arrow_drop_up arrow_drop_down
24 januari 2014 

De klik met je ideale klant

Het is mei 2013, een aardige man stapt mijn kantoor binnen en stelt zich voor. Hij is bewindvoerder, komt uit Zoetermeer en wil graag een logo voor zijn zojuist opgerichte bedrijf. Hij had gelezen dat kleuren een bepaalde betekenis en uitstraling zouden hebben en daar wilde hij bij zijn logo rekening mee houden. Hij vond mij via Google.

De uitstraling van mijn website en de manier waarop ik schrijf over kleuren, symboliek en logo’s sprak hem aan.  ‘Zo anders dan de anderen’, zei hij. Na wat e-mailcontact en het uitwisselen van informatie maakten we een kennismakingsafspraak. De klik was er meteen, we zaten op dezelfde golflengte.

Op welke unieke manier bied jij de oplossing voor het probleem van jouw ideale klant?

We bespraken zijn missie en welke boodschap hij wil overbrengen. Zijn klanten zitten financieel aan de grond en hebben hulp nodig heeft om hun leven opnieuw te organiseren. Waar wil hij hen mee helpen? “Ik bied financiële rust”, riep hij gedreven, “en wil een hen begeleiden op de weg terug, naar een stabiel financieel huishouden. Ik zal hen een basis bieden dat zal leiden tot rust. We gingen op zoek naar een ontwerp dat past bij de missie en idealen van Ataraxia.

Uitgebeeld in een symbool

Het beeldmerkje symboliseert de ondersteuning, kracht en stabiliteit die je van Ataraxia kunt verwachten. Het wijst de weg naar financiële rust. Neuzen dezelfde kant uit, rechte rug en actie!

Ondersteund door kleur

Zo kwamen wij op blauw, blauw als basiskleur voor zijn uitstraling. Hieraan voegden we de steunkleuren groen en turkoois  toe als vertaling van zijn persoonlijkheid. Het moest vooral duidelijk zijn dat zijn dienst en bedrijf niet alleen bestond uit zakelijkheid en harde cijfers, maar ook uit menselijkheid en compassie. De naam van zijn bedrijf Ataraxia betekent zielsrust en dat is wat hij biedt en wil uitstralen.

  • donkerblauw bied een basis en brengt overzicht in gecompliceerde zaken, het is de adviseur met een groot verantwoordelijkheidsgevoel
  • turkoois geeft ondersteuning, is kalmerend en positief
  • groen geeft de broodnodige (financiële) rust

Je merk dat ben jij!

Ik sprak mijn ideale klant op mijn eigen authentieke en onderscheidende manier aan waardoor hij voor mij koos.  Copy-paste is niet alleen heel sterk af te raden, maar bovendien niet eens nodig! Authentiek zijn is het sleutelwoord! Want als jij doet wat jij het allerliefste doet, op jouw manier en je laat je zien wie je bent en waar je voor staat, zal jouw ideale klant zich hiermee aangesproken voelen. Hij herkent zich in jouw manier van denken, in de manier waarop jij communiceert en zal zich erbij ‘thuis’voelen. Als hij je ziet zitten, zal hij ook voor je kiezen!

Download gratis e-book: ‘Je merk dat ben jij’!

 

Linda, jij hebt Ataraxia een “gezicht” gegeven.
Ik ben erg blij dat ik destijds besloten hebt om mijn gehele huisstijl uit te besteden. Ik kwam al zoekende naar betekenissen van kleuren op jouw website terecht. Al bij het eerste contact had ik een goed gevoel en de keuze voor jou was voor mij dan ook snel gemaakt. Dat gevoel is achteraf ook volledig juist geweest.
Je bent erg professioneel en ook zeer geduldig en je deed vaak al meer dan ik verwachte. Je denkt mee en gaf feedback wat mij weer aan het denken bracht. Op en top een vakvrouw!

De geboorte van mijn logo was een hele lange bevalling maar wel een cruciale. Ik ben er dan ook nog steeds erg blij mee. De gehele huisstijl is met elkaar in harmonie en onderschrijft mijn missie en visie. Prijs-kwaliteit is drie Michelin sterren waardig (als je een restaurant had).

Heel veel dank voor alles en ik kan Linnenart bij een ieder aanbevelen die worstelt met zijn eigen huisstijl!

groet,

Dennis

Ataraxia bewindvoering en juridisch advies

 

 

 

Over de schrijver
Reactie plaatsen

Koekje erbij?