Verhalen vertellen is een perfecte manier om je marketingboodschap te communiceren en gelijktijdig de lezer aan je te binden. We vertellen al verhalen sinds de oertijd en gaven hiermee belangrijke levenslessen door. Tijdens het luisteren naar verhalen komt het GELUKshormonen vrij wat aanzet tot nog meer leerervaringen opdoen.

De kracht van een merk-waardig verhaal 

We vertellen elkaar al verhalen zolang als we terug kunnen gaan in de geschiedenis, rond het kampvuur of opgetekend op de wanden van grotten. Verhalen vertellen is een soort overlevingstactiek dat we hebben overgehouden uit de oertijd. We gaven elkaar belangrijke levenslessen door over de jacht, eetbare vruchten en bijzondere gebeurtenissen. Tijdens het luisteren naar verhalen komen GELUKshormonen vrij en deze zetten ons ertoe aan om nog meer nieuwe leerervaringen op te doen. Dit leidt tot een nog betere ontwikkeling, waardoor we steeds beter in staat waren om te overleven. 


Naast het leveren van het GELUKshormonen onthouden we verhalen beter dan droge feiten. Dus als je wilt dat jouw Lievelingsgast jou en je informatie onthoudt (en in actie komt), vertel dan een verhaal!


Jouw verhalen zijn uniek, niemand anders kan jouw verhaal vertellen,. In iedereen schuilt een merk-waardig verhaal dat erop wacht om verteld en gehoord te worden. Je hoeft er alleen nog maar woorden aan te geven. 


Linda Thuijs


#brandstory #merkverhaal #storytelling #littlestories #littlestoriesofmylife #happystory #storytime #storytelling #storytellingphotography