Vrijheid op je eigen B&B website
Meer gasten in het laagseizoen hoeft je niets te kosten – als je een eigen website hebt. Een eigenaar van een bed & breakfast uit Friesland wil in het voor- en naseizoen meer gasten in haar accommodatie. In het hoogseizoen zit ze volgeboekt met vaste gasten die zelfs een paar keer per jaar terugkomen. Nu wil ze voor de weekenden en het voor- en naseizoen meer gasten. Ze heeft dezelfde vaste lasten, dus elke gast erbij is pure winst.
Nieuwe doelgroep
Haar vaste gasten zijn trouw, deze mensen komen eigenlijk elke vakantie naar haar bed & breakfast. Daarom zal ze een nieuwe doelgroep moeten aanspreken. Tijdens een gratis Skypeconsult bespreken we verschillende mogelijkheden om die te bereiken.
Naast een vermelding op de bekende boekingssites heeft ze ook een eigen website en social media. Dat is een belangrijk voordeel. Een goede eigen website geeft je de vrijheid om te plaatsen wat je wilt, hoe je het wilt en hoe vaak je het wilt. Je kunt dus meteen aan de slag voor meer gasten.
Wat – Jij bepaalt de aanbiedingen
Jij bepaalt welke aanbieding je doet aan de bezoeker van jouw website. De eigenaar van het bed & breakfast in Friesland heeft nu speciale aanbiedingen in het laagseizoen. Je kunt bijvoorbeeld een kamer voor één persoon verhuren voor de prijs waarvoor je anders een gedeelde kamer krijgt. Of je kunt aan de huur een leuke activiteit koppelen die je gratis aanbiedt: een fietstocht met fietshuur, een toegangskaart voor een museum, noem maar op. Zo trek je meer gasten. Kies een aanbieding die deze doelgroep speciaal aanspreekt. Dat kun je gewoon vragen, zodra je weet wie het zijn.
Hoe – Kies wat bij je past
Een aanbieding op je website plaatsen is één. Maar hoe laat je het de wereld weten? De Friese bed & breakfast deelt haar website op social media waar haar lievelingsklant zit. Zo krijgt ze er extra aandacht voor. Je kunt ook een mailing versturen, op papier of digitaal. Papier krijgt meer aandacht, maar kost meer tijd en geld. Kies wat bij je past. Zelf verstuurde ik laatst een gastenzeepje over de post met een leuk kaartje erbij. Reken maar dat ik daar veel reacties op gekregen heb!
Als je elke maand een leuk blogartikel op je website plaatst, is dat ook aanleiding om je klanten te mailen.
Hoe vaak – spelen met variabelen
Omdat jij zelf de boekingen kent van je eigen bed & breakfast en zelf je website beheert, kun je de aanbieding zo vaak onder de aandacht brengen als je wilt en je kunt spelen met variabelen zoals de prijs en de vorm. Is je aanbieding een succes en stromen de boekingen binnen met meer gasten, dan kun je je aanbieding weer direct weghalen en je kamers weer voor de gewone prijs aanbieden. Je hebt immers alle vrijheid op je eigen website.
[tweetquote]Een eigen #bed & breakfast website geeft je de vrijheid om te plaatsen wat, hoe en hoe vaak je het wilt. #B&B[/tweetquote]
Meer voordelen van een eigen website op een rij:
• Meer inkomsten
• Onafhankelijkheid en vrijheid
• Onderscheidend vermogen
• Gastenrelatie opbouwen
Welke vrijheid vind jij het fijnst van een eigen website? Schrijf het hieronder en inspireer anderen.