Alle marketing en interieur design tips uit de serie Stay Here van Netflix
20 januari 2019 
16 min. leestijd

Alle marketing en interieur design tips uit de serie Stay Here van Netflix

We kennen allemaal de razend populaire interieur programma’s, waar bekende en minder bekende designers truttige huiskamers, gedateerde keukens en levenloze tuinen omtoveren tot aantrekkelijke woonruimtes.

Super inspirerend als je van plan bent je eigen huis of gastenverblijf een make-over te geven. Is dat niet het geval én ben je erg beïnvloedbaar, dan kan je deze programma’s beter mijden! Voor je het weet sta je met saus in je haar nieuwe meubels uit te zoeken!

Maar, de nieuwe serie die ik nú heb gezien gaat veel verder en is voor jou, als eigenaar van een Bed&Breakfast, vakantiehuis of ander gastenverblijf, een echte ‘must-see‘!

Reizen, Interieur en Marketing in één serie; Koren op mijn molen! Stay Here van Netflix: In acht uitzendingen word je meegenomen in de metamorfose van verlieslatende vakantiehuizen tot winstgevende gestileerde goudmijntjes.

De enthousiaste interieur designer Genevieve Gorder en de succesvolle hyper actieve vastgoed/marketing expert Peter Lorimer zien in een oogopslag waar de ‘short term rentals’, oftewel ‘korte termijn verhuur’ accommodaties gasten lekken. Vaak start dat al bij de voordeur, maar eenmaal binnen blijkt er ook veel te verbeteren op het gebied van interieur, voorzieningen en zichtbaarheid.

Het duo leert de vakantiehuis ondernemers hoe ze zich beter kunnen onderscheiden van hun buren en hoe ze meer winst kunnen maken door middel van een verbeterde branding, unieke ervaringen en high tech marketing.

Hun advies is: “Om succesvol te zijn in de hospitality branche zul je meer moeten bieden dan een comfortabele plek om te slapen”.

Gewapend met pen en papier nestelde ik me in een grote bank naast de brandende haard en bekeek de inspirerende beelden. Hieronder vind je m’n aantekeningen met daarin de tips van Genevieve en Peter, aangevuld door eigen hersenspinsels en ervaringen. Doe er je voordeel mee!

Je gastenverblijf als merk

Een merk beperkt zich niet tot een huisstijl, website en marketing, maar wordt tot in het design van de inrichting consistent doorgevoerd. Interieur, het gebruik van kleuren, materialen en stijlen. Als alles op elkaar is afgestemd, als het klopt, wekt dit vertrouwen bij gasten.

Het is belangrijk voor de totale beleving van de gast en voor het versterken van het merk, om via het interieur het verhaal van de accommodatie te vertellen. Heb je een professioneel merk met een onderscheidend concept dan maakt dat het grote verschil tussen jou en nabij gelegen verhuur accommodaties.

Je presentatie begint bij je gevel, de voortuin en -deur

Fragment uit de trailer Stay Here, Netflix

De gevel en de tuin van je huis, is het eerste dat je gast te zien krijgt.  Vervolgens is de voordeur de letterlijke de ingang tot de ‘plek van de beleving’. Bekijk ze eens door de ogen van je nieuwe gast. Wat krijgt ze te zien? Welke indruk wekt dit?

  • Ziet de gevel van je huis er verzorgd en aantrekkelijk uit? Staat het houtwerk netjes in de verf. Hangen er geen versleten vlaggen of scheve en verschoten gordijnen?
  • Is het duidelijk wat de ingang van je accommodatie is? Laat je gast niet zoeken. Voorkom verwarring doordat ze niet weet waar ze moet zijn. Zorg ervoor dat de ingang toegankelijk en goed verlicht is.
  • Een degelijke deur met goede sloten geeft het een veilig gevoel. Herstel of vervang rammelende, piepende, kierende of klemmende deuren. Is het praktischer om gebruik te maken van een cijfercombinatie of een geprogrammeerde kaart, in plaats van sleutels?
  • Hoe praktisch en opgeruimd is de hal?

