Hoe bereik je online jouw hospitality doelgroep?
07 februari 2023 
1 min. leestijd

Hoe bereik je online jouw hospitality doelgroep?

Dit keer ben ik niet degene die de vragen stelt, maar die ze mag beantwoorden. De de mannen van My Tourist hebben me uitgenodigd voor hun Hospitality Podcast om te komen praten over internetmarketing voor gastenverblijven. 

'Hoe bereik jij online jouw doelgroep en hoe maximaliseer je de bezetting in jouw accommodatie?'

Jasper en Patrick, twee jonge ambitieuze mannen die in 2010 besloten om hun beider passie voor hospitality en expertise in techniek te bundelen en het bedrijf My Tourist startten. Ze helpen kleinschalige (short-stay) verblijfsaccommodaties met hun Property management system (PMS). 


Zij stellen relevante vragen die ik ook regelmatig van mijn klanten krijg. Veel voorkomende vragen van startende én al door de wol geverfde gastenverblijf ondernemers. Ik beantwoord ze graag en deel ze in de video hieronder!

  • Hoe ben je dan in deze in deze branche gekomen want van origine ben jij een designer? 
  • Wat is marketing eigenlijk en doe je ook iets met offline marketing? 
  • Op welke social media kanalen moet een gastenverblijf beslist aanwezig zijn? 
  • Welke marketing middelen moet je minimaal inzetten? 

Ook ontdek je in dit interview: 

  • De geheimen van e-mail- en content marketing... 
  • Hoe vaak dien je te posten of mailen?
  • Wat is de ultieme verleider op een website?
  • Hoe vind je je 'Unique Selling Point', dus wat maakt jou anders dan je B&B'uurvrouw?

We bespreken vervolgens...

  • de voor- en nadelen van Big Brother Booking en andere OTA's
  • of je marketing moet uitbesteden of zelf doen?
  • hoe je geld in eigen zak en zaak houdt.
  • hoe je je doelgroep in kaart brengt... 
  • je Lievelingsgasten ontdekt én aanspreekt.
  • en waarom je tóch (een keer) moet gluren bij de buren!

Pak je pen en papier erbij, want je wilt vast ook weten.....

  • Wat je als eerste moet doen zodra je een B&B'iz gaat starten?
  • Hoeveel tijd moet je per week voor markteting inplannen?
  • Wel of niet zelf een website maken?
  • Hoe kan je (behalve aan je boekingen) je resultaten meten?
  • Hoe zit dat met een "customer journey", de klantreis van je gasten?
  • en waarom noem ik dat D.O.P.A.M.I.N.E.? 
  • en hoeveel extra marketing mogelijkheden heb je daar tot je beschikking?


En wil je na dit interview meteen, mét hulp en vangnet aan de slag met je eigen marketing?

Neem vrijblijvend contact met me op, dan kijken we samen hoe ik je het beste kan helpen.



BOEK GRATIS STRATEGIEGESPREK

>>>>> NEEM VRIJBLIJVEND CONTACT MET ME OP














Reactie plaatsen