Page content

7 marketing lessen van Libelle Zomerweek

article content

7 marketing lessen van Libelle Zomerweek

Als twee uitgelaten tieners die voor het eerst op schoolreisje gaan, stapten we in de trein richting Almere-Centrum. We waren op weg naar de ‘DOLCE & LIBELLA’ Libelle Zomerweek.

Gemakkelijke schoenen, een zonnehoed en twee vrijkaarten in mijn tas.

Die had ik gekregen omdat mijn online training op de Libelle Academy stond.

 

Het zomerfeest is echt ‘een feest voor vriendinnen’ en daarom had ik mijn ‘BFF’ meegenomen.

Scharrelend over een ‘feel good fair’, uitgebreid bij te kletsen over alles wat ‘nodig besproken moet worden’.

ken je vast ook wel 🙂

 

Bij aankomst op het perron dirigeerden grote pijlen ons naar de uitgang, waar bussen klaar stonden om ons verder te vervoeren.

Het leek wel of heel vrouwelijk Nederland was uitgevlogen voor een dagje ‘Under the Tuscan sun’. Vrouwen in alle soorten en maten, oud en jong. Van keurige gekapte dames, tot kleurige paradijsvogels.

Libelle was voorbereid, goed voorbereid.

Ze had alle mogelijke maatregelen getroffen om haar bezoeksters zo snel mogelijk en zonder stress of oponthoud naar en over de fair te begeleiden.

Gemakkelijk voor ons…

Slim van Libelle.

Want als er in een week > 80.000 vrouwen op de fair afkomen, dan lopen er per dag al snel zo’n 10.000 exemplaren over het terrein…

iedereen met eigen behoeftes, wensen en verwachtingen die tijdens deze Libelle Zomerdagen vervult dienen te worden.

 

Libelle’s missie is om de bezoekster onder te dompelen in een warm Italiaans bad, waar het leven goed is.

Om haar het gevoel te geven van een zwoele zomernamiddag op Sicilië, La dolce vita.

Dat lukte! Eccellente!

Je kon Italië beleven, voelen, ruiken, proeven, horen en zien. Er was overal aan gedacht en niets aan het toeval overgelaten.

  • De Italiaanse muziek kwam ons bij de entree al tegemoet en met zicht op het Almeerderstrand en het doorbreken van de zon waanden we ons al snel in Italië.
  • Vrolijke dames gekleed in DOLCE & LIBELLA stijl reikten ons een plattegrond aan met daarop alle deelnemers en attracties.

Verdwalen was onmogelijk, alleen in je eigen fantasie.

 

Na een vluchtige inventarisatie van de aanwezige standjes, haastten wij ons naar de eerste de beste koffiebar, trakteerden onszelf op een espresso con biscotto en zochten een rustig plekje aan de spiaggia.

 

Wat kan je als B&B ondernemer leren van Libelle Zomerweek?

  • Er was gekozen voor een  origineel concept dat de brede doelgroep van Libelle aanspreekt
  •  Een consequente professionele styling van de aankleding van het park tot de kleding van het personeel, van beeldmateriaal op de website tot in het tijdschrift op flyers en het entreebewijs.
  • Ze bereiken hun doelgroep en spreken ze op de juiste manier aan.
  • Effectiviteit en bezoekersgemak: Een duidelijke bewegwijzering vanaf het station tot in alle uithoeken van het terrein om de bezoeksters zonder stress de standjes, workshops en restaurantjes van hun voorkeur te kunnen vinden.

… want hoe gemakkelijker de bezoekers de standjes, themapleinen of favoriete merk kunnen vinden, hoe gemakkelijker de koopgrage dames hun geld uitgeven.

  • Ze lieten bezoekers kennismaken met diverse producten door te proeven, te proberen en door middel van monsters en kortingsbonnen.

 

Daar zaten we, met onze voeten in het zand, genietend van het zomerse weer. Tot we verschrikt constateerden dat de dag voorbij gevlogen was.

We haastten ons richting de uitgang, waar een gratis pendeldienst klaar stond om ons terug te brengen naar het station.

  • Als BONUS een koud flesje water voor onderweg.

Dat kwam als geroepen, want de temperatuur was inmiddels flink opgelopen.

 

Nog een Libelle les

  • Geef altijd meer dan dat je gast verwacht :-).
    Verras ze met een toegift, een extraatje of stuur een handgeschreven “Goede reis gehad?’ kaartje. Zo maak je ambassadeurs van je gasten.

De organisatie van de Libelle Zomerweek is heel goed op de hoogte van verleiden, service, gemak en gastbeleving én hoe je je doelgroep aanspreekt!

Onmisbare ingrediënten in het gastcontact, je marketing en op je website om boekingen te genereren en gasten aan je te binden.

