5 x Lekker, Fijn & Veilig

Gekleurde zegeltjes in de supermarkt, blokje kaas bij de kaasboer

en een geurend proefmonstertje bij een prachtig verpakt cadeautje van Douglas.


Iedereen vindt het leuk om iets gratis te krijgen

(vooral Nederlanders zijn er dol op 😉)

zélfs als ze het helemaal niet nodig hebben . 


GRATIS, daar zit wat in! ... of zit er altijd wat achter?

Toch lees ik regelmatig kritische opmerkingen 

onder advertenties van gratis trainingen en/of andere online weggevers

‘er zal wel wat achter zitten’, ‘het gaat ze er alleen maar om om het te verkopen’.

dat KLOPT helemaal! * .... meestal dan.

De vraag is echter… Wat is daar mis mee? 


*(maar niet altijd… want in C-tijd gaf ik tijdens de lockdowns

gratis trainingen, online borrels en koffie-community-bijeenkomsten

puur en alleen omdat ik dat wilde, om bliss te verspreiden 

iets te geven en de spirit van onze leden hoog te houden. )


Reactie vanuit negatieve ervaringen

Ik snap heel goed hoe iemand vertrouwen kan verliezen

in het aanbod van gratis training, coaching en tips.

'k Heb in het verleden ook (te) veel 'waardeloze' weggevers gedownload.



We hebben het er ook over in deze B&B’iz BABBELS podcast.



GRATIS consumeren & gratis accounts

Schrijvers van de kritische reacties zitten zelf op social media'...

hebben een gratis account op facebook, instagram en youtube...

Of werken met Gmail en de handige apps van Google Workspace.

Dat LIJKT gratis... maar daar zijn WIJ ZELF het product, hè!

We betalen met AL onze data, want dat is geld waard.

Kennis - over je gebruikers - is macht. (en manipulatie)


Dit is hoe het - voor jou - werkt!

Stel dat je al heel lang verlangt naar ‘resultaat ‘XYZ’ 

(meer boekingen, omzet, vrije tijd, onafhankelijk van Big Brother B.,

ander type gasten….) ik noem maar wat.

Ondanks vele verwoede pogingen, is dat nog steeds niet gelukt.


En dan is daar het ‘gratis product 'XXX’ ... Tadaaaaa

(training, e-book, challenge, consult, community, enz….)

Het triggert jouw verlangen, doel of probleem/pijn,

laat zien wat je nodig hebt om daar te komen, waar je nu niet bent.


5 x Lekker, Fijn & Veilig... zo’n Gratis Product (weggever)

1. Het enige dat je hoeft te doen is aanmelden, downloaden

lezen/ luisteren, aanwezig zijn, in actie komen

2. Het enige dat het je kost is je Tijd en Aandacht 

oke… ook je beste e-mailadres… 

en als het je niet bevalt schrijf je je met - EEN KLIK - weer uit. 

3. Het is een laagdrempelige Kennismaking 

  • De ideale manier om vanuit je eigen veilige plek 'de aanbieder' beter te leren kennen;.
  • Hoe ziet ze* eruit, hoe klinkt ze? Hoe staat ze in het leven…  *(of hij natuurlijk)
  • Voel je een klik? Past ze bij jou?
  • Zou je voor een langere periode met haar kunnen samenwerken?

Krijg je jeuk van haar stem of maniertjes, dan kan je direct afhaken… 

op zoek naar iemand die wel bij je past. Niets of niemand verloren! 

Ook niet voor de aanbieder trouwens. LOL

4. Lekker Proeven met een PROEFmonster: 

  • Hoe ziet het (gratis) product eruit, hoe klinkt het?
  • Is er zorg aan besteed? Is het toegankelijk en gemakkelijk in gebruik?
  • Neemt ze je mee, is het onderscheidend?
  • Krijg je er een goed gevoel en glimlach van?
  • Voel je je ermee verbonden?
  • Ben je geïnspireerd,
  • en ploppen er goede ideeën in je hoofd?

