Page content

5 lessen van Libelle Zomerweek

article content

5 lessen van Libelle Zomerweek

Vol verwachting stapten mijn vriendin en ik uit de trein die ons van Zwolle naar Almere bracht. We zijn voor de eerste keer op weg naar de inmiddels 18e editie van de Libelle Zomerweek.

Zouden we vooraf al twijfels hebben gehad over het al dan niet moeiteloos bereiken van de bestemming DOLCE & LIBELLA dan verdween die als sneeuw voor de zon bij het uitstappen op het perron van station Almere-Centrum. Grote borden met pijlen dirigeerden ons naar de uitgang waar bussen klaar stonden om ons verder te vervoeren.

Dit jaarlijkse evenement is razend populair geworden bij een groot deel van de vrouwelijke bevolking en er gaat een hele organisatie aan vooraf om alles professioneel in goede banen te leiden.Libelle had alle mogelijke maatregelen getroffen om haar bezoeksters zo snel mogelijk en zonder oponthoud naar de fair te begeleiden. Wat een service!  En dat was maar goed ook want het leek wel of heel vrouwelijk Nederland was uitgevlogen om een dagje zomerse sfeer te proeven.

De Italiaanse muziek kwam ons bij de entree al tegemoet en met het Almeerderstrand op de achtergrond en het doorbreken van de zon waanden wij ons al snel in Italië. Vrolijke dames gekleed in DOLCE & LIBELLA stijl reikten ons een plattegrond aan waarop alle deelnemers en attracties aangegeven stonden. Maar ook zonder plattegrond was het niet moeilijk je favoriete lifestyle specialist of de nieuwste mode te vinden want alle stands waren genummerd en overal stonden borden die de weg wezen naar alle locaties waar aan de behoeftes van de ‘vrouw op Libelle Zomerweek’ kon worden voldaan.

Na een rondje inventariseren van de aanwezige standjes, haastten wij ons naar de eerste de beste koffiebar, trakteerden onszelf op een koffie met koek en zochten een rustig plekje aan het strand.

 

Wat kan je als B&B ondernemer leren van Libelle Zomerweek?

  • De missie van Libelle Zomerweek is om de bezoekster onder te dompelen in een warm Italiaans bad, waar het leven goed is. Om haar het gevoel te geven van een zwoele zomernamiddag op Sicilië, La dolce vita. Je kon Italië beleven, voelen, ruiken, proeven, horen en zien.
  • De totale styling op het park werd voorafgegaan en ondersteund door de huisstijl van gele en zwarte strepen, mooie letters en bijpassend beeldmateriaal op de website, in het tijdschrift op flyers en het entreebewijs.
  • Een duidelijke bewegwijzering die al begon op het station. Op het terrein hielpen borden en plattegrond hun bezoeksters om de standjes, workshops en restaurantjes van hun voorkeur te kunnen vinden. Ze voorkomen hiermee dat hun bezoeksters tijd verdoen aan zoeken, wat een  risico op stress en irritatie zou opleveren. Het levert hen tevreden dames op die hun dag optimaal kunnen besteden en daarmee ook meer tijd en zin hebben om te kopen.
  • Libelle en haar deelnemers boden volop de mogelijkheden om je kennis te laten maken met hun producten door te laten proeven, te proberen, door het uitdelen van monsters en kortingsbonnen.

 

Hoe pas jij dat off- en online toe voor jouw B&B of gastenverblijf?

  1. Bied jouw klant een oplossing voor zijn probleem, geef hem/haar het gevoel waarnaar hij/zij verlangt. Vertaal dit in een product, in beelden en in woorden.
  2. Spreek jouw lievelingsgast aan met een stijl die bij jouw concept, product, de oplossing of het gevoel past en waarmee zij/hij zich graag identificeert, zich ertoe aangetrokken voelt. Libelle spreekt haar doelgroep aan met dat vrije blije zomergevoel, die Italiaanse sfeer, met een vrouwelijke chique uitstraling.
  3. Voer jouw stijl tot in de puntjes door voor een consequente uitstraling: offline en online, op drukwerk, op weggevers, op je website en op Social Media.
  4. Bied hem de mogelijkheid om gratis of tegen aantrekkelijke prijzen kennis met je te kunnen maken door middel van een digitaal proefmonster (weggever). Houd de drempel laag om aan jouw kennismakingsproduct te komen: Vraag niet teveel persoonlijke gegevens maar alleen een naam en e-mail. Deel proefproducten en vouchers uit op netwerkbijeenkomsten.
  5. Maak het je website bezoeker zo gemakkelijk mogelijk om jou te vinden en te vinden wat ze zoeken. Maak het kinderlijk eenvoudig, wat voor jou logisch lijkt hoeft niet zo te zijn voor degene die iets op jouw website zoekt. (*)
  • maak een overzichtelijke menubalk met een prominente plaats voor je contactpagina
  • plaats breadcrumps ofwel broodkruimels om het pad te zien die tot de pagina leidt waar jouw bezoeker zich bevindt
  • plaats een duidelijke optin, inschrijfmogelijkheid bij je kennismakingsproduct
  • maak een goed opgezette verkooppagina, die zonder afleiden als een trechter naar het doel leidt
  • plaats duidelijke knoppen die tot converteren leiden
  • voorzie je website van een sitemap, zoals de plattegrond bij Libelle
  • plaats een zoekfunctie in de menubalk of sidebar
  • bied hulp of suggesties aan op je 404 pagina. (pagina bestaat niet)

