arrow_drop_up arrow_drop_down
24 september 2019 

Een kopje koffie met Jan

Ik ging er met de koffiedate van mijn vriendin vandoor! 

Best een gek gevoel…
het was haar date met JAN.
Sta ik daar ineens voor de deur!

Deze puur Nederlandse JAN,
een grote bekendheid onder 30+ vrouwen
is zó veelzijdig,
heeft humor
zit vol diepgang
en ziet er daarnaast nog goed uit ook!

He-le-maal mijn type!

De naam was al zo vaak gevallen
zelfs andere vrouwen hadden het er regelmatig over.
Mijn nieuwsgierigheid naar JAN was gewekt.

En omdat ze zelf niet in de gelegenheid was om te gaan
had ze mij gevraagd om haar plaats in te nemen…

Ik twijfelde geen moment en nam haar aanbod enthousiast aan.

 

esther goedegebuure, redactrice Jan MagazineHet is iets voor tienen als ik het splinternieuwe gebouw van Haerst op de Moermanskade in Amsterdam binnenloop.

In een kleine kamer, uitkijkend over de Mercuriushaven maak ik kennis met drie andere JAN fans, twee Barista’s van Nespresso, een aantal medewerkers van Haerst én de hoofdredactrice Esther Goedegebuure. Het creatieve brein achter JAN MAGAZINE*.

 

Jan Magazine tijdschriften

*Ben je geen 30+ vrouw?
JAN MAGAZINE is de grootste Nederlandse glossy met internationale look and feel, gevuld met bijzondere interviews en prachtige fotografie.

 

 

 

Koffiemomentjes & Brainstorm sessies met B&B’izz Friends

Mijn B&B’izFriend Sandra de Greef van Schloss Móhren (vakantiehuizen op een kasteel in Duitsland) had n.a.v. een oproep van @JanMagazine op Instagram, samen met drie andere fans dit #kopjekoffiemetJan gewonnen.

Ze deelde enthousiast haar favoriete koffiemoment en won hiermee een koffieproeverij van Nespresso, op de redactie van dit populaire maandblad.

schlossmoehren/ BRAINSTORM / Mijn favoriete moment van de dag is ‘du moment coffee’. Met als absolute nr. 1 koffiemomenten de online brainstorm koffie met mijn B&B’izz friend @lindathuijs. We beginnen altijd met “ik heb maar kort tijd, maaaaaar ik moet dit of dit met je delen.” Om na een uur te zeggen. “Ik moet nu echt gaan.” ⁣

I LOVE onze coffeebrainstorms. Heb ze hier als zelfstandig ondernemer in Duitsland nodig. En omdat ik een @janmagazinenl fan ben, is dit het moment voor ‘Hey lets drink a #kopjekoffiemetjan ‘ Kunnen wij een brainstorm koffie met de redactie van Nederlands grootste tijdschrift ook van onze bucketlist vinken. ⁣

Doe mij maar een milde #Chiaro #nespresso om het stuiter gevaar alvast binnen de perken te houden.

In verband met de volle bezetting van haar vakantiehuizen kon de Kasteelvrouwe van Schloss Möhren onmogelijk haar gasten achterlaten om naar Nederland af te reizen. En zo kwam het dat ik hier met haar koffiedate aan tafel zat.

 

Nespresso en Duurzaamheid

Nespresso proeverijWe startten met een heerlijke koffieproeverij van mijn favoriete koffiemerk. Je weet wel, die met dat die knappe verschijning Clooney, waar iedereen wel een kopje koffie mee wil drinken.

Tot mijn grote verrassing houdt Nespresso er een hele duurzame visie op na, zo vertelde de barista. Ze maken zich sterk voor een positieve invloed op het milieu en de sociale omstandigheden van de boeren. Dat zou wat mij betreft, naast het knappe boegbeeld van George, wel wat duidelijker gecommuniceerd mogen worden in de tv commercials van The Positive Cup.

 

5 Succes geheimen van JAN MAGAZINE

Het succes van dit populaire magazine komt natuurlijk niet zomaar uit de lucht vallen. Daar ligt onder andere een goed doordacht marketingplan, een ondernemersmentaliteit, veel passie en een flinke dosis lef aan ten grondslag.

Het ruime aanbod bestaande glossy’s weerhield JAN er niet van om een nieuw tijdschrift op de markt te brengen. Er was behoefte aan en ruimte voor no-nonsense verhalen die dicht bij het leven staan. Met een aansprekende formule, een heel eigen tone of voice en de stoere naam JAN (just another name!) veroverde het de harten van vele vrouwen met een allesbehalve just another magazine.

