Stille Vogels en Stilgevallen Accommodaties

Er vliegen gaggelende Ganzen richting het zuiden en hier en daar hoor je nog een ‘tjilp’ of roep van achterblijvende vogels. Maar verder is het al een poosje opvallend stil in het bos, onze tuin en op de heide.

Dat is vóór en tijdens het broedseizoen wel anders. Dan wordt er uit volle borst gezongen…
Het begint met de flirt- en verleidingstijd, waarin de mannetjes de vrouwtjes met hun gezang proberen te imponeren. (…wat mij betreft de mooiste tijd om buiten te zijn )
Blijken hun pogingen succesvol en is er een nestje gebouwd, dan wordt gedurende het broedseizoen luidkeels het territorium aangegeven en bewaakt.

Na het broedseizoen raken de vogels in de rui en in die kwetsbare situatie kunnen ze zich beter een beetje gedeisd houden. Het zingen is opgehouden en als er gevaar dreigt hoor je af en toe hoor je een angstige waarschuwingsroep.

Met een nieuw verenkleed vertrekken velen van hen richting warmere gebieden om te overwinteren, om pas in februari terug te keren.

Vogels versus Verhuur accommodaties

Elk jaar zie ik iets vergelijkbaars gebeuren bij een groot deel van de gastenverblijf ondernemers.

  • In de verleidingstijd zijn ze volop zichtbaar op social media.
  • Ze roepen naar fans en zingen hun mooiste lied.
  • Ook tijdens het hoogseizoen is er voldoende materiaal om zich te laten horen en zien. Hiermee geven ze hun leefgebied aan en kunnen ze zich onderscheiden van hun buren.
  • Na de drukte trekken velen zich terug om bij te komen, zelf te reizen of om het ‘nestje’ op te knappen.
  • Af en toe roepen ze nog een actie of mededeling, maar verder is het stil.
  • In deze voor velen, lastige ‘C-ituatie’ houdt een groot aantal zich helemaal gedeisd, bang om als ‘te positief’ en daarom als onecht over te komen. Soms een angstige waarschuwingsroep…

Daar waar de vogels door afwezigheid niet hoor- of zichtbaar zijn of zich uit zelfbescherming wel móeten stilhouden, heb jij de beschikking over technieken en strategieën die je bij offline afwezigheid voor je kunt laten werken…
oók als je je zelf tijdelijk terugtrekt, op reis bent of je je genoodzaakt bent om je doelen bij te stellen.

Je kunt altijd je mooie lied laten horen, mensen inspireren en met ze connecten. Ongeacht je situatie!

Dé Bed & Breakfast Marketing Community op Facebook

In de Bed & Breakfast Marketing Community train en inspireer ik gastenverblijf ondernemers hoe ze positief en professioneel zichtbaar zijn voor hun Lievelingsgasten (en/of aangepaste doelgroep) zodat ze onafhankelijk zijn en blijven van Big Brother Booking en andere BoBo’s.

De afgelopen maanden, vanaf het begin van de ‘C-ituatie’ stonden volledig in het teken van positief, professioneel én effectief zichtbaar blijven.

Elke paar weken deelde ik d.m.v. een nieuw webinar, Facebook live training, post, e-book of challenge

De geheimen van een succesvolle strategie…

  • Hartveroverende content: hoe je de connectie maakt met je Lievelingsgast en/of aangepaste doelgroep
  • Top of Mind: hoe je zichtbaar bent en blijft
  • Gemak: welke tools je kunt gebruiken om het je (héél) gemakkelijk te maken
  • Stappenplan: welke stappen je moet zetten voor het beste resultaat
  • Interactie: hoe je reacties uitlokt op je berichten
  • Verleiden: hoe je mensen verleid om je post überhaupt te lezen
  • en hoe je jezelf en je doelgroep positief inspireert… ook als je te maken hebt met C-omstandigheden.
    #challenge, webinars, posts, e-books

Kan jij ook wel wat hulp gebruiken op zichtbaar te blijven bij je Lievelingsgast of aangepaste doelgroep?

Heb je behoefte aan positieve inspiratie in een onzekere tijd?

Wil jij deze tijd gebruiken om eindelijk eens aan je marketing te werken, puntjes op de i te zetten, een strategie te maken voor jou werkt ipv dan je jezelf blijft frustreren met HapSnapMarketing?

Je staat er niet alleen voor! Kom naar dé Bed & Breakfast Marketing Community op Facebook en sluit je aan bij Nederlandse en Vlaamse collega’s uit heel Europa.