Page content

Hoe presenteer jij je offline?

article content

Hoe presenteer jij je offline?

Zit je comfortabel achter je scherm? Ben jij daar in je comfortzone vergeten dat er ook nog zoiets als buiten bestaat? Jouw potentiële gasten niet. Die lopen daar zomaar rond in het wild, offline. Daarom gaat dit artikel over je huisstijl in de buitenruimte.

 

Wat zijn de mogelijkheden?

Als je een offline locatie hebt zoals bijvoorbeeld een hotel of bed & breakfast waar jouw klanten komen, ligt het voor de hand om aan de gevel lichtreclame te plaatsen. Er is zelflichtende reclame zoals neon. Chique is een silhouet of indirectie verlichting; de verlichte contour om een object vormt de informatie. Dan zijn er nog lichtbakken, inwendig verlichte kasten met informatie op een transparante voorzijde. Ten slotte kun je ook een gewoon bord verlichten.

De nieuwste loot aan de tak van buitenreclame is dynamische lichtreclame met leds, lcd’s of iets dergelijks, al dan niet te huur. Bijvoorbeeld bij Bereik.

 

Drie vragen voor jouw buitenreclame

Als je een lichtreclame laat ontwikkelen, bepaal dan eerst

  • de locatie
  • het budget
  • het ontwerp

 

Wat is jouw boodschap?

Je offline boodschap is afhankelijk van of je doelgroep ernaar op zoek is of niet. Wil je bijvoorbeeld met je bord vertellen waar jouw gastenverblijf te vinden is, dan vraagt dat een andere benadering dan wanneer je jouw huis, product of dienst onder de aandacht wilt brengen.
Is je doelgroep op zoek? Dan is je bord

  • verwijzend (waar moet ik heen?)
  • plaatsbepalend (waar moet ik zijn?)
  • informatief (hoe kan ik …?)

Bijvoorbeeld ‘ingang’ of ‘linksaf om je fietsen te plaatsen’.

 

Wat als je doelgroep offline niet op zoek is?

Is je doelgroep niet naar jou op zoek? Dan moet jouw boodschap aandacht trekken:

  • wervend
  • imago-ondersteunend

Denk daarvoor aan de tagline die je ook op je website plaatst, zoals in mijn geval ‘Voor bed & breakfasts die zich professioneel willen presenteren met een huisstijl die hun lievelingsgasten aanspreekt’. Voor een bord waar mensen langslopen of rijden moet je misschien aan een kortere versie denken zoals ‘huisstijl voor bed & breakfasts’.

Hoe presenteer jij je offline? Of heb jij dat niet nodig? Laat het weten in het commentaarveld hieronder.

 


 

Blog geschreven door gastblogger Caroline van Wijk, van ClineKennisDelen.

Dit artikel is een samenvatting van een lezing die Fabrique Public Design regelmatig geeft. 

Laat een bericht achter!

Comment Section

0 reacties op “Hoe presenteer jij je offline?

Plaats een reactie


*