De kerstdagen zijn achter de rug en ik hoop dat je hebt genoten van sfeervolle feestdagen met de mensen die je lief zijn; familie, vrienden of lievelingsgasten.
Ik vierde een heerlijke witte kerst met mijn gezin in een Oostenrijks dorpje. En al luisterend naar de ‘Top 2000’ blik ik terug op het voorbij gevlogen jaar. Wat is er gebeurd, wat heb ik beleefd, gevoeld en bereikt? Is het gelukt om dit jaar mijn gestelde doelen te bereiken?
Hoe kijk jij terug op 2018?
Ik hoop dat je waardevolle verbindingen bent aangegaan,
… inspirerende inzichten hebt gehad en gedeeld,
…de juiste mensen op het juiste moment in je leven kwamen,
…persoonlijke groei hebt ervaren,
én dat de vele bijzondere momenten niet te tellen zijn.
Ook hoop ik van harte dat je
…een overweldigende omzet hebt gedraaid
…een buitengewoon goede bezetting van je accommodatie had
…hele leuke gasten hebt ontvangen (ja, alleen die écht bij je passen!)
…je aan je voornemens hebt gehouden,
…genoeg vrije tijd had om aan jezelf en je gezin te besteden,
…dromen zijn uitgekomen
en het gelukt is om je doelen te bereiken!
Maar, als het niet ging zoals je had gehoopt, gepland of bedoeld, dan brengt het einde van dit jaar een groot voordeel met zich mee ; Het stopt hier! En over 4 dagen begint er gewoon weer een NIEUW jaar 🙂 Nieuwe kansen, nieuwe mogelijkheden om dingen anders of beter te doen.
Hoe geruststellend en tevens hoopgevend is dat?!
Wat zijn jouw (marketing)doelen voor 2019?
1. Formuleer je doelstellingen voor de komende 3 maanden, half jaar of jaar.
2. Beloof jezelf om er al het mogelijke aan te doen om ze te halen.
Voorbeeld doelen:
- Website bezoekers verhogen
- Meer lievelingsgasten
- Meer reviews verzamelen
- Meer boekingen via je website
- Omzet verhogen
- Gastwaarde verhogen door Upsell en Repeaters
- Training […] volgen én implementeren!
- Marketing acties […. , …. , …. ] op to-do lijst afwerken
Noteer ook je persoonlijke doelen zoals meer sporten, minder verloren tijd op social media, x aantal boeken lezen, een hobby oppakken of meer tijd met je gezin doorbrengen.
➸ Maak je doelen zo concreet mogelijk door te omschrijven WAT je wilt bereiken. Een specifiek, meetbaar, haalbaar, realistisch en tijdsgebonden RESULTAAT.
Succes verzekerd door commitment
Heb jij dat ook…
Elk jaar start je met ambitieuze marketing voornemens en doelstellingen, maar in februari of maart laat je alweer wat van je plannen varen…
Komt volgende maand wel.
En voor je het weet is het november…
Weer een jaar voorbij!
Laatst was ik op een kerstborrel en toen vroeg een van mijn internetmarketing helden me wat mijn doelstellingen voor 2019 zijn. Ik had er zo snel niet een concreet antwoord op, maar beloofde ze hem te mailen. Twee dagen later kreeg ik een mailtje van hem. “Hey Linda, Waar is die lijst met commitments nou? Maak ze concreet door ze met mij te delen.” En dat is wat ik deed! Ik kan niet meer terug of mezelf verschuilen achter excuses.
Je hoeft het niet alleen te doen!
Als het jou ook helpt om je doelen te halen door ze met iemand anders te delen, doe dat dan! Commit jezelf en spreek af om elkaar maandelijks verslag te doen van je vorderingen.
Of sluit je aan bij het platform voor Bed & Breakfast ondernemers en ervaar de motiverende steun, hulp en feedback van gelijkgestemde B&B’izzers >>> B&B’iz community (abonnement)
➸ Deel je doelstellingen in de B&B’iz community of met iemand anders en geef jezelf een schouderklop!
Kies voor Coaching
En als je voelt dat ik je kan helpen om je marketingdoelen voor 2019 te halen, neem dan contact met me op voor een gratis strategie gesprek.
Ik wens je een jaar vol bijzondere momenten,
waardevolle mijlpalen
en behaalde doelen toe!
Met meer vrije tijd,
voor dingen die écht belangrijk voor je zijn.
Op jouw succesvolle jaar!
Lfs en Grtz, Linda