Page content

article content

Je e-mailhandtekening als marketingtool

Na de afscheidsmusical van de 6e klas op de lagere school, breekt er een nieuw en spannend tijdperk aan. Ik verruil het veilige dorpsschooltje in Princenhage voor een in mijn ogen, gigantische Scholen gemeenschap aan de rand van het Centrum van Breda. Met spanning in mijn buik ga ik mijn nieuwe avontuur tegemoet.

De nieuwe schooltas is gevuld met veel te zware boeken en een speciaal voorgeschreven rekenmachine. En terwijl ik langs de rivier fiets, vraag me af hoelang de snelbinders dit gewicht kunnen houden.

Het was een periode van vele veranderingen en nieuwe ervaringen, zoals dat hoort bij het leven van elke puber. Andere kleding, vrienden en ervaringen. Je eigen identiteit ontdekken, al dan niet in de veilige omgeving van groepjes.

Dit is ook de periode waarin ik me steeds bewuster wordt van m’n eigen handtekening (…en die van mijn ouders… om eens een absentie briefje te tekenen)

De ontwikkeling van je handtekening begint meestal in de schooltijd als je je handgeschreven naam steeds sneller opschrijft. Uiteindelijk is hij in de meeste gevallen moeilijk als naam is te herkennen en lijkt het meer op een krabbel of lelijke hanenpoot. Naarmate je het steeds vaker gebruikt, wordt het meer een onderdeel van je identiteit.

Dit maakt je handtekening uniek, moeilijk na te maken en daardoor goed te gebruiken voor het vaststellen van je identiteit of om aan te geven dat je het ergens mee eens bent.

Een gevoel van vertrouwen door een goede e-mail handtekening

In deze tijd van informeel digitale contact kan je de afzender van de e-mail (elektronische post) of een bericht heel gemakkelijk identificeren aan het e-mail adres of account waar het bericht vandaan komt. De meeste snelle berichten worden niet eens meer afgesloten met de eigen naam.

Voor een zakelijke mail is dat alleen niet voldoende. Een goede e-mailhandtekening draagt namelijk bij aan een gevoel van vertrouwen bij de lezer omdat het de identiteit van de afzender bevestigt.

(Let op: voor juridisch rechtsgeldigheid van handtekeningen onder een document of e-mail, zie  Wikipedia)

Een e-handtekening bestaat uit:

  1. logo (of je foto), naam en functie
  2. adres, telefoon en website (gelinkt)
  3. je social media kanalen. (nodig ze actief uit om je te volgen)

Elke e-mail een marketingmoment

Iedere keer dat je een mail verstuurt, heb je een marketingmoment te pakken. Niet alleen met de inhoud van de mail, maar ook met je e-mailhandtekening waar je je contactgegevens en social media kanalen vermeldt.

 

 

Toch zie ik nog veel e-mail handtekeningen die een handige marketing gelegenheid laten liggen!

Bijvoorbeeld:

  • een actuele actie
  • je e-book of andere weggever
  • je laatste blog

Plaats een link (eventueel met foto) naar het betreffende webadres van het item waar je de aandacht op wilt vestigen.

Maar pas op: heb je meerdere links in je e-mail handtekening staan?  Kies er dan een uit waar je de meeste aandacht op vestigt. Houd het rustig en voorkom hiermee keuzestress.

 

Meer online marketingtips voor je Gastenverblijf?

Kom naar de Bed & Breakfast community

  • Stel je vraag,
  • deel je ervaring,
  • en connect met collega’s wereldwijd.
Laat een bericht achter!

Comment Section

0 reacties op “Je e-mailhandtekening als marketingtool

Plaats een reactie


*