1 | Zekerheid & Veiligheid
Ze wil zoveel mogelijk angst vermijden
en zoveel mogelijk plezier voelen.
Kijk, je kunt geen ‘mooi weer’ garantie geven, maar je kunt haar er wel van verzekeren dat ze bij jou aan het juiste adres is om een fantastische vakantie te vieren.
Dat begint al met een professionele website. Een onprofessionele en gedateerde website straalt geen betrouwbaarheid uit en geeft geen veilig gevoel.
Daarnaast wil ze de zekerheid dat jij iets bijzonders levert en anders bent dan doorsnee. Niet alleen je Wat je levert (Aanbod) maar ook Waarom je doet wat je doet.
Verzeker haar van je expertise door bewijs te leveren. Uitspraken van anderen helpen daarbij.
2 | Variatie
Voorkom dat het saai wordt.
Kom haar hierin tegemoet door gevarieerde content aan te bieden, mooie foto’s, video’s en boeiende blogs. Verras haar, want verveling is dodelijk!
Varieer met verschillende vormen van content. Van verhalen tot vragen, van informatie tot inspiratie.
3 | Er toe doen
Ze wil gezien en begrepen worden.
… voordat ze bij aankomst op de deurbel van je B&B drukt.
Enne… een beetje extra aandacht door een (welkomst)cadeautje op haar kamer doet wonderen!
Iemand die iets krijgt, zal graag iets voor je terugdoen. Dat zit ingebakken in ons psychologische systeem.
Laat haar weten dat je haar kent en precies snapt wat ze nodig heeft. Dat jij ervoor zorgt dat haar behoeftes ook tijdens haar vakantie vervuld worden.
4 | Connectie
Voordat ze op die boekingsknop zal klikken wil ze de connectie met je voelen.
Want, soort zoekt Soort! Ze wil voelen dat ze bij ‘jouw groep’ hoort.
Dat betekent dat jij je ook zult moeten laten zien. Je kunt je niet verschuilen achter je logo en een foto van je bedrijf.
Kruip achter je masker vandaan en vertel wie je bent.
5 | Groei
Ze heeft, net als wij allen de behoefte aan groei.
Persoonlijke ontwikkeling, kennis, cultureel, meer geld verdienen om meer aan vakantie en ontspanning te kunnen uitgeven. Liefst bij jou natuurlijk. 🙂
Maar in dit kader van klantenbinding ligt hier voor jou een mooie kans om jullie connectie te verstevigen. Zonder groei gaat alles dood… ook jullie prille of al wat langer bestaande contact.
Investeer in haar, leer haar kennen, werk aan een duurzame relatie door middel van duurzame marketing.