Page content

article content

Wat moet je doen als je accommodatie niet lekker loopt?

Ze geeft me een spiegel en de opdracht om een zelfportret te maken. Het is vrijdagochtend en ik heb schilderles van een echte kunstenares. Terwijl ik meteen de details inschiet en een paar ogen op het doek zet, roept ze nog: “Eerst een plan, dan de contouren en daarna pas de details”.

Ik begin opnieuw en bedenk wat voor soort schilderij ik wil maken. Welke sfeer moet het uitstralen? Kleurrijk of ingetogen? Ik kijk naar mezelf. Wat zie ik, wat wil ik laten zien? Wat is het doel van dit schilderij? Is het een oefening of ga ik het ook ergens ophangen?

Nadat de grote lijnen van mijn gezicht op het doek verschijnen, zoom ik in en onderzoek de details. Welke karakteristieken wil ik tot uitdrukking brengen? Rimpels zie ik dit keer ‘ijdel- en gemakshalve’ over het hoofd. 😉  Regelmatig doe ik een paar stappen achteruit om te beoordelen of ik nog steeds de goede lijnen volg.

 

Inzoomen en uitzoomen

Al schilderend ontdek ik de gelijkenis met het opzetten van je bedrijf.

  1. Het begint met een gevoel, een droom of een groots idee. Wat drijft je en wat wil je bereiken?
  • voor wie is dit bedoeld? (lievelingsgast)
  • welke beleving wil je je gasten aanbieden?

      2. Welke stijl en sfeer past het beste bij je idee?

  • welke sfeer moet het uitstralen?
  • welk opvallend aspect is kenmerkend en onderscheidend voor je plan?

      3. Als je de grote lijnen hebt uitgezet, vul je de contouren met details.

  • hoe bereik je potentiële gasten?
  • hoe wordt je websitebezoeker gast?

 

Zonder basis geen goed resultaat

Mijn docente staat achter me en kijkt over mijn schouder mee. De neus blijkt iets te lang waardoor ook de positie van de mond niet klopt. Als de basis niet klopt, kom ik met de details niet uit. Er niets anders op dan een kloddertje witte verf  over de neus en mond en weer opnieuw beginnen!

Gelukkig hoeft het niet altijd zo rigoureus te gaan. Soms is slechts een lichte aanraking van het doek het enige wat nodig is om het kloppend te krijgen.

En alweer is er de overeenkomst met je bedrijf:

 

En gaat het niet zoals je wilt, dan doe je ‘dit’ ….

Ben jij al een paar jaar Bed & Breakfast ondernemer, maar loopt je business niet zoals je het bij de start voor ogen had?

       4. Doe een stap achteruit en loop de lijnen en strategie van je bedrijf na.

  • Waar mist wat en waar moet iets worden toegevoegd?

 

      5. Zoom in en kijk naar je gasten, de vormgeving, je complete marketing en communicatie.

  • Soms is een kleine aanpassing genoeg voor een groot verschil in resultaat.

 

Check de Basis onder je B&B’iz

Speciaal voor jou maakte ik de Basis Check waarmee je eerst een stap achteruit doet en je daarna inzoomt op bepaalde aspecten van je marketingplan. En net zoals ik direct feedback krijg van mijn docente, krijg jij direct feedback op jouw antwoorden.

 

Basis Check voor Bed & Breakfast

Ontdek hoe je je originele idee of droom weer binnen handbereik krijgt.

Meer lievelingsgasten in je accommodatie.

 

Laat een bericht achter!

Comment Section

0 reacties op “Wat moet je doen als je accommodatie niet lekker loopt?

Plaats een reactie


*