Marketing lessen uit de Netflix serie Suits
06 januari 2020 
3 min. leestijd

Marketing lessen uit de Netflix serie Suits

headerfoto: screenshot youtube: Suits Season 8 First Look (HD)

“I prefer to appear at the exact moment I’m needed”

Mijn ogen trekken richting het grote televisiescherm aan de muur.

Een mooie vrouw met lange rode golvende lokken kijkt haar knappe tegenspeler aan, terwijl ze zich zelfverzekerd omdraait en op high heels met een glimlach om haar mond zijn kantoor verlaat.

Een prachtige ruimte met een meer dan comfortabele zithoek en kunst aan de muur. De hoge en meterslange glaswanden in het prestigieuze kantoor zorgen voor een adembenemende uitzicht over New York City.

Mooie mensen met modelfiguren, gestoken in designer dresses en strakke suits, alsof ze zo van de catwalk deze set zijn ingelopen. Voor ik er erg in heb zit ik gevangen in intriges, romances en illegale praktijken die om een acute oplossing vragen.

Terwijl elke geklaarde klus wordt afgesloten met het klinken van een glas whiskey, is er een volgende precaire situatie ontstaan die een bom onder het voortbestaan van dit Advocatenkantoor betekent.

 

Natuurlijk zijn het de meesterlijk ingezette cliffhangers die ervoor zorgen dat ik 3,5 uur later, met een droge mond van de spanning, op het puntje van de stoel en aan de buis gekluisterd zit.

Maar het zijn niet alleen de cliffhangers die me vasthouden in de serie, het zijn vooral de geweldige teksten en one-liners die me boeien. Love-it!

 

Neem nou Donna…

de mooie roodharige waar ik het in het begin over had.
Het was haar uitspraak ‘’I prefer to appear at the exact moment I’m needed’’, waardoor mijn aandacht in eerste instantie getrokken werd.

Zij is de Go-To Person die

  • altijd op het juiste tijdstip verschijnt
  • mensen precies aanvoelt
  • voor iedereen in elke situatie de juiste oplossing en het juiste antwoord heeft.

En dat doet bij mij meteen een marketing belletje rinkelen.

 

Want weetje…

Er schuilt ook een Donna of Don in jou!
Met één heel groot voordeel;
Jij hoeft niet voor iedereen en voor elke situatie een antwoord of oplossing te hebben.

 

Als jij je lievelingsgast kent als je vriendin, dan weet je precies

  • Wanneer en Hoe je zichtbaar moet zijn op het juiste moment in het beslissingsproces (DOPAMINE) van zoekers, reizigers
  • Wat haar beweegt, wat ze verlangt en nodig heeft.
  • Welke vragen ze zou kunnen hebben
  • Welk antwoord je hebt om haar te informeren, gerust te stellen
  • Welke omstandigheden je moet creëren om aan haar verwachtingen en verlangens te voldoen.

 

Dus… als al geruime tijd te weinig boekingen en omzet hebt

en je wilt voorkomen dat je daardoor op een kleine ramp afstevent…
Realiseer je dan dat je eindelijk je marketing zaken in orde moet maken om te zorgen dat ze duurzaam voor je werken!

En wil je daarnaast 2020 je meest succesvolle jaar ‘so far’ maken?

Ga dan met bovenstaande 5 punten aan de slag en zorg ervoor dat jij de Donna van jouw Lievelingsgast bent!
Get started and Get it done!

 

Heb je zelf behoefte aan een Donna?

Of geen zin om dat alleen te doen?

 

Elk kwartaal start er een groep deelnemers met het B&B’iz Marketing Programma.

Dit is alleen voor actieve resultaatgerichte gastenverblijf ondernemers die bereid zijn om zich 3 maanden te focussen hun eigen parels, hun lievelingsgasten, hartveroverende content, een effectieve website, reviews die ambassadeurs opleveren.

 

3.0 marketing die duurzaam meer gasten en omzet oplevert!

 

Dit programma is wat voor jou als je

  1. niet langer tijd wil verspillen door zelf het wiel uit te vinden, terwijl er kant en klare stappenplannen en voorbeelden (voor de B&B’iz/hospitality branche) voor je klaarliggen.
  2. geen geld meer wil uitgeven aan de bekende basis trainingen die je op elke hoek van de internet snelweg kunt krijgen, maar alleen nog voor een serieus programma vol diepgang gaat.
  3. geen heil meer ziet in hapsnap marketing… dat je slechts een klein stukje van een puzzel geeft… Als je ook de keuze hebt voor een werkelijk werkende oplossing voor een duurzaam resultaat.

 

“You’re weird. We’ll be friends.’’ – Donna

En dat is hoe het werkt. Soort zoekt soort.

Niet alleen tussen jou en je lievelingsgast.
Ook tussen mij en de B&B’izzers die bij mij passen.

 

Ik werk niet met iedereen.
Alleen met resultaat gerichte ondernemers die bereid zijn om in actie te komen en in zichzelf te investeren.

 

Are we a good match?
Neem contact met me op. We plannen een gesprek in waarin we bespreken of dit programma voor de juiste oplossing is om jouw BBIZ dit jaar naar een nieuw level te tillen.

 

 

 

Reactie plaatsen