Page content

article content

7 tips voor een opvallend visitekaartje!

opvallend visitekaartje

Een opvallend visitekaartje, dat je op een positieve manier geeft, zorgt ervoor dat de ontvanger jou onthoudt.

Wat de anderen fout doen

Je kent ze wel, die ‘netwerkers’ die de indruk wekken dat ze zo snel mogelijk, zo veel mogelijk mensen willen ontmoeten. Voor jij er aan toe komt je voor te stellen, krijg je een kaartje in je hand gedrukt en weg zijn ze! Op naar de volgende ‘kennismaking’.

Geen goede eerste indruk

Je staart nog enigszins verbouwereerd naar het 8,5 bij 5,5 stukje papier in je handen en constateert dan, dat het niet alleen een erg eenzijdig gesprekje was, maar dat ook het nietszeggende visitekaartje geen uitnodigende indruk wekt. Je vergeet de gever, of hebt er een negatieve herinnering aan. Wat is erger?

Jij kunt het anders doen

Hij heeft de plank in ieder geval volledig misgeslagen! Hij heeft geen optimaal gebruik gemaakt van de kansen die het geven van je naamkaartje biedt. Voorkom deze misser! Naast je eigen presentatie en verschijning is je visitekaartje vaak de eerste indruk die je je potentiële nieuwe klant geeft van jou en jouw bedrijf. Wees je ervan bewust.

7 tips (plus één) voor een opvallend visitekaartje:

  1. VAL POSITIEF OP: Schrijf er iets persoonlijks op, gericht aan de ontvanger. Ja, met pen. Op het kaartje. Daar moet dan natuurlijk wel plaats voor zijn. En het oppervlak moet beschrijfbaar zijn. Houd daar rekening mee als je je visitekaartje ontwerpt.
  2. Gebruik bijvoorbeeld een materiaal dat iets zegt over jouw bedrijf. Of pas een bijzondere vorm toe.
  3. Zorg dat het er netjes uitziet! Het is letterlijk jouw visitekaartje.
  4. Zorg dat het up to date is! Weggestreepte en veranderde telefoonnummers maken een slordige indruk.
  5. Welk probleem kun jij voor de ontvanger oplossen, wat kun jij voor hem betekenen? Staat dat erop?
  6. Geef de kaartjes op een geschikt moment en schenk er aandacht aan. Geef ook aandacht aan het kaartje dat je ontvangt. Stel er een vraag over.
  7. Bedruk ook de achterkant. Zo valt het kaartje ook op als het op de kop ligt.
  8. Gebruik een coating voor een gedeelte van het kaartje, bv. het logo. Dat heet spot uv en valt lekker op zonder dat het schreeuwerig is. 

Bijzondere visitekaartjes

Wie zegt dat het een papieren kaartje moet zijn? Je kunt ook iets geven met een functie dat als visitekaartje fungeert. Het grote voordeel is dan, dat de ontvanger steeds weer jouw naam en die van je bedrijf terugziet.

Een aantal voorbeelden van naamkaartjes met een functie zijn bijvoorbeeld:

  • een combinatie van het kaartje met een waardebon, een tienrittenkaart of opschrijfmogelijkheden.
  • een spiegeltje of een kammetje voor een kapper
  • een mini kleurenkaartje voor een kleuren- of kledingcoach
  • een usb-stick voor grafisch ontwerpers
  • een visitekaartje met afsprakenruimte op de achterkant voor een therapeut/ behandelaar
  • een zakje zaadjes voor een tuinier, bloemist of iemand die iets met ‘groei’ te maken heeft
  • als een laptop dubbelgevouwen visitekaartje voor webdesigners

Wil je zelf een origineel en opvallend visitekaartje waarmee je je potentiële klanten of ambassadeurs op een positieve wijze aan je laat herinneren? Ook jij kunt een fantastische eerste indruk achterlaten met je visitekaartje en daardoor meer kans maken op nieuwe klanten. Ik denk graag met je mee! Neem vrijblijvend contact met me op.

Wat heb jij voor een visitekaartje? Heb jij ook nog goede tips?  Deel ze met ons in het onderstaande commentaarveld en ik stuur je als dank een huisstijl-kleurenkaart.

Laat een bericht achter!

Comment Section

0 reacties op “7 tips voor een opvallend visitekaartje!

Plaats een reactie


*