De ruimtes binnen je accommodatie

Zijn de ruimtes logisch ingedeeld of kan het beter, praktischer, ruimer? Denk out of the box!
Door het veranderen van de indeling, het weghalen van muren of het verplaatsen van deuren, kan een ruimte beter tot zijn recht komen. Van twee hokjes een mooie ruimte maken, of een hele grote ruimte in twee slaapkamers omtoveren. Let hierbij op uitzicht en zichtlijnen.

Het interieur ontwerp en de styling

In de restyling van de verhuur accommodaties neemt Genevieve de eigenaren mee naar plaatselijke interieurwinkels. Daar zoeken ze naar stijlvolle wandbekleding, prachtig bedlinnen, bijzondere styling items en comfortabele banken.  Er wordt niets aan het toeval overgelaten. Over alle meubels en decoratie wordt nagedacht en wat niets toevoegt wordt weggelaten.

Ze maakt gebruik van licht, schept ruimte waar niets was. Ze tovert lelijke logeerkamers om tot luxe liefdesnesten, waar mega bedden met grote kussens en prachtige dekens wachten op de volgende gasten. Alles klopt!

Is het interieur afgestemd op je concept? Geef je huis of kamer een ziel door het concept of de regio terug te laten komen in het interieur. Huur hiervoor een professionele interieurstylist in en hou bij het inrichten van je huis al rekening met “Social Media Marketing Moments”

Praktische decoratietips van de styliste:

  1. Witte overtrek hoezen voor je meubilair voor een langer behoud van je meubels en super gemakkelijk schoon te maken met bleek!
  2. Donker gesausde buitenmuren verbergen oneffenheden en lelijke plekken. Het geeft direct een upgrading van de uitstraling.
  3. Luxe bedlinnen van zeer goede kwaliteit blijft niet alleen langer mooi na intensief gebruik, maar het geeft je gasten een extra luxe gevoel.
  4. Hoge elementen in een kleine kamer geven de illusie dat de kamer groter is. Ze leiden de ogen naar het het plafond en weg van de smalle kleine ruimte.

“Luxury begins in the bedroom!” – Genevieve Gorder

stay here seattle love nest

foto credits Stay Here, Netflix

  • Bied het comfort van een groot bed, met mooi bedlinnen waarin je gasten heerlijk kunnen slapen.
  • Plaats planten. Deze maken een groot verschil tussen een onpersoonlijke hotelkamer of een warm ingericht huis of slaapkamer.
  • Leg een luxe bonbon op het kussen, handdoeken op bed en zorg voor gastenzeepjes. Decoreer met een klein takje of bloemetje op de handdoeken.
  • Hang badjassen en comfortabele stoffen badslippers klaar.
    Hiermee maak je impact en zeg je tegen je gast dat je aan haar hebt gedacht en dat je weet wat ze nodig heeft na een lange reis.

Van verfomfaaide infomap naar ‘gestylede hotspot aanbevelingen’

marketingtips van stay here

foto credits: Netflix Stay here

In een prachtig gestileerd vakantiehuis is een verfomfaaide map met insteekvakken en beduimelde flyers als een vlag op een modderschuit, of liever… modder op een vlaggenschip!

In de afleveringen van Stay Here zie je fantastische alternatieven voor de lokale gids of ‘folder tafel’. De persoonlijke aanbevelingen en hotspots zijn opgenomen in het interieur design door middel van:

  1. met plakletters op een hoge ruit
  2. op een stijlvol vormgegeven poster aan de muur
  3. op een ipad
  4. een pop-up tv scherm
  5. op een krijtbord aan de muur
  6. achter een verschuifbare kastdeur met een plattegrond van de stad

“Look at the details!” – Peter Lorimer

Een sterk en onderscheidend merk herken je aan de details.

 

Gastenverblijf Concept en ‘Story

Tijdens coachings- of strategiegesprekken hoor ik vaak dat mensen met een gastenverblijf niet goed weten waarin ze onderscheidend zijn van hun collega’s in omliggende gastenverblijf accommodaties. Ik adviseer altijd om terug te gaan naar je ‘Why’, de  ‘Story’ van je bedrijf. Daar ligt de Basis onder je B&B’iz! Zonder Basis geen lievelingsgasten of goed resultaat! Zonder gewenste gasten of resultaat verlies je vroeg of laat het plezier in je werk.

