10 redenen om je logo te restylen of te vernieuwen.
25 augustus 2012 

10 redenen om je logo te restylen of te vernieuwen.

De firma Blok Stoffering nam contact met me op en vroeg me na te denken over een restyling van hun oude logo. Het bedrijf ging na 35 jaar over in handen van zoon Richard en, zoals gebruikelijk in deze situaties, werd naast het doorvoeren van een aantal moderniseringen ook de huisstijl na jaren trouwe dienst aan de moderne tijd getoetst.

  • Het oude logo bestond uit een zonfiguur dat verwees naar hun specialisme van figuren leggen in tapijt. Tegenwoordig is het bedrijf echter uitgegroeid tot een noemenswaardige speler in (project) stofferingen en zijn pvc, rubber en marmoleum aan de disciplines toegevoegd.
  • Okergeel, de letters en de illustratie maakten een gedateerde indruk, waardoor de  uitstraling van het logo en de huisstijl niet meer paste bij het bedrijf. En zo werd besloten tot een restyling van de huisstijl.

Criteria waren strak en modern, maar ook hun specialisme, het inleggen van figuren, mocht terugkomen in het woordmerk. We kozen voor een strak lettertype dat staat voor strak werk. Het speelse accent van de iets afgeronde O (Blok) verwoordt het figuur.

De blauwe kleur is gebleven maar hij is veel donkerder geworden (PMS 276) mannelijk, sterk, stoer en strak. Stoffering is in een magenta kleur gezet; een gedurfde combi; er is nog steeds heel veel creatiefs mogelijk binnen het leggen van vloeren bij Blok. Ze staan open voor nieuwe ideeën.

10 redenen om je logo en huisstijl te laten restylen:

  1. Het logo is zo lang geleden gemaakt dat het nog wel geschikt is voor drukwerk op papier, maar absoluut ongeschikt voor een goede digitale uitvoering.
  2. Bij het maken van zwart-wit kopieën is het logo totaal niet herkenbaar, leesbaar.
  3. Het gedateerde logo past niet meer bij het huidige gemoderniseerde bedrijf.
  4. De bedrijfsnaam of de pay-off is veranderd
  5. Er zijn inmiddels zoveel verschillende versies in de omloop, doordat verschillende afdelingen ieder zijn eigen versie heeft ontwikkeld.
  6. Je bedrijf heeft onder een slecht imago geleden, je begint opnieuw en wilt een nieuw en positief beeld opbouwen.
  7. Je bedrijf is gefuseerd met een ander bedrijf.
  8. Je hebt überhaupt nog nooit een professioneel logo gehad.
  9. Uitbreiding van assortiment of diensten waardoor het oude logo de lading niet meer dekt.
  10. De logo’s van de concurrenten zien er eigenlijk veel beter uit…… :-(

 

Hoe staat het met de huisstijl van jouw bedrijf?

  • Past jouw huisstijl of logo niet meer bij jouw bedrijf?
  • Heeft het niet de juiste look and feel om jouw doelgroep aan te spreken?
  • Is jouw huisstijl gedateerd en toe aan modernisering?

 

De uitstraling van het bedrijf veranderde met de restyling van het gedateerde logo naar jong en modern! Een logo dat past bij een bedrijf van deze tijd, dat beschikt over de laatste kennis op het gebied van stoffering en dat beschikt over de nieuwste technieken. De huisstijl van Blok Stoffering is vervolgens doorgevoerd op alle huisstijldragers zoals de bedrijfsbus, werkkleding, drukwerk en www.blokstoffering.nl (nog in aanbouw), en laat hiermee op alle fronten een fris en moderne indruk achter.

Blok stoffering, oud logoHuisstijl Blok stoffering voor promotie

 

 

Wat is jouw reden om je logo te laten restylen? Heb je een tip of aanvulling voor deze lijst? Schrijf het in onderstaand commentaarveld en ontvang een gratis kleurenkaart.

 

 

Over de schrijver
Imago in 't slop? Poets het op!
Door

Imago in 't slop? Poets het op!

op 5 January 2014

[…] Tijdloos Een huisstijl wordt in feite gemaakt om heel lang mee te gaan. Toch is het zinvol om je huisstijl om de paar jaar eens met een kritisch oog te bekijken. Spreekt jouw huisstijl je doelgroep nog aan? Past het nog bij de identiteit van je bedrijf? Er zijn vele aanleidingen om je huisstijl te restylen. . […]

Je huisstijl consequent doorvoeren
Door

Je huisstijl consequent doorvoeren

op 21 February 2014

[…] mijn logo niet meer zo goed past bij wat ik doe en wie mijn doelgroep is. Vandaar dat ik met een restyling van mijn huisstijl en logo bezig […]

Reactie plaatsen

arrow_drop_up arrow_drop_down