Meer inkomsten met een eigen B&B website
Gisteren sprak ik een Nederlandse B&B ondernemer uit Mallorca. Ik had hem erop geattendeerd dat een bepaalde link naar zijn website niet functioneerde. Dat is zonde, want hierdoor zal hij beslist gasten mislopen.
- B&B: “Hartelijke dank! Dat komt omdat we niet meer via (een vakantiehuizenverhuur site) adverteren. Daar kwamen vervelende gasten van. Nu alleen via Facebook en AirBNB, dat zijn leuke mensen!”
- L: “Oh? Echt waar? Maar hebben jullie niet een eigen website waarop je ook gevonden kan worden dan?”
- B&B: “Nee…te duur!”
- L: “Je kunt al voor een paar tientjes hosting per jaar een gratis WordPress Website maken. Dat scheelt enorm in je vindbaarheid op het web.”
- B&B: “Ja dat heb ik maar ik heb geen tijd…”
- L: “Word je nu goed gevonden via je Facebookpagina en Airbnb? Heb je genoeg gasten en boekingen?”
- B&B: “Mmmmm, Kan beter“
Inkomsten afstaan aan een boekingswebsite?
Jij kunt met je eigen website meer voor elkaar krijgen dan met alleen een vermelding op een grote en bekende boekingswebsite. Want jouw eigen website is even persoonlijk als je eigen B&B. Bovendien kun je meer inkomsten genereren als je, naast een vermelding bij die bekende boekingswebsites voor gastenverblijven en vakantiehuizen een éigen website hebt.
Vier vette voordelen op een rij:
Meer inkomsten
Inkomsten uit een B&B zijn onzeker. Helemaal vervelend is het dan, als je een 12 tot 14 procent van elke boeking aan de boekingswebsite moet betalen. Terwijl je helemaal geen garantie voor een volgeboekt gastenverblijf hebt. Wanneer je gasten rechtstreeks op jouw website kunnen boeken, hoef je niets te betalen aan een ander.
Speciale aanbiedingen
Met speciale aanbiedingen aan de bezoekers van je website kun je nog eens extra inkomsten genereren. Wie rechtstreeks op jouw website boekt, kun je korting geven. Of je maakt bij voorbaat de prijs van de overnachting iets duurder via de boekingssite. Je kunt ook bijvoorbeeld een gratis ontbijt of een luxere kamer aanbieden. Daarmee maak je jouw B&B nog aantrekkelijker.
Extra diensten
Bied extra’s aan tegen een meerprijs. Zoals een extra keer lakens verschonen, een eigen kamer voor iedereen of je gasten ophalen van het vliegveld. Als je gasten eenmaal in een buying mood zijn, geven ze gemakkelijker extra geld uit voor producten en diensten die relatief goedkoop zijn ten opzichte van de kamerhuur.
Cadeautjes uitdelen
Met je eigen website heb je de mogelijkheid om cadeautjes uit te delen en ze direct te kunnen laten zien wat jij allemaal nog meer voor leuks te bieden hebt. Bind ze aan je door ze een heel verleidelijk Proefmonster aan te bieden, een gratis weggever.
Tienrittenkaart
Als je gasten eenmaal jouw website hebben gevonden en je weet hen te binden, dan kun je vaker aanbiedingen doen. Denk bijvoorbeeld aan een tienrittenkaart voor kamerverhuur, fietsverhuur of wandelcoachsessies. Tien producten verkocht in één actie. En nog voor je gasten goed en wel bij jou binnen zijn.
Moeilijk, duur of geen tijd?
Het lijkt lekker gemakkelijk om je te beperken tot alleen een boekingswebsite. Maar je ziet dat je met een eigen B&B website gemakkelijk meer kunt verkopen. De kosten haal je er snel genoeg uit, daar hoef je het niet om te laten. Je hebt alleen wat hulp nodig bij hoe je dat aanpakt, waar je begint en wat voor jou het meest geschikt is.
Ik heb de BedandBreakfast eigenaar uit Mallorca een aantal tips gegeven hoe hoe hij met een avondje werk al veel zichtbaarder kan zijn voor zijn gasten en hoe hij dan ook in Google gevonden kan worden waardoor hij zijn kans op boekingen en omzet meteen enorm kan vergroten.
- B&B: Je hebt gelijk! Dankjewel ik ga het binnenkort doen..
Hoe lang laat jij nog omzet liggen met je B&B?
Wil je je eigen B&B-website en kun je wel wat hulp gebruiken? Neem vrijblijvend contact met me op voor een gratis advies.