Page content

article content

Onderscheidend op je eigen Bed & Breakfast website

Jouw gastenverblijf is uniek. Net als jij. Laat dat dan ook zien op je eigen website. Op een website van een boekingsbureau heb je de voordelen van een groot bereik, maar kun je maar beperkt je eigen nestgeur uitdragen. Het leuke van een eigen website, is dat je daar helemaal jezelf kunt zijn. Precies die persoon waar je gasten zo graag op af komen. 

Hoe laat jij je zien in je huisstijl?

Stijl en smaak is persoonlijk. Zo zal het interieur van je accomodatie ook naar je eigen smaak en stijl zijn ingericht, al dan niet met hulp van een interieurstylist. Wees consequent en voer die stijl ook door op website. De mensen die jouw website bezoeken krijgen meteen de juiste indruk van jou en proeven de sfeer die ze ook in jouw gastenverblijf kunnen verwachten. Dit wekt vertrouwen. Dezelfde sfeer online bereik je door het kiezen van de juiste kleuren, vormen, lettertypen en beelden.

Je eigen woorden

Natuurlijk spreek je specifiek jouw lievelingsgasten aan, de mensen die je zelf het liefste in je bed & breakfast hebt. Gebruik daarvoor je eigen taal. Dat mag bijna spreektaal zijn, maar dan zonder ‘eh’. Wees voorzichtig met tekstschrijvers die wel eens even zorgen dat je website ‘Google-proof’ is of die er supercommerciële teksten op zetten waarin jij jezelf niet herkent. Als je twijfelt, vraag niet aan experts, maar aan je fijnste gasten wat de teksten en beelden zijn die hen het meeste aanspreken.

De eigenschappen van je eigen concept

Hoe meer je kiest voor een specifiek concept, hoe meer uitgesproken je dat op je eigen website kunt weergeven. Ben je sportief en organiseer je mountainbiketochten, laat je websitebezoeker dan ook de modder om de oren spatten. Houd je retraiteweekeinden, speel dan een rustgevende muziek van klankschalen op de achtergrond. Of ben je helemaal ingericht op kleine kinderen, zet dan spelletjes op je website en lees er een verhaal voor in een korte video.

onderscheiden met je bed & breakfast

Wat heeft jouw B&B te bieden en wat zijn de USP’s? (unique selling points)

Misschien vind jij bepaalde diensten, kwaliteiten of locatie-eigenschappen heel normaal, maar zijn ze absoluut het vermelden waard omdat ze jou of jouw gastenverblijf op een unieke manier onderscheiden van anderen. Misschien weet je nog niet waarmee je je kan onderscheiden en wat aansluit bij de wensen van jouw lievelingsgasten, daarom geef ik je hieronder een aantal voorbeelden:

  • basic
  • 5 sterren
  • eco
  • design
  • hypo allergeen
  • wifi
  • ontbijtbuffet
  • zwembad
  • sauna

 

  • fruittuin
  • broodoven
  • theeschenkerij
  • koffie bij aankomst
  • kortingsafspraken
  • kinderbedjes
  • halen/brengen station

 

  • vergaderruimte
  • boerderijdieren
  • honden toegestaan
  • fietsen inclusief
  • halen/brengen station
  • locatie
  • openhaard
  • speeltoestellen

 

Opdracht: Wie ben jij en wat onderscheidt jou?

  • Download het werkblad en print er een paar uit.
  • Neem even je tijd
  • Wat maakt jou anders dan je buren met een eventueel gelijksoortig concept?
  • Schrijf alle woorden op die bij je binnenkomen, niet is gek of verkeerd.

Elke keer dat je een woord hebt opgeschreven zet je een bulletpoint op de volgende regel. Hiermee activeer je je brein om met nieuwe woorden te komen.
Zoek de verschillen en vergroot die uit. Laat het duidelijk naar voren komen op je website.

 

De mogelijkheid om je te kunnen onderscheiden is één van de vier vette voordelen van een eigen B&B website. De andere drie zijn:

  1. Meer inkomsten
  2. Onafhankelijkheid en vrijheid
  3. Onderscheidend vermogen
  4. Gastenrelatie opbouwen

 

Hulp nodig?

Soms is het lastig om dat van jezelf te bepalen of om het te vertalen naar een stijl die bij jou en je concept past. Dan help ik je er graag bij.

Laat een bericht achter!

Comment Section

0 reacties op “Onderscheidend op je eigen Bed & Breakfast website

Plaats een reactie


*