5. Fijn en Veilig uitproberen, zónder dat jij enig RISICO loopt

behalve het risico op verbetering, uitzicht 

dat je WEL stappen zet, het gewenste resultaat haalt,

en eindelijk je MOOIE VISIOEN binnen handbereik hebt.



Winst en Waarde-volle Weggevers

Al haal je maar één tip uit de weggever waar je direct mee aan de slag kunt… 

wat je resultaat oplevert, wat je van A naar B brengt…

Waardoor je zelf ook weer gemakkelijker een vervolgstap kunt zetten.

Al maak je maar één ontwerp of funnel waar je direct mee aan de slag kunt… 

Denk hierbij aan gratis start accounts bij software leveranciers.

zoals Canva (ontwerpen) en La Posta (e-mailmarketing).

daar mag je zelfs GRATIS onbeperkt ontwerpen en funnels maken!

Al geeft het je één belangrijk inzicht of conclusie 

dat het bijvoorbeeld niet te laat is, dat er altijd hoop is.

Dat je verder kunt, of noodzaak voelt…

om niet langer uit te stellen, excuses te verzinnen en in actie te komen.

Ook dát is naar mijn mening WINST en WAARDEVOL… 

want zonder DAT kom je niet in actie

kom je geen stap verder dan waar je NU bent.

en we hadden net geconstateerd dat je een ander ideaalbeeld voor ogen hebt. 


DUS als het gratis product al waardevol is, 

hoe veel waarde kan je dan van het betaalde product verwachten?


Mijn heerlijke PROEFMONSTER voor JOU

Als jij er helemaal klaar mee bent 

- met het gevoel te moeten concurreren met je collega B&Buurvrouw…

- om weer wat nieuws te verzinnen

- hoe onder de aandacht te blijven

- met de frustratie van gasten aantrekken die niet bij je passen

Je wil je niet meer

- aanpassen bij en opgaan in de grote grijze massa

- doen zoals 'het hoort' omdat een ander of de hele online wereld dat vindt…


Je wilt het anders, leuker, inspirerender, OPVALLEND, maar wel gemakkelijk

- ongegeneerd je allerleukste zelf zijn

- met jouw waarheid de leukste mensen aantrekken

- je missie leven en doen waar je het 'allerblij'st' van wordt

- met een écht origineel concept, maar helemaal op JIJ!

- wat marketing niet alleen gemakkelijk maar ook magisch maakt.

want gedoe daar heeft niemand meer zin in of tijd voor

dan heb ik GOED NIEUWS voor je en is DIT wat voor JOU.

 

Alles is ANDERS In het Land van Thuijs

want ‘wie wil opvallen, heeft het anders te doen’ zegt mijn mentor Anne Quaars.

Ik neem je mee buiten de gebaande paden

hoog in de lucht, diep in het bos en zelfs onder water…

En ondanks dat dit ver weg klinkt,

blijf je toch heel dichtbij….



Het vraagt wél om een avonturiers mentaliteit,

om moed en de bereidheid om op onderzoek te gaan.

los te laten wat je gewend bent,

open te staan voor een andere aanpak

want alleen op die manier...  vind je eigen unieke onderscheidende marketing manier.

Jij kunt dit!

DOWNLOAD Journal en KRIJG TOEGANG tot het Land van Thujis

 

Binnenkort is er een nieuwe (gratis) Wandershop

Voel je een VOLLEDIGE JA?

 >>>  RESERVEER JE PLEK/krijg een uitnodiging voor het eerstvolgend avontuur:

(je hebt niets te verliezen, remember?)


Ps.ssssst

Het is mijn ervaring dat deelnemers aan mijn GRATIS workshops (van 1 uur tot 5 dagen)

vaak belangrijke kleine, maar ook grote stappen in hun marketing zetten

met fijne resultaten als gevolg.

En dat geldt ook voor deze Wandershop

waar ze ontzettend gave ideeën opdoen

voor hun eigen unieke onderscheidende marketing manier.


Aan het einde van de Wandershop (of andere gratis trainingen)

kan je ervoor kiezen om zelf met de opgedane kennis en inzichten verder te gaan

of om dat met mij te doen.


MEEDOEN? RESERVEER HIER JE PLEK voor de online WANDERSHOP