Page content

Merkbelofte: wat belooft jouw merk?

article content

Merkbelofte: wat belooft jouw merk?

‘Beter zichtbaar en herkenbaar zijn met een logo en huisstijl die bij je passen en waarmee je ideale klant aanspreekt! Dit was het thema van mijn allereerste webinar dat ik heb gegeven. (Toen in 2014, mijn doelgroep was vrouwelijke coaches.)

Je wilt natuurlijk dat je ideale klanten jouw merk herkennen als oplossing voor hun problemen. Maar hoe doe je dat? Daarvoor moet je een sterk merk bouwen. Dat doe je met een merkbelofte. Hoe werkt dat precies?

De eerste stap van Starter naar Merk is

  • weten wie jij bent,
  • waar je voor staat en waarom je dit doet
  • wat jou uniek maakt ten opzichte van jouw concurrenten
  • waarom jouw ideale klant voor jou zou moeten kiezen
  • krachtig verwoord in je merkbelofte.

Werkwijze versus Resultaat

Jouw klant is niet geïnteresseerd in wat je doet, maar welke oplossing je voor hem hebt, wat je voor hem betekent en waarom hij voor jou moet kiezen in plaats van voor de concurrent.

Bijvoorbeeld:
(Ik) bied (ideale klant/persona) met (probleem) de (oplossing) zodat zij/hij (resultaat),(+ hoe anders dan concurrent).

Ik (Linda Thuijs) bied vrouwelijke coaches, die op zoek zijn naar een logo en huisstijl waarmee ze zich kunnen onderscheiden van hun vele concurrenten, een visuele identiteit bij hen past en hun ideale klanten aanspreekt, waardoor hun doelgroep hen herkent en voor ze kiest, door gebruik te maken van kleuren en symboliek.

Dat is wel een hele mond vol! Wat ik hiermee bedoel is:
‘Jouw unieke identiteit visueel gemaaktmet de taal en het verhaal van symboliek en kleuren, waarmee je jouw ideale klanten aanspreekt en zij voor JOU zullen kiezen’.

 

Maak het visueel

Als je helder hebt wat je merkbelofte is, heb je een belangrijke stap gezet op de weg ‘van Starter naar Merk‘. Wat volgt is het vinden en vormgeven van een unieke huisstijl. Met jouw huisstijl maak jij zichtbaar wat jouw kernwaarden zijn en wat jouw merkbelofte is.  Laat jezelf zien zoals je bent en wees authentiek in wat je doet. Alleen op die manier kan je je ideale klanten aanspreken omdat zij zich dan in jou herkennen.

 

Wat is jouw onderscheidende merkbelofte?

Wat beloof jij? En hoe komt dat tot uitdrukking in jouw logo en huisstijl? Vertel het in het commentaarveld onder dit blog met een link naar jouw website!

Laat een bericht achter!

Comment Section

0 reacties op “Merkbelofte: wat belooft jouw merk?

Plaats een reactie


*