“The riches are in the niches!”

Je kunt pas geld verdienen met je accommodatie als je je sterk onderscheidt van anderen.

Stay Here voorbeelden

  • In de metamorfose van de brandweerkazerne DC Firehouse 4 werd het interieur volledig in stijl en ter nagedachtenis van het voormalige brandweerhuis gestyled. De oude brand-stang werd weer zichtbaar gemaakt en er werden grote oude foto’s als wanddecoratie opgehangen. Op een hoge ruit werd een timeline geplaatst van alle functies die het huis in de loop der jaren had gehad. (story)
  • Het armoedige vakantie woninkje op de 40 ha wijngaard werd getransformeerd tot een prachtige trouwlocatie. Daarnaast biedt de verhuurder en wijnboer nu wijnproeverijen tussen eigen druivenranken aan. (locatie en expertise)
  • De doelgroep van Carriage house, antiek-lovers die een reisje naar New York maken om de antiekwinkels te bezoeken, slapen en leven een aantal dagen tussen het met antieke meubels ingerichte vakantiehuis. De meubels zijn te koop. (regio)

 

Heb je hulp bij nodig bij het vinden van jouw Concept & Story?    Ik kan je hiermee helpen! >>> Boek een gratis ONLINE STRATEGIE SESSIE

 

5 Tips voor het creëren van onvergetelijke herinneringen

Onderscheiden van collega’s en de connectie maken met je gasten begint op je website. Maak vervolgens een overweldigende indruk en bij aankomst en bezorg ze onvergetelijke herinneringen gedurende hun verblijf.

1. Een warme ontvangst

stay here ontvangst

foto credits Stay Here, Netflix

Vang je gasten persoonlijk op of zorg voor dat een vervangende gastvrouw of heer die ze verwelkomt en wegwijs maakt in het huis .

Verras ze met een ‘welkomstmand’ met daarin plaatselijke lekkernijen en een fles wijn en zet een vers boeket bloemen op tafel. Uiteraard is de koelkast op temperatuur en gevuld met een paar noodzakelijke dingen als flesjes water en ingrediënten voor een gemakkelijke maaltijd. Zo hoeven ze na een lange reis de deur niet uit en lopen ze geen risico dat ze na sluitingstijd van winkels en restaurants niets te eten hebben.

Heeft het huis een haard? Zorg er dan voor dat er van genoten kan worden. Leg hout, aanmaakblokjes en lucifers klaar. (met aanmaak- en stook tips). Afhankelijk van het seizoen kan het fijn zijn als de haard brandt bij aankomst.

Tip van Peter Lorimer: “Besteed 10 procent van het tarief aan een welkomstmand met lokaal lekkers. Dit maakt ontzettend goede indruk en zal je beslist goede recensies opleveren.”

2. Hou je gasten in de gevoels- en ontspanmodus

stay here malibu beach house

foto credits Stay Here, Netflix

Steve Krug adviseert in : ‘Don’t make me think’ om je websitebezoekers niet lastig te vallen met dingen waar ze over na moeten denken. Maak het ze zo gemakkelijk mogelijk om te vinden wat ze zoeken en te kunnen doen wat ze willen doen. Hou ze in hun ‘gevoels-modus’.

Zo zegt Peter over je accommodatie “Don’t remind them of working!”
Een computer of work-out apparaten in de accommodatie kan, afhankelijk van je doelgroep, van toegevoegde waarde en luxe zijn. Maar pas op dat je je gasten niet herinnert aan werken of een slechte lijn. Zet ze in de ‘ontspanmodus’ en leg de nadruk op genieten. Dat doe je met een groot bed, een sauna, hottub, spelletjes en lekkers.

3. Maak het je gasten zo gemakkelijk mogelijk

Voor korte verblijven hoef je geen grote koelkast te hebben. Maak het je gast extra gemakkelijk door juist een kleine vaatwasser toe te voegen.

Glazen deurtjes voor kasten of planken zonder kastjes maakt het gemakkelijk om te zien wat waar staat en hoeven ze niet te zoeken.
Wat mij keer op keer opvalt in B&B’s, appartementen, vakantiehuizen en hotels is het gebrek aan planken en haakjes in de hal en bad- en slaapkamer om je spullen aan te haken en op te bergen.

