17 Inhaakmomenten om je omslagfoto of  header aan te passen
11 juni 2014 

17 Inhaakmomenten om je omslagfoto of  header aan te passen

De wereld maakt zich op voor het Wereld Kampioenschap Voetbal en heel Nederland kleurt oranje! Vele voetbalfans trekken massaal het ‘Donderse’ juichpak aan en winkeliers proberen een graantje mee te pikken van de gezellige gekte die losbarst rondom dit evenement. Zodra de oranjekoorts toeslaat, haken ondernemers erop in en spat onze nationale feestkleur van beeldbuizen, etalages en social media.

Inhakers voor je contentmarketing

In de contentmarketing wordt veel gebruik gemaakt van zogenaamde Inhakers. Inhaken op een actualiteit of feestdag. (blog: 5 lessen van 17 april ). Google doet dit fantastisch en haakt met zijn omslagfoto in op allerlei actuele situaties, belangrijke geschiedkundige data. Ze doen dit met hun zogenaamde Google-Doodles. Zie hier het complete overzicht.

En is het je wel eens opgevallen dat Google zelfs je verjaardag met je meeviert?

doodle google verjaardag

Kies voor inhakers die een relatie hebben met jouw doelgroep, expertise of merk of zoek een link die het relevant maakt. In het voorbeeld hieronder sprong ik als Logo en Huisstijl ontwerper tijdens de wereldkampioenschappen in op het ‘scoren’ van ons Nederlands elftal.

wk illustratie

“Scoren met je huisstijl en logo”

 

17 Inhaakmomenten om je omslagfoto of  header aan te passen

  1. Dag van de gastvrijheid
  2. Europadag
  3. Dag van de aarde
  4. Vlaggetjesdag
  5. Dag van het kasteel
  6. Moederdag en Vaderdag in Nederland of het land waar jij je accommodatie hebt
  7. Zakelijk jubileum & Persoonlijke hoogtepunten
  8. Koningsdag
  9. Bevrijdingsdag
  10. Kerst
  11. Sinterklaas
  12. Valentijnsdag
  13. Olympische Spelen
  14. Wereldkampioenschappen
  15. Actualiteiten (zie Google!)
  16. Eigen Acties onder de aandacht brengen
  17. International Hospitality Day

 

3 Voordelen van het wisselen van je omslagfoto

  • Professionaliteit & Expertise: Je laat zien dat je de expert in je niche bent door relevante of leuke actuele zaken voor jouw doelgroep te combineren.
  • Uitstraling: Je geeft je e-zine, nieuwsbrief of social media account een feestelijke uitstraling.
  • Zichtbaarheid: Je brengt je Social Media pagina onder de aandacht.

 

Wil je meer Tips voor zichtbaarheid van je Bed & Breakfast?

>>> Kom naar de Bed & Breakfast community

  • Connecten met collega’s wereldwijd
  • Stel je vragen
  • Deel je ervaringen
  • Krijg tips en inspiratie

 

inhakers op je omslagfoto

Over de schrijver
Tanja
Linda Thuijs-Koopmans
Door

Linda Thuijs-Koopmans

op 16 June 2014

Hallo Tanja, bedankt voor je reactie op mijn blog. De beloofde illustraties zijn naar je e-box verstuurd. Mooie website heb je zeg!!! En wat bied je een mooie dienst aan. Misschien schrijf ik een volgend blog wel een keer over vlinderlogo's of de symboliek van de vllinder, geinspireerd op jouw website. Groetjes van Linda

J.W. Nuij
Door

J.W. Nuij

op 17 June 2014

Ja graag, stuur mij die plaatjes maar toe! Ik plaats het vlaggetje dan als illustratie onder mijn mail. dedartshop.nl

Linda Thuijs-Koopmans
Studio 307
Door

Studio 307

op 17 June 2014

Leuke items voor op de Facebook-pagina van Studio 307! Groetjes, Daniëlle

Linda Thuijs-Koopmans
Door

Linda Thuijs-Koopmans

op 17 June 2014

Dankje wel Daniëlle! De illustraties zijn inmiddels naar je e-box gestuurd. Ik ben erg benieuwd naar het resultaat op je facebook pagina. Gezellige avond en een spannende wedstrijd toegewenst morgenavond tegen Australië. Grtz, Linda

Geke Versprille
Door

Geke Versprille

op 17 June 2014

Positief gestemd ga ik er van uit dat Nederland de volgende ronde van het WK gaat halen en ik de illustraties bij het uitkomen van de volgende nieuwsbrief van Goed-Gezien.nl kan gaan gebruiken! Weer super goed werk afgeleverd Linda, ik zie de bal al in het logo van Goed-Gezien.nl op de plaats van de zon....

Linda Thuijs-Koopmans
Door

Linda Thuijs-Koopmans

op 17 June 2014

Bedankt voor je positieve en enthousiaste reactie Geke!!! Ik stuur je de illustraties toe en ga er net als jij vanuit dat ze in je volgende nieuwsbrief gebruikt kunnen worden! Grtz, Linda :-)

Gym. Ver. OLVO-Wezep
Door

Gym. Ver. OLVO-Wezep

op 18 June 2014

Wat een goed idee: een oranje-feest op het internet! Oranje, ook de kleur van OLVO-Wezep... En als alles meezit hebben we (weer) een oranje-wedstrijd op onze uitvoeringsdag, 28 juni a.s., nl. de 8e finale..... Kortom, genoeg redenen om dit feestje mee te vieren !

Linda Thuijs-Koopmans
Door

Linda Thuijs-Koopmans

op 18 June 2014

Wat leuk! Komt er nog een nieuwsbrief voor die tijd? Dan zijn de oranje WK plaatjes nog hartstikke toepasselijk ter ondersteuning van de tekst! Heb je hulp nodig bij het aanpassen van de header, laat het me dan weten!

Irene
Linda Thuijs-Koopmans
Door

Linda Thuijs-Koopmans

op 19 June 2014

Succes met je webinar, Irene! Ik hoop dat je de oranje illustraties ook na maandag weer voor jouw webinars kunt gebruiken. :-)

Theo van den Berg
Linda Thuijs-Koopmans
Door

Linda Thuijs-Koopmans

op 23 June 2014

Hahahaha! Ik stuur ze toe Theo! Goede zaken EN een superleuke wedstrijd toegewenst vanavond! Grtz, Linda

Theo van den Berg
Willem
Door

Willem

op 24 June 2014

Verras me maar met je plaatjes. Ik moet zowieso met de inhoud van mijn Winstmodel website aan de slag.

Willem
Door

Willem

op 24 June 2014

Verras me maar met je plaatjes. Ik moet zowieso met de inhoud van mijn Winstmodel website aan de slag.

Linda Thuijs-Koopmans
Door

Linda Thuijs-Koopmans

op 24 June 2014

De plaatjes passen goed bij de oranje kleur van je logo en tekstkoppen! Misschien kunnen de illustraties ook dienst doen bij een lopende WK actie? Als je dán niet scoort!!! :-) Succes met je Winstmodel site!

Silvia van Heerde
Linda Thuijs-Koopmans
Door

Linda Thuijs-Koopmans

op 24 June 2014

Ze komen eraan Sylvia, ik stuur ze je toe! Je kunt ze gebruiken om je FB header te pimpen of als illustraties bij je blog of nieuwsbrief. Ook handig als illustraties bij een WK actie. Als je dán niet scoort?! :-) Laat je nog even zien wat je ervan gemaakt hebt? Grtz, Linda

Silvia van Heerde
Reactie plaatsen

arrow_drop_up arrow_drop_down