Page content

article content

Duurzame marketing voor B&B eigenaren om NIET meer afhankelijk te zijn van boekingssites

Ik werk me een slag in de rondte in het hoogseizoen, maar tijdens het midden en laagseizoen is het een uitgestorven bedoening op m’n terrein”,
zei een klant onlangs tegen me. “Voor de maanden buiten het hoogseizoen neem ik wat andere klusjes aan om toch nog extra inkomen te genereren. Tenslotte gaan de vaste lasten gewoon door.” Noodgedwongen staat haar accommodatie op Big Brother Booking. Dat levert naast wat noodzakelijke omzet, ook gasten op die helemaal niet bij haar passen.

Ze schaamde zich ervoor om me te vertellen dat het haar niet lukt om haar bedrijf echt goed van de grond te krijgen. Ze had bij de start van haar B&B’iz een heel ander plaatje voor ogen.

 

Ze is echt niet de enige!

In de Bed & Breakfast community, in mails en strategie gesprekken lees of hoor ik bijna altijd dat de maanden buiten het hoogseizoen om voor stress en slapeloze nachten zorgen.

Wil je meer omzet genereren, onafhankelijk worden van boekingssites en gedurende het hele jaar meer Lievelingsgasten aantrekken, dan zul je nu toch echt duurzame marketing moeten inzetten. Stop met hapsnap-marketing en achter je eigen staart aanrennen.

 

Duurzame marketing begint met een haarscherpe profilering!

en daar gaat het helaas al heel vaak mis!

Je kunt namelijk nog zo vaak zichtbaar zijn maar

  • als je niet durft te kiezen…
  • als je de connectie niet aangaat…
  • of als je communicatie niet resoneert met je doelgroep
  • zal ze nooit weten dat ze bij jou moet zijn.

Je kunt nog zo goed weten wie je lievelingsgast is, maar

  • als je merk-waardige verhaal niet klopt…
  • als je met acties blijft strooien…
  • als je je blijft verstoppen achter je bedrijf(snaam)
  • blijven je pogingen vruchteloos en is het zonde van je tijd!

Hoe kom je aan een haarscherpe profilering?

profilering bed breakfast vakantiehuis

1 | Ga DiepZielDuiken! Zoom in en ga helemaal terug naar de kern. Duik je eigen parels op en maak op een deep level de connectie met jouw Lievelingsgast.

2| Bouw je unieke Niet te kopiëren Concept: Wees de To-Go-To B&B’iz met Hot Spot Aanbod voor jouw doelgroep.

3 | Schrijf hartveroverende specifieke content dat resoneert met je lievelingsgast.

4 | Blijf Top of Mind en bouw aan je groeiende groep gelijkgestemde fans door consistent aanwezig te zijn op de sociale kanalen waar zij rondhangt.

5 |  Maak gebruik van slimme Reviewmarketing wat leidt tot vertrouwen bij potentiële gasten.

Laten we nummer drie eens uitlichten:

Hartveroverende content

Dit zijn klachten die ik bijna wekelijks hoor in strategiegesprekken of in mijn Bed &Breakfast community:

  • “Niemand reageert op mijn berichten! Hoe krijg ik meer likes?”
  • “Ik weet niet wat ik moet schrijven 😐  “
  • “Mijn posts hebben nog nooit boekingen opgeleverd”

Dat verbaast me helemaal niet. Het valt me namelijk op dat de meeste ondernemers geen idee hebben hoe ze de CONNECTIE kunnen maken met hun lievelingsgasten. Zoals bijvoorbeeld:

  • wat ze moeten posten; inspirerend, informatief of een van de andere 5 soorten content.
  • of welke methode ze kunnen toepassen voor de juiste opbouw van hun berichten.
  • hoe ze rekening moeten houden met de 7 fases waarin hun potentiële gasten zich bevinden gedurende hun reis-beslissingsproces.
  • of met de aangeboren basisbehoeftes die wij als mens allemaal vervuld willen zien. Jouw gast ook!
  • hoe je emotie inzet waardoor je haar 4 gelukshormonen activeert en ze voelt dat ze bij jou moet zijn.
  • en dat er meer vormen mogelijk zijn dan alleen tekstberichten, waardoor je veel meer variatie kunt aanbrengen in je content.

Hierdoor missen ze de noodzakelijke RELEVANTIE in hun content. En zonder relevantie voelen potentiële gasten zich niet aangesproken, zullen ze niet reageren, laat staan contact opnemen.

Zonde van alle tijd en moeite!

 

Hoe weet je dan of je wel hartveroverende content schrijft?

