If not now, then when?
17 november 2020 
2 min. leestijd

If not now, then when?

Kilometers lange kale snelwegen lang…

was Tracy Chapman mijn reisgezel op de vele ritjes tussen Wezep en Berlijn.
We zongen er samen heel wat af.

“Fast Car, Baby can I hold you, Promise, If not now, Sorry”
Kippenvel, Brok in mijn keel, Zo mooi, zo raak!

Haar teksten, melodieën en stem brengen me vanzelf bij mijn gevoel waardoor ik hele gesprekken met mezelf voerde. Over dromen, angsten, frustraties en verlangens, over keuzes maken om te komen waar ik naartoe wilde met mijn jonge leven.

Soms koos ik ervoor in actie te komen en mijn droom achterna te gaan, soms liet ik me leiden door angst en bleef ik zitten waar ik zat. Comfortabel bij de gedachte dat ik dan niet aan de bak hoefde, een confrontatie niet hoefde aan te gaan of ging voor veiligheid ipv voor groei.

 

Malen, balen, frustreren, niet goed slapen, onrust en onzekerheid

Tegenwoordig voer ik regelmatig gesprekken met gastenverblijf ondernemers over hun dromen, verlangens, angsten en frustraties. Zo had ik de afgelopen weken een aantal fijne gesprekken met mensen die er van balen dat ze niet verder komen met hun bedrijf.

Ze hebben een mooi bedrijf opgebouwd dat best goed loopt, maar

  • blijven steken op een bepaalde bezettingsgraad
  • hebben behoefte aan meer structuur en overzicht
  • willen graag grip op boekingen en type gasten
  • en realiseren zich dat ze nu echt eens wat aan hun marketing moeten doen.

Zeker in deze tijd, nu het niet meer als vanzelf gaat! En lievelingsgasten ervoor kiezen om niet af te reizen naar hun favoriete vakantieland, maar in Nederland of België blijven. Het in ieder geval dichter bij huis zoeken.

 

Kiezen voor angst en/of gemak

Maar ondanks hun uitgesproken en bewuste verlangen naar verbetering, grip, rust en meer zekerheid, kiest een deel er toch voor om niet in actie te komen, te blijven zitten waar ze zitten…

“Ik wil wel, maar ik heb geen tijd om me echt in marketing te verdiepen.
Tja, we willen graag meer boekingen, maar we wachten toch nog even…

De nood is kennelijk nog niet hoog genoeg zolang er redenen zijn om het uit te stellen.

Ik snap dat… en heb zelf ook lange tijd een aantal belangrijke keuzes voor me uitgeschoven

  • geen tijd
  • geen geld
  • geen energie
  • eerst dit….. , dan pas …..

 

De tijd vliegt voorbij…

voor ik er erg in had werd ik 50
zijn mijn kleintjes groot geworden
en is ook DIT jaar alweer bijna voorbij!
Als je iets wilt, doe het dan NU!

De laatste keer dat ik twijfelde en smoezen voor mezelf verzon hoorde ik haar ineens door mijn hoofd zingen:
“IF NOT NOW, THEN WHEN”

 

Hoe groot is je verlangen naar verbetering, resultaten, groeien?

Hoe comfortabel voel je je in jouw situatie?
Hoe lang blijf je nog balen, draaien, wachten?

 

Als jij niet voldoende boekingen (=omzet, =plezier) hebt voor het hele jaar
… of het zat bent om geradbraakt het zomerseizoen door te komen, om vervolgens het hele naseizoen geen boekingen meer te hebben…
… als je op zoek bent naar en marketingstijl die bij je past en over 5 jaar nog voor je werkt
… maar je tot nu toe nog altijd op een HapSnapMarketing ‘strategie’ draait
(kost ook mega veel tijd trouwens!)
maak dan NU voor jezelf de keuze:

 

Wat wil JIJ voortaan écht anders doen?

Wat wil je bereiken?
Wat heeft je prioriteit?
Welke mogelijkheden zijn er?

Keuze gemaakt?

Stel het dan niet langer uit! Maar ga ervoor
GO-GO-GO

 

En Tracy? ….

En terwijl haar rauwe rake teksten via haar weergaloos mooie stem door de boxen klonk, stuurde ik mijn auto de Kurfürstendamm op, richting mijn vaste hotel.
Bestemming bereikt! ✅

 

P.S.

Maak gebruik van deze periode,
zie het als een KANS
de extra tijd die je nu hebt gekregen
En nee… daar zou ik zeker niet te lang over nadenken, wachten, uitstellen en even zien of het past!
ALS NIET NU – WANNEER DAN WEL?

 

Schrijf me een berichtje ✍️ dan plannen we een strategiegesprek in om te zien hoe ik je het beste kan helpen om je plannen te realiseren.

 

 

(foto: youtube)

Reactie plaatsen