Pay-off en Slogan
30 oktober 2012 

Pay-off en Slogan

pay-off, sloganPay-off (baseline)
Een benaming die gehanteerd wordt voor de zin die achter een merknaam geplaatst wordt. Als het niet duidelijk is waar een merknaam voor staat wordt vaak een pay-off gebruikt om dit te verduidelijken. (bron:Wikipedia)

Je doelgroep kan zich zo een beeld vormen van jouw bedrijf.

Voorbeeld: Omdat de naam LinnenArt niet direct duidelijk maakt om wat voor bedrijf het gaat, of welke diensten/producten worden aangeboden, is het noodzakelijk om de pay-off: huisstijl en logo ontwerp altijd achter de naam te plaatsen.

Tips:

  1. Gebruik je pay-off consequent, overal en altijd!
  2. Kies geen trendgevoelige pay-off
  3. KISS; keep it simple stupid!
  4. Laat het aansluiten bij verwachting van doelgroep.
  5. Spreek de taal van jouw doelgroep.
  6. Benoemen van het product werkt beperkend. (aanbod en vraag kan veranderen)
  7. Maar: is wel gunstig in de zoekmachines!

Slogan (slagzin)

Een kernachtige tekst die wordt gebruikt voor reclamedoeleinden. De slagzin is een (verbale) uiting van de marketingdoelstellingen van een merk of een organisatie. (bron: Wikipedia) De functie van een slogan is om een actie te beschrijven.

Bekende slogans zijn:

  • ‘3 halen is 2 betalen’
  • ‘Schat, staat de Bokma koud?’
  • Vakmanschap is meesterschap’
  • ‘Let’s make things better’

Ik heb zelf gekozen voor de slogan ‘Huisstijl Start; LinnenArt!’  De startende ondernemer voelt zich direct aangesproken. De Start van jouw bedrijf vraagt ook om een start met een huisstijl, Starten met je huisstijl doe je natuurlijk bij LinnenArt!

Houd je aan de volgende vier punten:

  1. KISS en kort (minder dan 9 woorden, anderhalve lettergreep per woord)
  2. Beloof een voordeel
  3. Creatief maar wel duidelijk!
  4. Wees niet te algemeen; dan kan het ook je concurrent zijn. (gebruik je USP’s)

 

Slagzinnenregister

Over de schrijver
Reactie plaatsen

arrow_drop_up arrow_drop_down