Verzorg je bruiloften of zijn bruidsparen je doelgroep? Zorg voor ruimte en praktische details waar zij zich kunnen aankleden en opmaken. Plaats een mooie paspop om de jurk van te voren en nadien op te hangen, zodat die niet over een stoel gelegd hoeft te worden. Plaats wand-grote spiegels in de slaapkamer, zodat de bruid zich er van top tot teen en van voor tot achter van kan verzekeren dat haar jurk en haar goed zit.

In een groepsaccommodatie voor grotere gezelschappen zorg je ervoor dat je gasten de beschikking hebben over een multifunctionele maar warm aangeklede groepsruimte, een grote keuken en koelkast en een grote eettafel waar iedereen tegelijk kan eten.

4. Bied gemak in ongemakkelijke situaties

  1. Stel altijd een kleine noodvoorraad van hygiëne producten beschikbaar, waarmee je gasten de eerste nacht of dag kunnen doorkomen. Denk aan een tandenborstel, tandpasta, tampons en verfrissingsdoekjes. Niets is zo vervelend voor je gast als het niet kunnen opfrissen na een lange reis.
  2. Verzeker je ervan dat er voldoende toiletpapier op voorraad is.
  3. Zorg voor een zaklamp in de hal, voor het geval de stroom uitvalt.
  4. Telefoon opladers van verschillende merken.
  5. Hang een paar regenjassen en paraplu’s aan de kapstok.
  6. Laat canvas tassen bedrukken met jouw logo en bedrijfsgegevens. Je gasten kunnen deze gemakkelijk meenemen op hun uitstapjes en gebruiken om hun aankopen in te vervoeren.

Stuur als attentie bij de boekingsbevestiging een handige paklijst mee die je gasten kunnen uitprinten en afvinken.

Bestaat je doelgroep uit Gezinnen kleine kinderen?

social media marketing spots

foto credits Stay Here, Netflix

Een moeder moet al aan zoveel dingen denken. Soms gebeuren er ongelukjes of worden er onverhoopt dingen vergeten mee te nemen. Hoe fijn is het als de verhuurder naast een kinderzitje bij de eettafel, een opstapje bij het toilet en een box-bedje, aan werkelijk alles heeft gedacht?!

  • Een commode met een paar luiers en schoonmaakdoekjes, een fles handwasmiddel, inklapbare kinderwagen en wat speelgoed.
  • Print wat inkleurbare placemats en leg een stapeltje met een paar potloden in een keukenkastje. Zo kunnen de ouders wat langer rustig tafelen, terwijl de kleintjes zich bezighouden met een leuke kleurplaat.

Geen idee wie jouw lievelings gasten zijn en voor welke doelgroep je moet kiezen? Boek een gratis strategiegesprek

5. Favoriete hotspots of lokale geheime plekken, aanbevolen door de eigenaren van het vakantiehuis

Deel met je gasten wat jouw lievelingsmenu of top 5 te bezoeken restaurant, bars, bezienswaardigheden en activiteiten zijn op een mooi vormgegeven bord aan de muur.

“Live like a local and enjoy the city without any confusion.”

Behalve de 5 tot 10 persoonlijke aanbevelingen zijn er natuurlijk veel meer beziens- en bezoekwaardige plekken die je je gasten niet wilt onthouden. Afhankelijk van de doelgroep attendeer je ze ook op lokale marktjes, bioscoop, theater, workshops, stranden, speeltuinen, shows, winkels e.d. Al deze tips en aanbevelingen dragen bij aan een onvergetelijke beleving bij jouw accommodatie.

Tegenwoordig zijn er verschillende superhandige apps beschikbaar die je gast gratis kan downloaden op zijn telefoon. Hierin kan ze niet alleen alle belangrijke bezienswaardigheden vinden, maar ook (door jou samengestelde wandel- en fietsroutes) belangrijke noodnummers, vouchers bij samenwerk ondernemers, e.d..

