En ik heb niets, maar dan ook helemaal NIETS met sport op tv...
maar mijn bewondering is groot en de brok in mijn keel dik en pijnlijk
als ik hem de erehaag in zie zwemmen.
195 kilometer, nagenoeg non-stop afgelegd…
Zwemmend!
Wat een werkelijk bovenmenselijke prestatie!
Vrijwillig in je kleding plassen
omdat je geen tijd hebt voor een toiletbezoek…
of maar 3 uurtjes slapen, buiten in je natte kleding
om snel weer verder te gaan
Wat een uitdaging en fysieke ontberingen.
Foto Maarten van der Weijden door Harry Wedzinga
Maarten van der Weijden had een doel
Gemotiveerd door het overwinnen van deze slopende ziekte
zet hij zich nu vrijwillig in om zo veel mogelijk geld op te halen voor onderzoek naar Kanker.
De eerste keer mislukte zijn gestelde doel,
maar leverde hij desalniettemin een fantastische prestatie.
Hij leerde van de eerste poging, paste zijn plannen aan
en deed wat nodig was om dit keer de finish te halen.
Het lukte hem;
Hij haalde niet alleen de finish van z’n Elfsteden-zwemtocht,
maar ook zijn doel om rond hetzelfde bedrag uit te komen als het jaar ervoor.
Met ruim 6,1 miljoen euro ging hij daar zelfs ruim overheen.
Maarten van der Weijden, de zwemmende superman!
Wat hij heeft gepresteerd is volgens mij maar voor een handjevol mensen weggelegd.
Ook voor minder extreme doelen
Voor het runnen van een Gastenverblijf hoef je gelukkig geen supermens zoals Maarten te zijn.
Geen ontberingen of extreem fysieke inspanning te doorstaan.
voordat je 's ochtends in alle vroegte het ontbijt voor je gasten klaarzet.
Maar soms is het tóch net topsport.
Want alle ballen in de lucht houden tijdens lange dagen en verschillende seizoenen
vraagt om meer dan alleen discipline en een lange adem.
Heldhaftige eigenschappen en belangrijke voorwaarden voor een succesvol bedrijf:
- een vastomlijnd doel
- de juiste mindset
- geloof in jezelf
- de bereidheid om in jezelf te investeren
- een strategie
- flexibiliteit om bij te sturen
- een flinke dosis doorzettingsvermogen
En als iets niet lukt, begin je gerust nog een keertje! – Maarten van der Weijden
Support, Advies en Aanmoediging
Maarten liet zich coachen, want een coach houdt de vinger aan de pols,
geeft advies, stuurt bij en moedigt aan.
Pure noodzaak als je een prestatie neerzet als deze.
Ook werd hij langs de hele route door duizenden enthousiaste mensen gesteund
en zwommen er in etappes mensen met hem mee.
En jij?
Misschien herken je het gevoel als accommodatie eigenaar in het buitenland,
dat je een grote uitdaging bent aangegaan en je bepaalde doelen hebt gesteld.
Dat het fijn zou zijn om af en toe contact te hebben met collega’s die je begrijpen, de “meezwemmers”.
Om vragen te stellen over alle ins en outs van het runnen van je Bed & Breakfast of vakantiehuis.
Support draagt bij aan het behalen van je doelen
Verzamel mensen om je heen met wie je kunt sparren over je ondernemerschap (on- en/of offline.)
Bij wie je terecht kunt voor support, feedback en inspiratie bij uitdagingen.
Mensen die snappen waar je mee bezig bent of tegenaan loopt, omdat ze hetzelfde doen als jij.
Die je aanmoedigingen, als het tegenzit en je het bijltje er het liefst bij neer zou willen gooien.
Die je ten alle tijde Feedback en Advies geven, als je twijfelt bij het maken van de juiste keuze.
En die je welgemeend applaus geven, als je een gesteld doel hebt gehaald of een moeilijkheid hebt overwonnen.
Er ís zo’n plek: de VIP-club voor Ervaren Gastenverblijf Ondernemers
Zij stellen elkaar vragen, geven feedback en inspireren elkaar.
Daarnaast krijgen ze elke week 1 belangrijke Marketing Tip voor Meer Succes…
voor meer omzet, meer resultaat, meer vrije tijd, meer gemak, meer lievelingsgasten.
Soms heel gemakkelijk,
soms wat uitdagender,
maar altijd belangrijk om meer resultaat te halen met je B&B’iz
en onafhankelijk te worden van Big Brother Bookingsites #OTA’s
Zélfs in het hoogseizoen
Lijkt je dat te lastig om aan mee te doen in het hoogseizoen?
Snap ik!
Maar dat is geen probleem, want je hebt een jaar lang toegang tot de tips…
die je kunt downloaden om te bewaren! Lekker handig.
En soms kan je een tip al meteen wegstrepen.
Omdat je dat punt al in orde hebt in je marketing.
Da’s fijn, Check!