Page content

article content

7 voordelen van e-mailmarketing

Laatst kreeg ik een e-mail van een gastenverblijf.

Geïnteresseerd opende ik de mail… ik had de naam wel eens voorbij zien komen.

Op het eerste oog leek de mail leeg.

Geen hulpvraag of reactie op een mail van mij.

Oeps…. bijna gedelete

Net voordat ik het wilde deleten ontdekte ik een bijlage:

Nieuwsbrief April“, stond er op.

Te openen in pdf!

 

Een beetje uit beleefdheid, maar vooral uit nieuwsgierigheid door deze gedateerde actie, opende ik de mail.

Met verbazing bekeek ik de inhoud.

De afzender bleek te zijn gestart met het organiseren van knutselworkshops.

Op zich prima natuurlijk.

Er volgde een opsomming van feiten over het bedrijf, openingstijden en prijzen.

Saai ​en nog onprofessioneel ook.

 

Een andere keer ontving ik een mail van een gastenverblijf met de titel: “Laatste updates”.

😐

waarvan?

van wie?

hoeveel?

en waarom zou ik dat willen lezen?

 

Waarom zou iemand überhaupt oninteressante mails openen of willen lezen?

Neem nou jezelf….jij hebt het als gastenverblijf ondernemer waarschijnlijk al druk genoeg om  alle ballen in de lucht te houden.

Wat zou jij met zo’n mail doen?

 

Geen of Oninteressante mails sturen naar je lijst is ongeveer hetzelfde als je gasten die hebben aangebeld, bij de voordeur te laten staan. | Linda Thuijs

 

Tóch ben ik een groot voorstander van e-mails sturen; e-mailmarketing!

want

Je e-maillijst is de ruggengraat van je B&B’iz

Elke persoon die zich vrijwillig op je e-lijst heeft ingeschreven heeft interesse getoond en is hiermee een potentiële nieuwe of terugkomende gast.

Daarom is het belangrijk om deze persoon op de juiste manier te benaderen en met haar te communiceren.

Als je e-mailmarketing op de de juiste manier weet in te zetten heb je goud in handen.

 

7 Voordelen van e-mailmarketing

  1. Het is heel gemakkelijk om een relatie op te bouwen met je lievelingsgasten/doelgroep; van nieuwe inschrijver tot warme lead.
  2. Met het sturen van e-mails blijf je Top of mind bij je doelgroep, waardoor ze als eerste aan jou denken als ze een vakantie willen boeken.
  3. Je kunt gerichte informatie mailen, afgestemd op de interesse en het stadium van je doelgroep.
  4. Je hebt een beter bereik in een persoonlijke e-mailbox, dan de vluchtige zichtbaarheid op een social media tijdlijn
  5. Met de beschikbare analyses binnen je e-mail systeem ben je in staat om bij te sturen op de resultaten van je mail
  6. Je kunt via je mails meer verkeer naar je website sturen.
  7. De e-mailadressen lijst van gasten en potentiële gasten is van jou en niet van Big Brother Bookingswebsites. Je kunt ten allen tijde zelf contact met ze onderhouden.

 

Hoe emailmarketing wél werkt om je bedrijf te laten groeien

A .Bepaal je doel en bedenk met welke strategie je dat doel gaat halen

  • informeren
  • inspireren
  • band opbouwen
  • verkopen
  • entertainen

B. Schrijf waardevolle mails die je lezer graag leest

De inhoud van de ‘Workshop Nieuwbrief’ wist mijn interesse niet te wekken. 

Ik werd niet aangesproken op een behoefte of vraag. Ik werd niet geïnspireerd.

Hoe lukt dat wél?

Met één enkele tip als ‘hoe knutsel je heel gemakkelijk een cadeautje in elkaar met een lege verpakking

of ‘hoe neem je de maat voor een zelf te maken armband‘ had ze direct waarde toegevoegd aan de mail.

(Blogtip: Onderwerpen voor je nieuwsbrief, blog of e-mail)

Als je waardevolle mails verstuurt, gaat de ontvanger zich verheugen op je volgende mail!

C. Bedenk een goede kop boven je mail

Een titel of onderwerpregel is hartstikke belangrijk.

Het zorgt ervoor dat je de aandacht van je lezer pakt en zij geïnteresseerd is om verder te lezen.

D.  Werk met een professioneel e-mail systeem

Hou je statistieken bij en stuur bij aan de hand van je resultaten.

 

Start vandaag nog met E-mailmarketing

  1. Houd de relatie met bestaande gasten warm d.m.v. e-mails
  2. Verzamel e-mail adressen van geïnteresseerde website-bezoekers en bouw aan de relatie met je doelgroep. (Hoe e-mail adressen verzamelen)

 

Geen idee waar je moet beginnen?

NEEM CONTACT OP dan overleggen we welke stappen je het beste kunt zetten om e-mailmarketing ook voor jouw B&B’iz te laten werken.

 

Of GA DIRECT AAN DE SLAG met de Training E-mailmarketing

 

voordelen van e-mailmarketing voor je bed breakfast

Laat een bericht achter!

Comment Section

0 reacties op “7 voordelen van e-mailmarketing

Plaats een reactie


*