  1. Jan speelt in op de behoefte aan authenticiteit bij zijn doelgroep door te berichten over de échte dingen in het leven, en tips die het leven gemakkelijker maken. Het magazine raakt lezers met herkenbare verhalen, indrukwekkend interviews met prachtige storytelling fotografie en sfeervolle producties. Jan inspireert met tips op het gebied van lifestyle, mode, beauty, wonen, reizen en culinair.
  2. Jan heeft een hele duidelijke doelgroep. De loyale lezeres bestaat voornamelijk uit hoogopgeleide 30+ vrouwen met een zelfstandig, dynamisch bestaan. In feite is de doelgroep een afspiegeling van de redactrice Esther: nieuwsgierige vrouwen die het beste uit zichzelf willen halen.
  3. Jan is blijvend boeiend en blijkt te beschikken over een onuitputtelijke bron van onderwerpen. Na de koffieproeverij vertelt Esther hoe ze nooit gebrek heeft aan inspiratie voor het vullen van haar blad. Met een nieuwsgierige aard blijkt er steeds weer iets om te ontdekken of om je in te verdiepen.
  4. Jan heeft naast een maandelijkse uitgave een aanvullend aanbod d.m.v. verschillende Themanummers die aansluiten op de interesse van zijn Lezers, zoals JAN Living JANtje, Vakantie JAN en JAN Agenda.
  5. Jan maakt de connectie met z’n community door op social media relevante content te delen die reacties en interactie uitlokt.

Hoe kan je dat vertalen naar de marketing voor jouw B&B’iz?

  1. Laat je schaarste mindset los en maak je niet druk om collega’s in je omgeving. Als je gelooft in en werkt aan je eigen onderscheidenheid en unieke concept hoef je je buren nooit meer als concurrenten te ervaren.
  2. Kies voor een doelgroep die dicht bij je staat. Kruip in haar huid, spreek haar taal en ken haar verlangens. Des te gemakkelijker is het om de connectie te maken. In veel gevallen zal je lievelingsgast een afspiegeling van jezelf zijn.
  3. Vanuit je eigen visie en met je lievelingsgast in je achterhoofd is het gemakkelijk om inspiratie en onderwerpen te vinden voor je content marketing.
  4. Denk erover na hoe je naast je huidige aanbod en accommodatie(s) je omzet kunt verhogen met aanvullende diensten, afgestemd op je unieke concept en lievelingsgast.
  5. Plaats niet alleen mooie foto’s van je accommodatie of omgeving, maar maak contact met je fans door met ze in gesprek te gaan.

Wil jij in plaats van just another B&B dé to-go-to accommodatie van jouw niche worden?

maar heb je er veel moeite mee

  • om genoeg boekingen te genereren
  • of de juiste gasten aan te trekken?
  • … je te onderscheiden van je buren
  • en heb je geen idee wat je dan wel of niet moet posten?
  • of hoe je je omzet kunt verhogen met je accommodatie?
  • hoe je ervoor zorgt dat mensen contact met je opnemen?
  • en hoe je dan ook nog een beetje tijd voor jezelf overhoudt?

Dan is het volgende écht wat voor jou om je Biz het laatste kwartaal van dit jaar op de rit te krijgen:

14 Oktober start de PILOT van het B&B’iz Marketing Programma

waarin je aan de slag gaat met je marketingplan, je website, e-mailmarketing, reviewmarketing en contentmarketing… zodat je nooit meer hoeft te twijfelen over wat je wel of niet moet plaatsen om de juiste gasten aan te trekken!
(enne… er is maar plek voor 5 personen)

bed breakfast marketing programma knop

Sandra & JAN

Hoe leuk en inspirerend ik de ‘koffiedate’ met JAN MAGAZINE ook heb ervaren, ik vind het een serieus gemiste kans dat JAN Sandra de Greeff nu niet heeft ontmoet.

JAN zou in haar een ontzettend interessante vrouw hebben ontdekt, iemand met een boeiend levensverhaal dat anderen raakt. Een regelrechte kandidaat voor ‘Het Grote Interview’, het interview met een bekende Nederlander. Ze is de bekendste Nederlander in Bed & Breakfast-land en een voorbeeld voor vele collega’s in de B&B community.

Haar jachtslot in Duitsland zou als fantastisch decor achter dit bijzondere interview fungeren. Super geschikt voor een kleurrijke fotoreportage van een authentiek kasteel met een bijpassend interieur, op een filmische locatie in een prachtige omgeving. Vier seizoenen lang!

Enne JAN, …. haar inspirerende levensverhaal past in de categorieën #lifestyle #reizen #wonen #culinair #beauty

 

 

>>> B&B’IZ MARKETING PROGRAMMA <<<

Over de schrijver
Reactie plaatsen

Koekje erbij?