Het MARKETING ORAKEL
Er hangt een zweem van mysterie rondom het fenomeen ORAKELS. Je hebt er vast wel eens van gehoord en misschien vind je er ook wel wat van. ;) In dit bericht ontdek je hoe jij Orakels kunt inzetten voor je marketing! En hoe het mij en mijn klanten helpt om Ongegeneerd Origineel te Positioneren.
Wat is een Orakel
Een orakel is een doorgeefluik van kennis en advies tussen ‘het hogere’ en jijzelf en kan uit allerlei vormen bestaan. Een mens dat het kanaal voor communicatie vormt; ‘channelt’; woorden, beelden, geuren, gevoelens of symbolen als antwoord op een vraag, of als boodschap voor de ontvanger. Ook de natuur kan op deze manier met je communiceren door middel van dieren, planten of bomen.
Jij als orakel voor je gasten
Maar welke associatie jij er ook mee hebt... in wezen ben ook jij het orakel voor je gasten. Jij weet wat je gast verlangt, verwacht en wat ze op welk moment nodig heeft. Jij hebt de antwoorden op haar vragen... nog voordat ze besloten heeft om bij je te boeken. Jij bezit het geheime wapen van verrassingen en onverwachte beleving.
Hoe positioneer je je als hét orakel, dé GO-TO gastvrouw en accommodatie van jouw Lievelingsgasten? Zet al je kennis, ervaring en geheime wapens in. In je marketing en tijdens hun verblijf.
- heel strategisch;
- op het juiste moment
- op de juiste plek
- maar voorál op jouw unieke manier!
Onverwachte Orakel Opties
M’n leven lang ben ik gefascineerd door zogenaamde ‘toevalligheden’ en let sinds jaar en dag op boodschappen uit signalen om me heen; situaties, muziek en symbolen. Als je ervoor openstaat blijken ze vaak niet zo 'toevallig' te zijn als je in eerste instantie zou aannemen. Maar, ben ik op zoek naar helderheid over een situatie of advies dan trek ik graag een orakel kaart voor een direct en concreet antwoord.
Orakel kaarten zijn echter niet alleen voor persoonlijke of voor spirituele zaken. Ik ontdekte dat ze ook voor je branding en marketing heel handig kunnen zijn.
1. Orakel bij positionering en branding
Ook in het positionering proces met mijn klanten kunnen deze kaarten een enorme ondersteunende rol spelen. Ze spiegelen wat er bewust of onbewust in hen leeft... zet aan tot denken, voelen en vinden van inzichten en antwoorden. Ze geven extra duidelijkheid en richting bij vragen over je essentie en levensdoel, aanbod, lievelingsgasten en onderscheidend vermogen. En dat helpt vervolgens enorm bij het vinden van je krachtige unieke (bedrijfs)karakter en de branding van je B&Biz. Jouw unieke manier die helemaal bij je past. Dát is waarom ik ze zo graag gebruik in mijn werk met klanten.
[kort video fragment uit de podcast B&Biz Babbels: Krachtige Karakters]
[beluister de hele video hier...]
2. Orakelkaart als contentmarketing-tip
Trek een kaart als je inspiratie en ideeën nodig hebt voor je content marketing of als thema van de maand.
Ik trek orakel-weekkaarten voor deelnemers in m'n marketingtrainingen en sinds kort sluiten we de B&B'iz Babbels (marketing podcast van Linda Thuijs en Sandra de Greeff) af met het Marketing Orakel. Ik trek een kaart uit een van m'n decks en koppel dit aan een content marketing tip.
De allereerste kaart voor in deze categorie is, heel toe-vallig en toepasselijk: THUIS, nummer 27 uit het deck 'Magische Wegwijzers', van C. Baron-Reid
Vind jouw krachtige karakter & voel je thuis in je branding en bedrijf
Wil je nav dit bericht of bovenstaande kaart zelf ook aan de slag met (her-)positionering van je merk?
"Thuisvoelen, daar waar je bent!"
- Je thuisvoelen in je bedrijf, bij je aanbod en je gasten...
- helemaal op je gemak voelen in je eigen unieke marketing
- zoals niemand anders dat kan...
- Wil je gewoon lekker ongegeneerd origineel zijn.... en onvergelijkbaar met je B&Buurvrouw?
NEEM CONTACT MET ME OP dan vertel ik je hoe je op een hele bijzondere, leuke, maar vooral effectieve manier, jouw eigen marketing manier kunt vinden.