 

Marketing van je gastenverblijf

“Create Great Social Media Marketing Moments” – Stay Here tip in elke aflevering

stay here social media marketing spot

foto credits Stay Here, Netflix

1. Social Media Marketing Moments Spots

Dat je interieur, je concept en stijl belangrijk zijn is natuurlijk niet nieuw voor me. Dat je gasten foto’s van je accommodatie op social media posten en jij voor een eigen hashtag moet zorgen, ook niet. Maar een echte eye opener was het bewust creëren van opvallende ‘social media foto plekken’ in het huis of in de tuin. En heel slim: met de hashtag van de accommodatie op de muur! Briljant!

Nodig je gasten uit om die hashtag te gebruiken.
- het zorgt voor meer betrokkenheid
- je houdt zicht op wat er gepost wordt en door wie en zo zie je ook wat er leeft bij je lievelingsgasten

2. Gasten en boekingen met je eigen website

Big Booking websites zijn geweldige marketingtools en leveren je beslist meer zichtbaarheid en gasten op. De nadelen zijn echter dat je best veel commissie moet afdragen en je een verhoogd risico loopt op gasten die niet bij je concept passen. Dat komt omdat je op een boekingssite niet over de mogelijkheden beschikt om je accommodatie onderscheidend te profileren.

Het voordeel van een eigen website is dat je je kunt onderscheiden met je eigen stijl en concept, je je lievelings gasten veel directer kunt aanspreken en overtuigen.
Aanspreken doe je met je ‘story’, een onderscheidend concept, met professionele foto’s en de juiste woorden.

Peter Lorimer leert de startende vakantiehuis verhuurders dat zichtbaarheid via bloggen en social media ‘must do’s’ zijn voor je marketing. Het is dé manier om ‘top of mind’ te blijven bij je fans en levert je meer verkeer naar je website op.  Blog: Meer gasten en boekingen door waardevolle informatie te delen.

Heb je wel veel bezoekers, maar niet of nauwelijks boekingen met je éigen website? Dan heeft het net zo weinig zin om meer bezoekers te trekken, als dat je een lekkende emmer probeert te vullen! Het probleem is dat je website bezoekers  lekt. Loop je website goed na en ontdek waar jij je bezoekers van je site afjaagt. Kan je wel wat hulp gebruiken? Neem vrijblijvend CONTACT met me op.

3. Beschrijving van je bedrijf

De gastenverblijven in de Stay Here serie worden als volgt omschreven:

  • A traditional Victorian Pool house in Austin’s trendy SoCo area ….. with BBQ for a true Texan cookout, games room with retro foosball and Pac-Man, as well as an enviable outdoor area with ample seating.
  • DC Firehouse a luxe, history-rich residence. it gives guests a chance to interact with the historical importance of staying in DC’s first all African-American firehouse.
  • Yellow Block B&B … a highly affordable NYC accommodation option in the Brooklyn area – close to Bed-Sty attractions and just a short metro ride from Manhattan… The house is rare among other properties in the New York area thanks to the number of bedrooms and baths – making it an ideal space for traveling groups.
  • The Vintage Ranch (Paso Robles Wine Country) an upmarket rental for destination weddings and authentic wine country experiences in an elegant-yet-rustic outdoors setting. It looks out onto over 40 acres of vineyards – providing the perfect backdrop for a rosé wine tasting.
  • Malibu Road Beach House with its million-dollar ocean view….
    Seattle Lakeside Lovenest a romantic, cozy and “hygge” home, which a feeling of a boutique hotel in Europe
  • Hudson Carriage House … Steeped in American history and straight out of a Norman Rockwell painting, this 1842 Carriage House for six short-term guests, just off the buzzing main thoroughfare for collectors – Warren Street
  • Palm Springs Time Machine, a midcentury design lover’s dream, an almost perfect preservation of colorful 70s California style.

 

4. Tips voor goede foto’s van het Stay Here team:

Investeer in je bedrijf door een professionele lifestyle fotograaf in te huren. Laat met een drone mooie overzichtsbeelden van je regio maken.

Zelf aan de slag?

