Page content

article content

Spreek je lievelingsgasten aan

Voorkom dat er massaal wordt uitgeschreven op jouw e-mail omdat de informatie niet aansluit bij de ontvangers op je e-maillijst.

  • Stuur je een last minute aanbieding voor een arrangement in het laagseizoen aan gasten met schoolgaande kinderen, dan zal er minder op snel geboekt worden dan wanneer je ze naar ‘ouderen’ stuurt.
  • En je mail over een zojuist geopend attractiepark zal geen interesse wekken bij rustzoekers die al eerder een yogaweek bij jou boekten.

Niet gepersonaliseerde mail is een bron van irritatie en kost je onnodig uitschrijvers!

Gastprofielen

  1. Zorg dat je zoveel mogelijk van je gasten weet (leeftijd, gezinssamenstelling, interesses, voorkeuren, uitgavepatroon, …..)
  2. Maak gastenlijsten in je e-mailsysteem (Active Campaign, Mailchimp, LaPosta, …..) en deel je ze in op doelgroep en interesse.
  3. Begin met een (korte!) pakkende onderwerpregel. Wat heeft de lezer aan jouw mail? Maak ze nieuwsgierig of hebberig.
  4. Spreek ze met hun voornaam aan en schrijf in spreektaal, zoals je dat ook zou doen als je ze persoonlijk zou spreken.
  5. Stuur gerichte waardevolle mails afgestemd op hun interesses, voorkeuren en behoeftes.

Hiermee voorkom je niet alleen uitschrijvingen en irritatie maar vergroot je meteen de  boekingskansen.

 

Addertje ‘AVG (GDPR) wet’ onder het gras

Maar pas op: voor elk email adres op je lijst moet toestemming worden gegeven en moet ook net zo gemakkelijk weer kunnen worden ingetrokken. Ga heel zorgvuldig om met de gegevens van je gasten en de mensen op je e-maillijst. De nieuwe wet AVG beschermt de persoonsgegevens en bepaalt wat je wel of niet en hoe mag bewaren… of niet. Ontdek wat je er over moet weten bij Charlottes Law.

 

Laat een bericht achter!

Comment Section

0 reacties op “Spreek je lievelingsgasten aan

Plaats een reactie


*