Page content

article content

In 3 stappen meer Boekingen, Focus en Vrije Tijd

Een oorverdovende sirene schalt door de kamer. Waar komt dat geluid zo plotseling vandaan? Het beeld van de pan met kokosolie op het vuur doemt op in mijn hoofd en ik realiseer me dat het brandalarm is afgegaan.
MEINE LIEBE! Ik ren door de lange met rook gevulde gang, naar de grote Duitse keuken. Met mijn hand voor mijn neus gris ik de pan van het fornuis en gooi hem naar buiten op het gras.

Een week lang teruggetrokken op een landgoed

Om in alle rust een training af te kunnen maken trek ik me een week terug in een kasteel, op een landgoed in Zuid Duitsland.
Lange werkdagen vragen om snelle en gemakkelijke recepten dus ik mix wat meel en melk in een kom. Als het beslag klaar is giet ik een scheutje kokosolie in de pan.

In een van de andere vertrekken doet mijn computer zijn uiterste best om een video naar YouTube te uploaden. De dikke muren van het eeuwenoude gebouw die vroeger de vijand buiten moesten houden, zorgen er nu voor dat de wifi nauwelijks mijn klassiek ingerichte werkruimte kan bereiken.
Even checken hoe ver het uploaden van de video is gevorderd…

Ondertussen is er een mailtje binnengekomen dat vraagt om een snelle reactie. Ik klik op ‘Reply’ en begin met de aanhef. Bling! Mijn jongste zoon appt of het leuk is in het kasteel. Absoluut! Ik zal hem straks bellen om hem te vertellen over de torens, de ridders en de geheime ondergrondse gang.

Eindelijk, YouTube geeft aan dat de video zijn bestemming heeft bereikt. Kan ik dat meteen even afhandelen.

“WIEUW-WIEUW-WIEUW-WIEUW-WIEUW”

hap snap marketing alarm

Mijn gebrek aan focus, prioriteiten stellen en een logisch stappenplan, resulteerde in chaos en stevende keihard af op een regelrechte ramp.

 

Domme actie?

AB-SO-LUUT!

Toch zie ik dat veel accommodatie- eigenaren eigenlijk precies hetzelfde doen met hun online marketing!

7 Signalen van Hapsnapmarketing die Alarmbellen laten rinkelen

Jouw Hapsnap-marketing Alarmbellen zouden keihard moeten rinkelen als je voldoet aan een combinatie van 5 deze signalen:

  1. Een berichtje op Facebook hier
  2. ondertussen een kloddertje website daar…
  3. Vlug een gifje in je stories op Insta
  4. Wat moest ik nu ook alweer met Google Mijn Bedrijf?
  5. Aan een challenge meedoen bij marketing expert X,
  6. en 3 tips opvolgen van marketing expert Y.
  7. En oh ja… ik moet toch ook eens wat aan mijn huisstijl doen…. toch?

Pfffff…..

5 Onvermijdelijke Gevolgen van Hapsnap-marketing

Je voelt je

  1. gefrustreerd door al die vruchteloze pogingen om meer gasten aan te trekken
  2. opgebrand na de investering van uren om verschillende marketing experts te volgen.
  3. berooid na het uitgeven van je zuurverdiende geld aan hun verschillende trainingen (die je nooit hebt afgemaakt).
  4. rusteloos omdat het je nauwelijks extra boekingen en omzet oplevert.
  5. onzeker omdat je het vertrouwen in jezelf, je bedrijf en alle marketing experts bent verloren.

Herken je jezelf in bovenstaande signalen en/of emoties? Keer het tij en voorkom dat je op een ramp afstevent!  Vanaf morgen kan je het anders doen

3 Noodzakelijke stappen voor meer Boekingen en Vrije tijd

Als je alarmbellen rinkelen en je bovenstaande gevolgen wilt voorkomen, dan adviseer ik je de volgende stappen te nemen. Maar pas als je ervan verzekerd bent dat De Basis Onder je B&B’iz in orde is.

1. Start altijd met het einddoel voor ogen; hoe zie je jezelf en je bedrijf over 1 jaar en formuleer op basis hiervan je doelstellingen.

  • Hoe ziet je bedrijf eruit? #onderscheidend concept
  • Welke gasten ontvang je? #lievelingsgast
  • Hoeveel ‘bedden’ wil je op jaarbasis verhuren? #bezettingsgraad
  • Wat is je ideale werk/vrije tijd verdeling?

2. Breng in kaart wat je kunt afvinken of wat aandacht nodig heeft. Benoem hierbij je marketing onderdelen en het platform.

  • Onderscheidend concept
  • Professionele huisstijl
  • Effectieve website
  • Google Mijn Bedrijf
  • Blog
  • Social media: Facebook, Instagram, Google+, enz.
  • E-mail
  • Reviews

3. Kom in actie

  1. Maak Marketing Prioriteit! Blok een vast tijdstip in je agenda. Bijvoorbeeld elke maandag- en woensdagochtend van 9 tot 12.
  2. Begin nu bij het begin en werk aan één onderdeel tegelijk.
    Alles wat je kunt automatiseren levert tijdwinst op.
  3. Pas als dit onderdeel optimaal is ga je verder met het volgende marketing onderdeel.

Resultaat

  • Overzicht en doelstelling
  • Inzicht in je productiviteit
  • Tijdwinst
  • Focus
  • Zelfvertrouwen
  • Expertise
  • Zichtbaarheid
  • Boekingen!

Checklist voor de Basis onder je B&B’iz

Download en print uit:

>>> DOWNLOAD CHECKLIST  <<<

Het stappenplan geeft mij rust, overzicht en het gevoel dat ik het veel beter onder controle heb. Ik kan alles beter inplannen en toetsen welke inspanningen resultaat opleveren! – Sandra van Schloss Möhren

Unieke B&B’iz Basis Check met direct Feedback op je Antwoorden

Beantwoord onderstaande vragen over je marketing en krijg direct (gratis) schriftelijk Feedback en Advies t.w.v. € 97,- voor een stevige Basis onder je B&B’iz.

 

Hoe liep het af met het kasteel?

De pan was volledig zwartgeblakerd en onbruikbaar geworden en de stank in het gedeelte van het kasteel waar ik logeerde was niet te harden. Verder liep het gelukkig allemaal goed af!  Slechts een paar weken voor mijn komst had de kasteelheer een brandalarm aangelegd. En gelukkig… die deed het bijzonder goed! Met het afgaan van het alarm stormde ik naar de keuken, pakte de zwaar rokende pan van het vuur en gooide hem in het tuintje op het gras.

 

meer boekingen focus vrije tijd voor gastenverblijven

Foto van Shutterstock

Laat een bericht achter!

Comment Section

0 reacties op “In 3 stappen meer Boekingen, Focus en Vrije Tijd

Plaats een reactie


*