5 lessen van 17 april en 7 van een 50'er
17 april 2019 
4 min. leestijd

5 lessen van 17 april en 7 van een 50'er

17 april is voor mij een bijzondere dag. Op deze dag ben ik 50 geworden en dat moet gevierd worden. Het is een zonnige dag en samen met mijn man drink ik een kop koffie met het lekkerste taartje van Zwolle, onder de veranda van ons huijs.

Daarna vierde ik het online met een verjaardagswebinar in dé Bed & Breakfast Marketing Community, waar ik tot tranen geroerd werd door een mega leuke actie van mijn lievelingsklanten.  >>> ‘Ik hield het niet droog‘.

Een verjaardagswebinar geven is niet bepaald onderscheidend. Dus eigen-wijs als ik ben (sterrenbeeld RAM 🙂  ) koos ik voor een originele invulling... en dus helemaal op #mijnmanier. Een die past bij mij en mijn bedrijf.

contentmarketing voor bed breakfast

Ik dook in de inhaak-kalender om te ontdekken wat er nog meer gevierd of herdacht wordt op 17 april en hoe ik dat kan vertalen naar waarde voor mijn doelgroep.

Daar heb je meteen de BONUSTIP te pakken

Gebruik de inhaak kalender als fijne toevoeging en inspiratie voor je content marketing!

Ik vond een hele lijst van 17 april inhakers, waarvan ik er de volgende 5 uitkoos:

1. ‘Nothing like a dame day’

Spring eens uit de band! Durf je kop boven het maaiveld uit te steken! Laat jouw echte kleuren zien.

Het is nooit te laat om bij te sturen, andere keuze’s te maken en voor jezelf te kiezen.

  • Kijk naar wie Jij bent,
  • wat JIJ leuk vindt,
  • welke gast er bij JOU past.

2. De dag van de Haiku

 Poëzie in een vast patroon van 5-7-5 lettergrepen, eindigend met een onverwachte twist.

  • Ein-de-lijk-5-tig
  • Het-twee-de-le-ven-be-gint
  • Wie-past-er-bij-jou?

3. ‘Bat Appreciation Day’

Hoe toepasselijk! De vleermuis staat voor wedergeboorte en de rituele dood van een manier van leven dat niet langer bij je past.  Achter je laten wat je niet meer dient.

Vertaald naar je Biz betekent dat stoppen met de ineffectieve manier waarop je aan je Biz werkt,  of zelf alleen erin ipv eraan. de manier waarop je je marketing doet.

7 dingen waar je per direct afscheid van moet nemen voor een succesvolle Biz!

– 1 de gewoonte om achter alle marketingexperts aan te rennen om een beetje bij te blijven

(pffff, doodvermoeiend)… en dan moet je ook nog ‘es alles zelf vertalen naar jouw specifieke branche.

STOP! Doe eens rustig aan! Er zitten maar 24 uren in een dag. Kies je informatie zorgvuldig.

– 2 de belemmerende mindset dat anderen beter zijn dan jij.

Stop ermee jezelf telkens met anderen te vergelijken… met je buren bijvoorbeeld.

Als je inzoomt op je eigen kracht zul ontdekken:  concurrentie bestaat niet.

– 3 de aanname dat je lievelingsgast zich wel herkent op jouw website

Think again!

– 4 je misvatting dat je nu eenmaal afhankelijk bent van Big Brother Booking en dat je je daar maar bij neer moet leggen!

Heel veel succesvolle gastenverblijf ondernemers hebben nog nooit met B gewerkt!

– 5 de overtuiging dat jij niets meer bij kunt leren , omdat je al zolang in het vak zit.

Er doen méér ervaren gastenverblijf ondernemers mee aan het Basis Traject dan Starters. En ze zouden willen dat ze veel eerder waren ingestapt

– 6 de mening dat het toch niet werkt …want ‘je hebt al zoveel geprobeerd.

Bij WIE heb je WAT gedaan? Waren dat algemene marketing experts of trainers die zich hebben verdiept in JOUW bedrijf en branche?

  • Boek jij de gewenste resultaten?
  • Ontvang jij de gewenste gasten?
  • Heb jij de juiste mindset en zelfvertrouwen?

In mijn trainingen zijn alle marketing items vertaald naar gemakkelijk te begrijpen stappenplannen, helemaal gericht op de hospitality branche.

– 7 de veronderstelling dat je het allemaal alleen moet doen.

Flauwekul! Met elkaar is het leuker, gemakkelijker en groei je veel sneller. Zoek gelijkgestemde Biz maatjes, ambitieuze collega’s en spar met elkaar!

4. ‘Blah Blah Blah Day’

Weer zo’n toepasselijk item. Laat 17 april nou ook toevallig ‘Blah Blah Blah dag’ zijn. 

De dag van de excuses achter je laten. Excuses om niet te investeren in tijd en training. Excuses om niet te hoeven groeien, te sparren en je Biz naar een volgend level te tillen. Vastgeroest uitstelgedrag blokkeert je vooruitgang en ontneemt je de kans om bij te leren, aan te scherpen en te focussen. 

Ik investeer ook in mezelf en volg meerdere trainingen per jaar. Dat is niet alleen noodzakelijk, ik vind het nog erg leuk ook. Nieuwsgierig als ik ben wil ik mezelf blijven ontwikkelen. Bovendien zal ik wel moeten als ik wil bijblijven in de snel veranderende wereld van internet.  Als ondernemer ben je niet snel uitgeleerd.

  1. Groei vraagt om actie.
  2. Cut the crap! No more excuses.
  3. Het verschil tussen winnaars en verliezers

Dus, als jij je afvraagt: “waarom werkt het niet bij mij?” 

Al jaren een Biz en ook wel boekingen maar niet lievelingsgasten van alles posten, uren op social media, maar geen boekingen.

Dan is het antwoord: Zolang de basis onder je Biz ontbreekt blijft het 

  • ploeteren en aanmodderen,
  • gluren bij de buren &  alles al gedaan
  • opzij opzij opzij, maak plaats maak plaats maak plaats
  • kopiëren zonder resultaat
  • onzekerheid en onzichtbaar,
  • moedeloos en gefrustreerd zijn.

50! Een ‘nieuw’ leven, nieuwe kansen, mogelijkheden en successen.

Doe dan alsof je vandaag ook 50 bent geworden: “Een nieuw leven, nieuwe kansen en mogelijkheden!” 

En ik wil je daar graag bij helpen! De BASIS onder je BIZ zet je neer in 3 maanden, nog vóórdat het hoogseizoen begint. Daarna hou je voor altijd toegang tot de training en de bonussen en updates! Neem contact op.

5. ‘Banana Day’

17 april is ook de ‘Dag van de banaan’. Een soort 1 april en Halloween dag.

Als marketeer denk ik bij een banaan aan Aartjan van Erkel, die de banaan als metafoor gebruikt voor de actieknop. Ofwel: Kom in actie, Gaan met die banaan! 

En zoals mijn persoonlijke levensmotto: 

If you want to make your dream come true, then push the button and get started!  

>>> NEEM CONTACT OP













Reactie plaatsen