BLUE ZONES principes toegepast in de marketing van je gastenverblijf
Wat zijn Blue Zones
Blue Zones zijn gebieden in de wereld waar mensen langer, gezonder en gelukkiger leven dan ergens anders ter wereld. Dit zijn plekken waar mensen vaak ouder dan 100 jaar worden.
Er zijn vijf verschillende Blue Zones op de wereld:
- Okinawa (Japan),
- Sardinië (Italië),
- Nicoya (Costa Rica),
- Loma Linda (Californië, Verenigde Staten) en
- Ikaria (Griekenland).
Factoren waardoor mensen gezond ouder worden
Er zijn verschillende factoren die bijdragen aan het lange en gezonde leven van de mensen in deze Blue Zones. Een van de belangrijke factoren is voeding. In Blue Zones worden er voornamelijk plant-dominante diëten gevolgd, waarbij er veel groenten, fruit, volle granen, noten en zaden gegeten worden.
Daarnaast is er ook sprake van een gemeenschapszin waarbij mensen voor elkaar zorgen en is er veel ruimte voor ontspanning en beweging.
5 principes van de Blue Zones
Door het bestuderen van deze Blue Zones, hebben wetenschappers belangrijke lessen geleerd over hoe we ons leven kunnen veranderen zodat we gezonder en gelukkiger zijn en langer leven.
- Gezond eten: plantaardig (veelal bonen). 80% regel, af en toe een wijntje
- Natuurlijk bewegen: veel lopen, tuinieren, ...
- Terugschakelen: stress verminderen
- Verbondenheid: familie eerst, vriendenkring, community met gelijkgestemden
- Levensdoel
Blue Zones principes en Marketing
In deze Babbels bespreken we de principes en hoe we deze kunnen toepassen in ons bedrijf en marketing.
Inhoud en tijdstempels van de podcast
04:45 * Een LEVENSDOEL hebben
05:15 Sandra's levensdoel/missie
07:35 * GEMEENSCHAPSZIN, geliefden eerst, community vorming
09:50 Locaties 5 Blue Zones op de wereld 10:45 Linda's favoriete blue zones principe
---- EETGEWOONTES op 'het Kasteel'
---- Iedereen doet het op zijn eigen manier.
15:15 Kijkers in Blue Zone? Reageer onder deze video.
15:35 Blue Zones vertalen naar MARKETING
19:00 * TERUGSCHAKELEN, stressvermindering
19:45 Community voor je gasten of voor jezelf
21:25 Sandra over Mastermind bijeenkomsten (community)
---- https://lindathuijs.nl/bed-and-breakfast-mastermind/
---- Mastermind bijeenkomsten & Samenwerk middagen
26:50 Recap Blue Zones
27:27 Levensdoel/Missie vinden dmv Workation marketing traject
---- prachtig bijproduct én uitgangspunt voor je marketing
---- https://lindathuijs.nl/workation/
29.15 Sandra over de Workation (wat levert het op)
Orakelkaart
30:00 minuten
Een bijzonder toepasselijke BLAUWE ORAKELKAART uit het deck: Celtic Spirits . De themawoorden Depressed, Isolated en Help lijken loodrecht tegenover de principes van de Blue Zones te staan. Of toch niet?
Hoe kan je de boodschap van deze toepassen in je leven en/of marketing?
Volg de Babbelende Hosts
Linda & Sandra Dit de podcast van 'Biz&Friends' Linda Thuijs & Sandra de Greeff. Luchtige marketing, frisse ideeën, soms best wel persoonlijk ontboezemingen en hilarische taferelen, maar altijd inspirerend voor de gastenverblijf ondernemer.