Meer gasten naar je Bed & Breakfast
Méér gasten naar je BedandBreakfast, vakantiehuis of ander gastenverblijf
Wist je dat je websitebezoeker binnen 3 seconden! besluit of ze weer heel snel weg klikt of dat jouw site interessant genoeg voor haar is om nog even te blijven? Wil jij meer gasten naar je Bed and Breakfast? Voorkom dan dat je bezoekers voortijdig afhaken en bij je buurman terecht komen. Zorg voor een effectieve website! (dat is wat anders dan een online visitekaartje;-)) Een effectieve website doet wat hij moet doen, converteren! Dat betekent: je bezoeker omzetten in een gast.
Effectieve en duidelijke website
Google hecht heel veel waarde aan het gebruiksgemak van websites voor zijn bezoekers. Je site moet bij voorbaat aan een aantal eisen voldoen:
- snelheid
- mobielvriendelijkheid
- veiligheid (ssl certificaat)
Hoe langer iemand op je site blijft, hoe interessanter, relevanter en gebruiksvriendelijk de site kennelijk is. Google registreert dit en neemt dit mee in zijn beoordeling en daarmee ranking. Dat betekent hoe hoog je scoort in de zoekresultaten.
Je eigen website is als je eigen huiskamer. Je kent er de weg en je bent gewend aan kleine ongemakken. Dat ene peertje in de gang dat al jaren kaal aan je plafond hangt, zie je niet eens meer. En die klemmende deur trek je volautomatisch en ongemerkt wat harder achter je dicht.
Zo gaat het ook op je website;
Voor jou is het duidelijk wat je bedoelt met al je teksten, je hebt ze tenslotte zelf geschreven. En jij weet dat dat ene plaatje een link naar je boekingspagina is.
Vraag je vrienden wat ze ‘van je website vinden’ en je krijgt waarschijnlijk de meest aardige complimenten. Kijk nu eens door de ogen van een onbekende die voor het eerst jouw website bezoekt… Is het in één oogopslag duidelijk dat je een B&B of vakantiehuis hebt? Kan je bezoeker direct en overzichtelijk zien wat je te bieden hebt? En kan jouw lievelingsgast zich herkennen in jouw jouw woorden. Spreek je haar heel gericht aan of zou je het ook tegen heel iemand anders kunnen hebben? Wat voor jou vanzelfsprekend is, kan voor iemand anders wel totaal onduidelijk zijn.
Vraag eens of iemand die jou niet zo goed kent en die nog nooit op je website is geweest om naar jouw website te kijken. Zowel via een laptop als op een mobiel.
- Krijgt zij antwoord op zijn vragen over je accommodatie.
- Bestaat er geen twijfel over wat je haar te bieden hebt?
- Is alles duidelijk, overzichtelijk.
- Is de tekst goed leesbaar?
- Wordt zij enthousiast en zou zij willen boeken?
- Hoe verloopt het boekingsproces?
of
- Heeft zij geen idee voor wie jou accommodatie geschikt of bedoeld is?
- Moet ze lang wachten op het laden van de pagina’s?
- Ontstaan er vragen op bepaalde pagina’s?
- Ontdekt ze doodlopende sporen door niet functionerende links? (404)
- of erger… ontstaat er irritatie en wil ze je site verlaten?
>>> Download Beoordelingslijstje
Sta open voor feedback en kijk naar alle punten die niet helemaal duidelijk zijn en ga ermee aan de slag.
Snel, modern en gebruiksvriendelijk
Websitebezoekers hebben haast. Met de 3 seconden in je achterhoofd wil je ook dat je website snel en gebruiksvriendelijk is. Kijk nog eens kritisch naar je website:
- Hoe oud is hij?
- Is hij geschikt voor mobile telefoons en ipads?
- Test je site op je mobile telefoon en laat ook anderen met andere telefoons jouw website eens testen op gebruiksvriendelijkheid. Komt hij niet door de test? Neem dan z.s.m. contact op met je webbouwer. Je websitebezoeker zal jouw gedateerde, langzame en gebruiksonvriendelijke website bewust of onbewust koppelen aan een gedateerde onprofessionele B&B. Als de jij niet bereid is om te investeren in een moderne, goed werkende website hoe kan je bezoeker dan verwachten dat ze wel het beste van het beste zal krijgen als ze deze accommodatie zal boeken?
- De complete lijst voor een >>> effectieve Bed & Breakfast website vind je hier.
Zo voorkom je dat je je websitebezoeker kwijtraakt
Als je je websitebezoeker hebt aangesproken en overtuigd heb je de eerste uitdaging gehaald. Hoe zorg je er nu voor dat je haar ook echt verleidt en er meer gasten mee naar je bed & breakfast Een boeking genereren is natuurlijk ultiem, maar als ze daar nog niet aan toe is, wil je haar toch graag aan je binden. Is ze eenmaal van je website verdwenen, dan ben je de bezoeker in de meeste gevallen ook kwijt. Als jouw concullegas wél de juiste tekst of knop op de juiste plek hebben staan, dan is de kans groot dat je bezoekers hun geld bij hen zullen uitgeven.
– Bloggen
Verleid je bezoeker om meer tijd op je website te blijven door leuke blogs aan te bieden. Iemand die geïnteresseerd is in jouw B&B zal dat ongetwijfeld ook zijn in inspirerende wandelverslagen uit je omgeving, de recepten waar je om geroemd wordt bij je gasten, jouw recensies van attracties in de omgeving. Bijkomend voordeel: Google beloont websites met veel relevante inhoud met een hogere ranking in de zoekresultaten! Bovendien is het leuk! >>> Een flinke voorraad onderwerpen voor je blog of nieuwsbrief!
Een blog is een soort online column op je eigen website, met waardevolle informatie of interessante voor je doelgroep.
– Waardevolle weggever
Voorkom dat je bezoeker onverrichterzake je website verlaat. Dat doe je door haar een waardevol cadeau aan te bieden. Een gratis kennismakingsproduct. Ik noem dit altijd een Proefmonster. Net zoals je ze bij Douglas krijgt. Je zult begrijpen dat je bezoeker dit veel aantrekkelijker vindt dan ‘inschrijven op een nieuwsbrief’.
Je Proefmonster kan een waardebon zijn, of een gratis e-book met bezoektips uit de omgeving van jouw Bed and Breakfast. Nadat ze haar e-mailadres bij jou heeft achtergelaten kan ze jouw waardevolle weggever gratis downloaden. Met de verzamelde e-mailadressen kan je aan de relatie met deze potentiële gast gaan bouwen. Dat doe je met >>> e-mailmarketing.
Online Netwerken
Je potentiële gasten zitten op social media zoals Facebook, Twitter, Linkedin en Google+, Instagram en YouTube. Post regelmatig en consequent tips, mooie foto’s, updates, quotes die bezoekers kunnen liken. Nodig ze uit om te reageren op jouw post en reageer ook altijd terug. Ga hiermee de interactie met je doelgroep aan.
Zoek >>> samenwerkingspartners, offline en online. Promoot elkaars diensten en vergroot hiermee je zichtbaarheid. Organiseer gezamenlijke acties en maak hierbij gebruik van elkaars netwerk.
Mijn Proefmonster voor jou
[phxoptin id=1444914872]