  • Fotografeer je accommodatie met mensen, eventueel modellen (maar let op: doelgroep) en met jezelf. Mensen gaan je herkennen.
  • Standpunt recht vooruit fotograferen. Hiermee fotografeer je vanuit het gezichtspunt van je gast. Dus niet naar boven of naar beneden.
  • Maak de foto vanuit de hoeken van de kamer.
  • Zoom in en let op de uitsnede!
  • Gebruik zo veel mogelijk daglicht
  • Houd je foto clean, licht en opgeruimd.
  • Benadruk je (huis)stijl in je foto’s.
  • Trek mensen met je foto’s in hun gevoel, alsof ze zo het plaatje willen binnenstappen.
  • Belangrijkste item of usp van de accommodatie in de coverfoto op de site

Let bij het maken van marketingfoto’s op styling:

  • volle schalen met fruit
  • een plankje met kaas met een paar afgebrokkelde stukjes
  • een open boek alsof je er zo zou kunnen zitten
  • dekens netjes maar nonchalant over het bed gedrappeerd
  • verse bloemen
  • stapeltje handdoeken met takje
  • flesje water zonder etiket
  • depersonalisatie van het interieur (als je zelf ook gedeeltelijk in de accommodatie woont)

[voorbeeld foto’s plaatsen]

5. Samenwerken met lokale bedrijven

Peter neemt de ondernemers mee naar lokale bedrijven en legt uit wat samenwerking kan opleveren.

  • verhogen van de belevingswaarde voor je gasten als je een unieke ervaring kunt aanbieden via een lokale ondernemer. Bijvoorbeeld speciale koekjes, broodjes of cadeautjes in de vorm of kleur van je huis of passend bij je concept.
  • verhogen van je eigen inkomsten zonder dat je er meer werk voor moet doen of meer risico’s moet nemen. Maak hiervoor affiliate afspraken met de ander voor het doorsturen van jouw gasten of spreek wederzijdse promotie af.

Stay Here voorbeelden

  • Carriage house neemt antiek in consignment uit een lokale interieurwinkel. Hiermee kan hij zijn huis voor een beperkt budget inrichten en heeft hij toch een super origineel en functioneel concept. Zijn doelgroep, de ‘antiek-lovers’ die ervoor naar New York komen, slapen en leven een aantal dagen tussen de meubels die ze kunnen uitproberen en kopen.
  • Malibu Road Beach House bekijkt en proeft de mogelijkheden met een zeer luxueuze cateraar/proeverij
  • Het Austin Poolhouse heeft een zeer luxe BBQ in zijn tuin geplaatst waarbij je een gespecialiseerde lokale slager/BBQ’er kunt inhuren om het vlees bij jou op locatie te bereiden.
  • Meer samenwerkingstips voor gastenverblijf ondernemers

6. Reviews

“Is your rental clean? It needs to be clean enough that you got to be able to eat your dinner of the floor. Naked!” – Peter Lorimer, in een van zijn video’s.

Reviews zijn van levensbelang voor je verhuur, maar kunnen je maken en breken. Een vieze koelkast of badkamer kunnen je imago in één klap naar beneden halen.


 

Heb je heb je hulp nodig met

  • het halen van jouw doelstellingen?
  • het bepalen van jouw onderscheidende concept?
  • het krijgen van meer lievelingsgasten die bij je passen?
  • het verhogen van boekingen en omzet via je éigen website?

>>> Boek NU een gratis strategiegesprek

B&B | vakantiehuis | mini camping

 


7.Doelstelling van je gastenverblijf

doelstellingen gastenverblijf

Elke aflevering van Stay here begint met cijfers over bezetting en prijzen van vakantiehuizen in de omgeving. Deze cijfers komen via AllTheRooms. Het is belangrijk dat je een doel voor ogen hebt. Hoeveel wil je verdienen. Wat moet de bezetting zijn en hoeveel moet je per nacht vragen.

  1. Zoek uit wie je collega’s in de directe omgeving zijn. Wat is hun bezetting, wat is hun prijs.
  2. Onderzoek wat jou anders maakt dan zij en ontdek dat er eigenlijk geen concurrentie is. Hoe onderscheidender je bent, hoe meer je elkaars kracht versterkt.
  3. Formuleer je doelstellingen voor de komende 3 maanden, half jaar en jaar.
  • Websitebezoekers verhogen (van … bezoekers per maand, naar ….)
  • Meer lievelings gasten (van …. per jaar, naar …)
  • Meer website conversie door aanzetten tot de juiste actie (contact, inschrijvers, boekingen, doorkliks, likes, comments,…)
  • Meer omzet (van ….., naar …. per ….)
  • Hogere gast waarde door Upsell en Repeaters (….)