Nou, nog eentje dan,  nr. 6.  Geef altijd meer dan dat je klant verwacht :-). Verras ze met een toegift, een extraatje. Het team van Libelle Zomerweek deelde bij de uitgang koude blikjes drinken uit en een Goodiebag vol lekkers en kortingskaarten!

Daar zaten we, met onze voeten in het zand, genietend van het zomerse weer tot we verschrikt constateerden dat de dag voorbij gevlogen was. We stapten in een van de bussen die al klaar stonden bij de uitgang van het park, maar onderweg bleek dat deze bus ons niet naar het station maar naar een verderop parkeerplaats bracht.

Hadden wij niet goed opgelet en zijn we druk kletsend ingestapt of lag hier nog een klein verbeterpuntje in de bewegwijzering voor Libelle Zomerweek? (*)

 

 


(Onderstaand aanbod is verlopen. Wil je weten wanneer er een cadeaudoos komt voor jouw bed & breakfast? Schrijf je dan snel in op de maandelijkse e-zine. Je wordt dan automatisch op de hoogte gehouden.

 

dag van de coachP.S.

Een groep van 9 Coach Experts en Professionals hebben de handen ineengeslagen en een cadeaudoos gevuld met gratis e-books, previews en vouchers. Zij willen jou helpen om jouw bedrijf naar een hoger niveau te tillen door hun kennis met jou te delen. Ben je geïnteresseerd in deze virtuele cadeaudoos en wil je deze kans niet missen? Wees er dan snel bij en reserveer jouw cadeau. Je kunt de doos op 23 mei, de dag van de coach uitpakken.

(blog van 18 mei 2014)

Laat een bericht achter!

Comment Section

4 reacties op “5 lessen van Libelle Zomerweek


Door Nicolette op 20 mei 2014

Leuke blog Linda.
Wij waren er ook van Booest.
Grappig om te zien waar jij weer op gelet hebt.
Wij waren meer bezig met het spotten van de trends.

Wat ons in dat kader was opgevallen is het uitruilen van emailadressen of de Facebook acties.
Bijvoorbeeld maak een 3D foto en zet hem op facebook en win ……
Of laat je emailadres achter en ontvang …..
Bijna elke stand maakte hier gebruik van.

Verder speelt Libelle goed in op de zogenaamde consutainment trend. Het entertainen van je klanten.

In ieder geval weer inspirerend zo’n Libelle Zomerweek en volgend jaar zijn we weer van de partij.

Groetjes,
Nicolette

Ps. toch leuk om op deze manier zaken te combineren met een gezellig uitje? 😉


Door Linda Thuijs-Koopmans op 21 mei 2014

Bedankt voor je reactie Nicolette! Inderdaad grappig om te zien hoe ieder vanuit zijn eigen vak en interesse weer met een andere focus kijkt :-). Jullie constateringen zijn een goede aanvulling op de tips die in de blog staan.
Leuk als jullie volgend jaar ook weer gaan, wellicht treffen we elkaar dan bij een kop koffie op een van de leuke terrassen.
Grtz, Linda


Door Nicolette op 20 mei 2014

Leuke blog Linda.
Wij waren er ook van Booest.
Grappig om te zien waar jij weer op gelet hebt.
Wij waren meer bezig met het spotten van de trends.

Wat ons in dat kader was opgevallen is het uitruilen van emailadressen of de Facebook acties.
Bijvoorbeeld maak een 3D foto en zet hem op facebook en win ……
Of laat je emailadres achter en ontvang …..
Bijna elke stand maakte hier gebruik van.

Verder speelt Libelle goed in op de zogenaamde consutainment trend. Het entertainen van je klanten.

In ieder geval weer inspirerend zo’n Libelle Zomerweek en volgend jaar zijn we weer van de partij.

Groetjes,
Nicolette

Ps. toch leuk om op deze manier zaken te combineren met een gezellig uitje? 😉


Door Linda Thuijs-Koopmans op 21 mei 2014

Bedankt voor je reactie Nicolette! Inderdaad grappig om te zien hoe ieder vanuit zijn eigen vak en interesse weer met een andere focus kijkt :-). Jullie constateringen zijn een goede aanvulling op de tips die in de blog staan.
Leuk als jullie volgend jaar ook weer gaan, wellicht treffen we elkaar dan bij een kop koffie op een van de leuke terrassen.
Grtz, Linda

Plaats een reactie


*