09 maart 2019 
1 min. leestijd

"Noodzaak is de moeder van vindingrijkheid." - Plato

Ken je dat, dat als iets écht moet gebeuren, of je iets heel erg graag wilt waarvan jij denkt dat het buiten je bereik of mogelijkheden ligt… dat je op het kritieke moment vaak tóch nog een oplossing bedenkt? Je brein gaat tot het uiterste als de noodzaak het hoogst is.

Het vinden en bedenken van oplossingen onderscheidt hiermee de winnaars van verliezers.

Winnaars kijken naar mogelijkheden, verliezers naar moeilijkheden

Zoals ex-top hockey coach Marc Lammers ook al zei: “Winnaars hebben een plan, verliezers een excuus, Winnaars kijken naar mogelijkheden, verliezers naar moeilijkheden.
en Winnaars laten iets gebeuren. Verliezers wachten tot iets gebeurt.”

Dat geldt ook voor investeren in jezelf en in je bedrijf. Als je echt de noodzaak voelt om je bedrijf naar een volgend level te tillen of om voor een lievelingsgast te kiezen, zoek dan naar mogelijkheden in plaats van jezelf te verlammen met excuses!

Ik hoor mensen zichzelf (en mij) de meest uiteenlopende smoesjes vertellen, waarom ze niet AAN hun bedrijf kunnen werken, niet voor een lievelingsklant durven te kiezen of niet kunnen investeren in kennis.

Ook ik twijfelde of ik wel stappen moest zetten

Herkenbaar! Er was een tijd dat ik ook twijfelde of ik wel stappen moest zetten, of ik wel in mezelf moest investeren of geld aan software, kennis of coaching moest uitgeven. Er word tenslotte ook genoeg gratis op internet aangeboden.
Bovendien, waar moest ik de tijd vandaan halen?
Kon ik die zuurverdiende centen wel meteen weer uitgeven? Hoe wist ik zeker dat ik die bedragen weer zou terugverdienen?

En telkens als tegen het plafond van mijn kunnen zat, kwam er of bedacht ik een oplossing:

  • een onverwachte opdracht die snel geld opleverde
  • een aangeboden kans die me in de gelegenheid stelde om een training te maken
  • een zelfverzonnen tijdelijke actie waarmee ik in minder tijd, meer omzet kon maken om te investeren.
  • het herplannen van werkzaamheden waardoor ik tóch naar dat seminar kon.

Hoe spannend het af en toe ook was, ik was achteraf ALTIJD blij dat ik het niet opgaf, erin geloofde en ‘de uitdaging’ aanging. Het bracht mij en mijn bedrijf altijd een level verder

  • in kennis
  • in durf
  •  in relaties
  • in vaardigheden
  • in mindset
  • in gemak
  • in vrije tijd
  • en natuurlijk in professionaliteit…
    waardoor ik mijn klanten weer een level hogere meerwaarde kon bieden en hun resultaten meegroeide!

Wat wil jij écht graag bereiken waarvan jij tot nu toe altijd dacht dat het onmogelijk was?

  1. Waarom heb je dat tot nu toe niet bereikt?
    Wat zit er in de weg, of wat ontbreekt er om dat te doen?
  2. Welke oplossing kan jij bedenken om door die belemmering heen te breken?

Maak een Plan, Denk in Mogelijkheden en Laat het gebeuren!

Hulp nodig?

Boek een gratis strategiesessie, dan inventariseren we samen wat voor jou de meest logische stap is om je Biz te laten groeien.

#boostyourbbiz

Reactie plaatsen