arrow_drop_up arrow_drop_down
14 september 2012 

Restyling huisstijl voor LinnenArt

logo LinnenArt grafisch ontwerp

Hoe het allemaal begon: Van ‘kunst’ aan de muur (op linnen) tot ontwerpen voor drukwerk. B2B en B2C, kortom; ‘”alles voor iedereen”. LinnenArt was geboren! Een paar jaren, een flink aantal klanten en marketingtips later, heb ik ervoor gekozen om de doelgroep (“alles, voor iedereen”) te beperken tot ondernemers; B2B! 

Begin 2012 ben ik nog een stap verder gegaan door in een niche van het ontwerpen voor ondernemers te duiken. Aangezien de naam LinnenArt nog wel eens vragen oproept en omdat niet direct duidelijk is wat het doet en voor wie, moest ook de slogan en tagline worden aangepast. LinnenArt ontwerpt huisstijlen en logo’s en geeft huisstijltips aan startende zzp’ers.

Restyling hoe en wat

  • Het logo moest duidelijker, strakker. Goed leesbaar en direct herkenbaar, waarbij het inmiddels herkenbare beeld van de magentakleurige neuropol letters overeind moesten blijven.
  • Een tagline; kernactiviteiten van LinnenArt ‘huisstijl en logo ontwerp’ en de essentie van de website: ‘huisstijltips voor startende zzp’ers’. Hierdoor wordt de doelgroep direct aangesproken.

Huisstijlkleur Magenta

  • De kleur voor dit creatieve beroep/bedrijf had ook goed Turkoois kunnen zijn. De kleur van de media communicatie, creativiteit, je uitdrukken, communiceren. Erg mooi ook….
  • Maar toch, Magenta blijft! Krachtig, vrouwelijk, onderscheidend en exclusief. Van oorsprong een koninklijke kleur, versterkt het invoelingsvermogen, helpt bij loslaten en opnieuw beginnen (restyling huisstijl), denkt ‘out of the box’. Magenta wil ondersteunen en staat symbool voor verandering en realisatie en is dat niet wat een startende zzp’er, op zoek naar een logo en huisstijl zal aanspreken?

Een startknop als beeldmerk

computer beeldmerk LA

startknop beeldmerk LinnenArt huisstijl en logo ontwerp

Een nieuw passend en pakkend beeldmerk. Het computertje in de L van het oude logo dekt de lading niet. Maar een startknop wel. Hier krijgt jouw startende onderneming een gezicht in de vorm van een logo of herstart je met een gerestylde huisstijl in een betekenisvolle kleur. In dit beeldmerkje komt alles samen. Bovendien is er een verbinding van binnen naar buiten; de kernwaarden en visie van het bedrijf worden gevisualiseerd middels het logo en de huisstijl. En met een beetje fantasie kun je er zelfs de letters L-O-G-O in lezen! ;-]

Pay-off/slogan/slagzin. Het zinnetje dat een gevoel moet oproepen.
Al eerder gebruikte slogans van LinnenArt zijn:

  • Jouw huisstijl is mijn visitekaartje!
  • Thuijs in huisstijlen!

Maar wat nu veel passender is:

  • Huisstijl Start; LinnenArt!

Het lettertype Neuropol
Hoewel het lettertype Neuropol eigenlijk in de categorieën techno, computer en futurisch valt, vind ik hem toch goed passen in dit logo ontwerp voor LinnenArt; Het staat stevig, is strak en modern, niet scherp of snijdend maar juist afgerond; Huisstijl en logo ontwerp heb ik in de Neuropol regular geschreven, LinnenArt in de bold versie.

Wat vind jij van de restyling en het kleurgebruik?  Spreekt het jou aan en waarom (niet)? Laat je opmerking achter in het commentaarveld en ontvang een gratis kleurenkaart.

Over de schrijver
Reactie plaatsen

Koekje erbij?