 

Gelukkig hoef jij geen 80.000 gasten naar je accommodatie te trekken om je gewenste omzet te halen…

maar wel genoeg om volgeboekt te zijn en niet met lege bedden te blijven zitten.

 

Deelnemers aan het B&B’iz Basis Traject ontdekken

  • hoe ze een onderscheidend concept kunnen creëren, dat naadloos aansluit bij wie zij zijn
  • en hoe ze daarmee hun lievelingsgasten moeten aanspreken
  • hoe ze binnen 3 maanden hun omzet met 20/-30% kunnen verhogen, soms zelfs verdubbelen.
  • en meer meer boekingen krijgen, ook in het laagseizoen.
  • … onafhankelijk van boekingssites!

Ze geven aan

  • dat hun zelfvertrouwen is gegroeid omdat ze zich niet meer druk maken om ‘concullega’s’, maar gefocust zijn op hun eigen mooie Biz.
  • Dat ze zich opgelucht voelen omdat ze nu wél weten wat (en hoe) ze moeten doen…
  • … dat ze meer tijd over hebben voor zichzelf, hun gezin en hun gasten, doordat ze gestructureerder werken, systemen hebben.

 

Het B&B’iz Basis Traject zit vol met een gemakkelijk toepasbare marketingtips en stappenplannen

Bovendien krijg je mij erbij 🙂

  • om al je vragen te beantwoorden
  • je te motiveren als het even niet gaat zoals je wilt
  • en heel hard te klappen als je successen bereikt
  • kleine en grote!

 

27 augustus 2019 openen de deuren van het Basis Traject

en start ik met een nieuwe groep waar jij bij kunt zijn

Zet jezelf op WACHTLIJST en ik neem t.z.t. contact met je op.

 

 

Geen zin om te wachten?

Liever direct individueel en 1:1aan de slag?
Boek gratis strategiegesprek

marketing lessen libelle

Laat een bericht achter!

Comment Section

4 reacties op “7 marketing lessen van Libelle Zomerweek


Door Nicolette op 20 mei 2014

Leuke blog Linda.
Wij waren er ook van Booest.
Grappig om te zien waar jij weer op gelet hebt.
Wij waren meer bezig met het spotten van de trends.

Wat ons in dat kader was opgevallen is het uitruilen van emailadressen of de Facebook acties.
Bijvoorbeeld maak een 3D foto en zet hem op facebook en win ……
Of laat je emailadres achter en ontvang …..
Bijna elke stand maakte hier gebruik van.

Verder speelt Libelle goed in op de zogenaamde consutainment trend. Het entertainen van je klanten.

In ieder geval weer inspirerend zo’n Libelle Zomerweek en volgend jaar zijn we weer van de partij.

Groetjes,
Nicolette

Ps. toch leuk om op deze manier zaken te combineren met een gezellig uitje? 😉


Door Linda Thuijs-Koopmans op 21 mei 2014

Bedankt voor je reactie Nicolette! Inderdaad grappig om te zien hoe ieder vanuit zijn eigen vak en interesse weer met een andere focus kijkt :-). Jullie constateringen zijn een goede aanvulling op de tips die in de blog staan.
Leuk als jullie volgend jaar ook weer gaan, wellicht treffen we elkaar dan bij een kop koffie op een van de leuke terrassen.
Grtz, Linda


Door Nicolette op 20 mei 2014

Leuke blog Linda.
Wij waren er ook van Booest.
Grappig om te zien waar jij weer op gelet hebt.
Wij waren meer bezig met het spotten van de trends.

Wat ons in dat kader was opgevallen is het uitruilen van emailadressen of de Facebook acties.
Bijvoorbeeld maak een 3D foto en zet hem op facebook en win ……
Of laat je emailadres achter en ontvang …..
Bijna elke stand maakte hier gebruik van.

Verder speelt Libelle goed in op de zogenaamde consutainment trend. Het entertainen van je klanten.

In ieder geval weer inspirerend zo’n Libelle Zomerweek en volgend jaar zijn we weer van de partij.

Groetjes,
Nicolette

Ps. toch leuk om op deze manier zaken te combineren met een gezellig uitje? 😉


Door Linda Thuijs-Koopmans op 21 mei 2014

Bedankt voor je reactie Nicolette! Inderdaad grappig om te zien hoe ieder vanuit zijn eigen vak en interesse weer met een andere focus kijkt :-). Jullie constateringen zijn een goede aanvulling op de tips die in de blog staan.
Leuk als jullie volgend jaar ook weer gaan, wellicht treffen we elkaar dan bij een kop koffie op een van de leuke terrassen.
Grtz, Linda

Plaats een reactie


*