Drie soorten logo's
11 oktober 2012 

Drie soorten logo's

Logo’s heb je in allerlei uitvoeringen, maar kan je kort gezegd in 3 soorten indelen.

typografisch logo

De eerste, het typografische logo bestaat alleen uit lettervormen, een woordmerk zonder beeldmerkje of andere toevoeging. Het is krachtig en zonder poespas. Het lettertype en de kleur moeten hier hun werk doen om goed over te brengen waar het bedrijf voor staat.

iconisch logo

Een logo met een klein beeldmerkje, een symbool of icoontje dat jouw bedrijf/product of dienst uitbeeldt is een zogenaamd iconische logo. Deze zul je samen met de grafische exemplaar het vaakst tegenkomen.

 

 

Nummer 3, het grafische logo.  Gedetailleerder dan het iconische. Mooie lijnen, goed herkenbaar en schaalbaar. Ook kan het beeldmerkje een ware illustratie zijn. Dan spreek je meer van een illustratieve logo.

 

 

 

Wat voor soort logo past er bij jouw bedrijf?

  • Welke boodschap wil je overbrengen, welk gevoel wil je oproepen bij jouw doelgroep?
  • Wat voor soort bedrijf heb je?
  • Zegt de naam van jouw bedrijf welk product of dienst het levert?

Gerelateerde onderwerpen:

 

Over de schrijver
Reactie plaatsen

arrow_drop_up arrow_drop_down