Het geheim van een succesvolle B&B of vakantiehuis
Je blogt of plaatst advertenties op Facebook en misschien ben je al bezig met e-mailmarketing. Je kunt alle tips hebben opgevolgd uit ‘ Hoe krijg je meer bezoekers naar je website‘, Als je site niet effectief is, dan jaag je je bezoeker net zo snel weer weg. Al je werk, tijd en investering is voor niets geweest… en je buren ontvangen ze met open armen!
Het Grote Geheim? …
Alles draait om je lievelingsgast!
Check deze 5 stappen die de basis vormen van een succesvolle Bed & Breakfast / Vakantiehuis / Appartement
1. Kies en ken je lievelingsgast
Van welk type gast word jij écht blij! Het type mens waar jij meteen een klik mee hebt. Je voelt elkaar aan en hebt dezelfde interesses of voorkeuren omdat je misschien in dezelfde situatie zit. Dat schept een band. Hij of zij past bij jou en zou ook heel gemakkelijk tot je vrienden zou kunnen behoren. Omdat je ermee op een lijn zit.
Je raadt het al: kies een doelgroep waar jij affiniteit mee hebt.
Heb jij veel kennis van je de natuur, de historische wetenswaardigheden in je omgeving waar je uren over kunt vertellen? Zorg dan dat je gasten krijgt die dat ook kunnen waarderen en juist op zoek zijn naar die invulling aan hun vakantie.
Maak een Lievelingsgast-profiel zodat je heel goed weet tegen wie je het hebt in je communicatie.
——————-
Te weinig lievelingsgast in je B&B of vakantiehuis?
- …0f heb je geen idee wie je lievelingsgast is?
Teveel last van concurrentie?
- en geen idee hoe je je kunt onderscheiden van je buren met een vergelijkbaar concept?
Dan is het B&B’iz Marketing Programma écht iets voor jou!
——————
2. Spreek je lievelingsgast aan
Als je haar kent en voor haar kiest wordt het veel gemakkelijker om je boodschap aan deze gast te richten. Jouw gast herkent zich er onmiddellijk in. Hoe fijn is dat!?
Praat je namelijk niet specifiek tegen iemand maar tegen iedereen dan hoort niemand je en voelt niemand zich aangesproken.
Schrijf en doe alles met je lievelingsgast en haar wensen in gedachte! Altijd!
Waar is zij naar op zoek? Wat zijn haar vragen?
Door je zo op deze gast te richten en te laten weten dat jij weet wat ze nodig heeft, wordt je automatisch de expert.
3. Verleid je potentiële gast met een ‘Proefmonster’
Kennen, herkennen, waarderen. Nu volgt een band opbouwen. Ga een relatie met haar aan. Ik bedoel natuurlijk niet dat je meteen uit je relatie moet stappen of er een relatie op na moet houden! 🙂 Wat ik bedoel is dat je haar de kans geeft om je te leren kennen en dat jij haar leert kennen. Werken aan de relatie doe je via social media of via e-mailmarketing. Maar hoe krijg je haar zover dat ze je toenadering accepteert?
Verleid haar!
Maak een weggever, een gratis e-book of ander interessant en leuk document (Lead Magnet) die geïnteresseerde websitebezoekers kunnen downloaden in ruil voor een e-mail adres. Hiermee laat je ze met je kennismaken. Geef ze een voorproefje van wat ze van je kunnen verwachten als ze met jou in zee gaan of een kamer of vakantiehuis bij je boeken.
4. Overtuig je lievelingsgasten
De mensen die jouw ‘ Proefmonster’ hebben gedownload zijn potentiële gasten voor jouw B&B. Ze hebben interesse getoond in wat jij te bieden hebt. Bouw verder aan je expertstatus door hen in een aantal opvolgmails nog meer waarde te bieden. Potentiële gasten willen minimaal 7x wat van je gezien of gehoord hebben voordat ze overgaan tot actie of zaken met je gaan doen.
5. Onderhoud de relatie met je lievelingsgasten
Als hij of zij eenmaal bij je is geweest en je hem of haar een onvergetelijke ervaring hebt gegeven blijf dan ‘Top of Mind’ door regelmatig wat van je te laten horen.
Nog meer tips voor meer websitebezoekers, boekingen en gasten!
Word lid van de Bed & Breakfast Marketing Community op Facebook en ontdek hoe je met minder moeite, meer boekingen kunt halen uit je eigen website!