Page content

article content

Hoe moet je een zakelijk brief indelen?

Een brief aan je vriendin schrijven dat gaat nog wel. Je kunt gewoon je hart luchten of een gezellig verslag doen van je afgelopen zomervakantie in Italie. Je vriendin valt er echt niet over of je hebt vermeld vanuit welke plaats je hem schrijft en of er bovenaan staat waar je het met haar over gaat hebben.

Zodra de brief echter aan een instantie gericht is, let je er al wat meer op welke gegevens van belang zijn voor de geadresseerde om onduidelijkheden te voorkomen.

Dan komen we bij de zakelijke brief, de correspondentie tussen bijvoorbeeld jouw klant en jijzelf. Hoe doe je dat? Hieronder vind je een opsomming van punten die je kunt volgen voor je brief. Onderaan dit bericht een voorbeeld om te downloaden.

  • linker en rechtermarge tussen de 2,5 en 3,5 cm
  • boven- en ondermarge minimaal 2,5 cm
  • Afzender
  • Plaats en dagtekening
  • Geadresseerde
  • Betreft
  • Aanhef
  • eerste alinea: beschrijf situatie
  • tweede alinea: brief
  • derde alinea: beschrijf jouw verwachting aan de geadresseerde en bedank hem/haar.
  • Groet
  • Ondertekening
  • Bijlage

Stuur je correspondentie in je eigen huisstijl. Voorzie de brief van je logo en gebruik je huisstijlkleuren en lettertype.

 

Gratis Downloads

De bonus download van deze maand (bij e-zine maart 2012) is een gratis voorbeeld brief in Word. Ben jij nog niet geabonneerd op de maandelijkse e-zine met huisstijltips? Schrijf je dan snel in voor de maandelijkse reistas vol huisstijltips en gratis downloads zodat je deze handige cadeaus niet hoeft te missen. Of klik op de tas!

 

huisstijl voor B&B

 

Laat een bericht achter!

Comment Section

0 reacties op “Hoe moet je een zakelijk brief indelen?

Plaats een reactie


*