Over ons, Over mij, Over jou, Over haar?

De ‘Over ons’ pagina schijnt een van de best bezochte pagina’s op je website te zijn. Ik heb, behalve op mijn eigen website, geen onderzoeksresultaten gevonden van deze bewering. Toch neem direct aan dat het waar is. Je websitebezoeker, jouw potentiële gast wil weten wie jij bent. Ze zal haar vakantie alleen in jouw handen leggen en haar geld aan je overmaken als ze je vertrouwt en een klik met je voelt.

Over wie gaat het eigenlijk?

Ondanks dat deze pagina vaak  ‘Over ons’ heet, moet het  vooral niet alleen ‘Over jou of jullie’ gaan.

‘Over ons’ gaat vooral ‘Over haar’. Jouw verhaal in relatie tot haar verlangen of wens. Wat heb je haar te bieden, waarom zijn jullie een goede match? Waarom is je accommodatie zo geschikt voor haar?

Ik heb ervoor gekozen om mijn pagina ‘ Waarom Linda‘ te noemen. Ik vertel je er waarom ik jou kan helpen.

 

7 ingrediënten voor een goede ‘Over Ons’ pagina

1. Benoem de wens, het verlangen (of het probleem) van je websitebezoeker. Waar is zij naar op zoek of wat wil zij bereiken?

v.b. Bezoekster zoekt een veilige kindvriendelijk accommodatie, waar ze rustig met haar man en kinderen van een heerlijke vakantie kan genieten. Ze zoekt veiligheid, speelgelegenheid, speelmaatjes voor haar kinderen. Maar ook ontspanning en leuke contacten voor zichzelf.

 

2. Wat gebeurt er als ze niet vindt wat ze zoekt?

v.b. Ze moeten de hele tijd opletten dat hun kleine kinderen niet in het water vallen, van het terrein af kunnen of worden blootgesteld aan andere gevaarlijke situaties. Zonder anderen kinderen om mee te spelen gaan haar kinderen zich vervelen. Ze wil voorkomen dat haar gezin voor irritatie zorgt bij de kinderloze gasten in het complex. Dit geeft stress en onrust, in plaats van de broodnodige ontspanning waar ze zo aan toe zijn.  Genieten van een goed boek is er dan niet bij. Als hun hele vakantie in het teken staat van achter de kinderen aanrennen, zijn ze aan het einde van de drie weken helemaal gesloopt.

 

3. Wat is jouw oplossing voor haar wens (of probleem)? Wat bied jij aan?

v.b. Een veilig hekje om het zwembad en een groot hek om de tuin. Twee keer per week een begeleide activiteit voor de kinderen. Verzekering van alleen gezinnen met kinderen in de accommodatie, speciale speelruimtes, enz.

 

4. Wat levert het haar op als ze kiest voor jouw accommodatie?

v.b. Ze krijgen de gelegenheid om samen met hun kids te genieten en te ondernemen, maar ook om rustig en met een veilig gevoel een boek te lezen. Bovendien zijn er allemaal ouders waar het stel zelf mee kan connecten.

 

5. Maak de connectie met je potentiële gast

Heb je een bijzonder verhaal? Hoe is het gekomen? Wat maakt jouw accommodatie en/of locatie uniek? Je website bezoekster wil een klik met je voelen voordat je haar kunt overtuigen.  Je bereikt dit door iets persoonlijks, (maar wel relevants!) over jezelf te vertellen.

Vertel dat jij weet wat ze verlangt of zoekt, want jij hebt de oplossing gevonden of gecreëerd. En het is jouw missie om jouw gasten een zo zorgeloos mogelijke vakantiebeleving te bezorgen.

In het geval van het voorbeeld gezin: Misschien heb je zelf veel rondgereisd met je (kleine) kinderen en waren zaken als veiligheid, gemak, speelgelegenheid en contact met andere ouders ook belangrijke voorwaarden voor een geslaagd verblijf. Misschien heb je te vaak je neus gestoten en voldeden accommodaties niet aan jouw behoeftes en wensen. Jij weet dus wat ze nodig hebben!

 

6. Waarmee onderscheid jij je van je buren met een gastenverblijf? …los van je unieke verhaal, want dat kan niemand kopiëren.

Kook je heel graag met voornamelijk streekproducten en bied je table d’hote aan? Maak je ook speciale gezonde kindergerechten?

Stook je eigen graanjenever of ben je ook pedicure?

 

7. Pas Social Proof en bewijskracht toe door er recensies van gasten of gewonnen awards bij te plaatsen.

Win haar vertrouwen door te laten zien dat anderen je waarderen.

 

Bonustips

  • Plaats foto’s van jezelf, je gezin, of team en huisdieren. Het liefst in relatie tot je accommodatie en je expertise. Je laat hiermee nog duidelijker zien wat jou passie is en waarom jij het er zo geweldig vindt.
  • Schrijf vanuit jezelf, in de 1e persoon. Niet alsof iemand anders het over jou schrijft. Daarmee schep je onnodig afstand.

 

Jouw ‘Over Ons’ pagina

Kijk eens in je eigen statistieken om te zien hoeveel procent van je bezoekers doorklikt naar jouw Over Ons pagina.

Heb jij deze 7 ingrediënten op jouw ‘over ons pagina’ toegepast? Plaats een link naar jouw ‘over ons’ en inspireer hiermee anderen.