Als er niemand reageert op je posts, je mails, blogs of ander content… stel jezelf dan de volgende vragen:

  1. Ben ik alleen aan het zenden, of luister ik ook naar wat zij te vertellen heeft?
  2. Hoe ziet de opbouw van mijn post eruit? Voelt zij zich aangesproken? Nodigt het uit tot een reactie?
  3. Is deze content geschikt voor de dromer of voor iemand die klaar is om te boeken?
  4. Welke behoeftes heeft mijn gast en hoe kan ik daar op inspringen?
  5. Spreek ik haar verstand of gevoel aan?
  6. Kan ik mijn content ook eens op een andere manier laten zien dan alleen via een tekstbericht op Facebook?

 

We duiken nog wat dieper in de behoeftes:

5 Basisbehoeftes van je gast

1 | Zekerheid & Veiligheid
Ze wil zoveel mogelijk angst vermijden en zoveel mogelijk plezier voelen.
Kijk, je kunt geen ‘mooi weer’ garantie geven, maar je kunt haar er wel van verzekeren dat ze bij jou aan het juiste adres is om een fantastische vakantie te vieren.
Dat begint al met een professionele website. Een onprofessionele en gedateerde website straalt geen betrouwbaarheid uit en geeft geen veilig gevoel.
Daarnaast wil ze de zekerheid dat jij iets bijzonders levert en anders bent dan doorsnee. Niet alleen je Wat je levert (Aanbod) maar ook Waarom je doet wat je doet.

Verzeker haar van je expertise door bewijs te leveren. Uitspraken van anderen helpen daarbij.

 

2 | Variatie
Voorkom dat het saai wordt.
Kom haar hierin tegemoet door gevarieerde content aan te bieden, mooie foto’s, video’s en boeiende blogs. Verras haar, want verveling is dodelijk!

Varieer met verschillende vormen van content. Van verhalen tot vragen, van informatie tot inspiratie.

 

3 | Er toe doen
Ze wil gezien en begrepen worden.
… voordat ze bij aankomst op de deurbel van je B&B drukt.
Enne… een beetje extra aandacht door een (welkomst)cadeautje op haar kamer doet wonderen!
Iemand die iets krijgt, zal graag iets voor je terugdoen. Dat zit ingebakken in ons psychologische systeem.

Laat haar weten dat je haar kent en precies snapt wat ze nodig heeft. Dat jij ervoor zorgt dat haar behoeftes ook tijdens haar vakantie vervuld worden.

 

4 | Connectie
Voordat ze op die boekingsknop zal klikken wil ze de connectie met je voelen.
Want, soort zoekt Soort! Ze wil voelen dat ze bij ‘jouw groep’ hoort.
Dat betekent dat jij je ook zult moeten laten zien. Je kunt je niet verschuilen achter je logo en een foto van je bedrijf.

Kruip achter je masker vandaan en vertel wie je bent.

 

5 | Groei
Ze heeft, net als wij allen de behoefte aan groei.
Persoonlijke ontwikkeling, kennis, cultureel, meer geld verdienen om meer aan vakantie en ontspanning te kunnen uitgeven. Liefst bij jou natuurlijk. 🙂
Maar in dit kader van klantenbinding ligt hier voor jou een mooie kans om jullie connectie te verstevigen. Zonder groei gaat alles dood… ook jullie prille of al wat langer bestaande contact.

Investeer in haar, leer haar kennen, werk aan een duurzame relatie door middel van duurzame marketing.

 

Conclusie: Maak de connectie en ontdek de magie!

Pas toen ik zelf ontdekte hoe ik écht de CONNECTIE maak met MIJN lievelingsklant…
haar leerde kennen zoals m’n beste vriendin…
ontdekte ik óók hoe gemakkelijk het eigenlijk is het is om CONTENT te maken dat met haar RESONEERT.

Het effect is echt enorm… en mijn Biz kreeg hierdoor een Mega Boost!

 

Magische Methode van duurzame marketing voor een Future Proof bedrijf

Overlopend van gelukshormonen besloot ik deze zomer om al mijn nieuw verworven kennis en persoonlijke ervaringen te vertalen naar een magische methode voor de hospitality-branche.

magische marketing voor bed & breakfast

Ik startte een PILOT Programma met een aantal mega gemotiveerde klanten.  De reacties en resultaten die ik terug krijg van de deelnemers overstijgen mijn stoutste dromen.

 

 

“het gaat zo veel dieper als eender welk marketing program dat wij al hebben gevolgd.   ……met de duidelijkste visie ever.”

 

 

Wil je weten welke methode mijn klanten en ik hanteren?

BED BREAKFAST MARKETING
Ontdek zelf de kracht van diepzielduiken, gelukshormonen, hartveroverende content en duurzame marketing.

 

 

 

 

 

 

Laat een bericht achter!

Comment Section

0 reacties op “Duurzame marketing voor B&B eigenaren om NIET meer afhankelijk te zijn van boekingssites

Plaats een reactie


*