Maak je doelen zo concreet mogelijk door te omschrijven WAT je wilt bereiken. Een specifiek, meetbaar, haalbaar, realistisch en tijdsgebonden RESULTAAT

 

Bonustip

Neem een voorsprong op je concurrentie en deel alvast een paar bezoek- of reistips vóórdat je potentiële gast bij je geboekt heeft! Geef ze vast een voorproefje van wat ze bij je kunnen verwachten. Een beetje hetzelfde als het blokje kaas bij de kaasboer op de markt, maar dan digitaal! De ultieme verleider van je websitebezoekers 

 

Heb je de serie Stay Here gezien?

Welke marketing- of designtips uit de serie staan er niet bij? Of heb jij zelf nog handige aanvullingen? Vertel het in een bericht hieronder. Thanks!

Franca
Door

Franca

op 22 Jan 2019

Ja ik heb een tijdje geleden alle afleveringen gezien en hoewel het meer is voor vakantiewoningen dan voor een B&B heb ik toch nog wel wat leuke tips, naast die van jou, eruit gehaald. 1. Wasgoed verfrisser: om de kreukels uit het laken eruit te halen en het ruikt ook nog lekker. (Nooit van gehoord, ga eens kijken of dat op het Franse platteland bestaat). 2. Glazen flesje met water op kamer staat netter dan een plastic flesje. Helemaal mee eens, maar het voordeel is dat men niet denkt dat het kraanwater is, met het flesje mee kan nemen voor onderweg. (Ik denk dat ik het toch hou op het plastic flesje.....maar ben benieuwd wat jij vindt Linda). 3. 'Stopflesje' met gekleurde snoepjes zag ik voorbij komen. Soort van M&M's, maar dat vind ik niet hygiënisch en zou dat zelf nooit neerzetten of nemen. Ik heb leuke kleine stopflesjes op de kamers gevuld met kleurige verpakte snoepjes. Man denkt dat de flesjes dan ook worden meegenomen, ik denk (en hoop ook) van niet. Ga ik testen. Nu zit er wat lekkers in een gekleurd schaaltje (en dat neemt men niet mee). Sorry de bonbon/chocola op het kussen is zoooo ouderwets.... 4. Weer de lange losse passpiegel; inmiddels in 1 gastenkamer op bgg geplaatst. De andere tegen muur als men de trap afkomt, in algemene ruimte dus (ivm beschadiging muren anders....tegen de stenen muren is geen plaats meer vandaar dus. 6. Fire pit, we hebben al wel vuurkorven, maar daar moet je wel bij blijven.....dus twijfel geval. 7. Foto maken van huis met terras/tuin met lichtjes en kaarsjes als het schemerig is. Ga ik zeker doen; vaak ben ik dan net weer te laat met foto's nemen waardoor het te donker is. Ik ben benieuwd naar de andere reacties en of ik daar weer wat dingen van kan leren!

Linda
Door

Linda

op 23 Jan 2019

Dankjewel voor je uitgebreide reactie en fijne aanvullingen, Franca! Die stopflesjes met snoepjes zijn mij ontgaan. Inderdaad een attent en gezellig gebaar. Vuurkorf; heel gezellig en goede bijdrager aan sfeer en beleving. Maar zeker belangrijk om hier alert te blijven. Foto's maken van de lichtjes in de grote tuin. Super romantische effect en mogelijkheden genoeg. Ook mooi als je een deel van jullie https://aubellefleur.fr/nl/" target="_blank" rel="noopener nofollow">prachtige accommodatie op de achtergrond meeneemt op de foto, of lampjes hangt in de fruitbomen. Ik zie mezelf al zitten met een glaasje Franse wijn! :)

Franca
Door

Franca

op 23 Jan 2019

Dank je Linda....Ik zie ons samen wel zitten aan de wijn ;-)

Sandra
Door

Sandra

op 22 Jan 2019

Wat een waardevolle aantekeningen heb je gemaakt. Dank je wel. Veel tips hebben mij in de serie ook getriggerd. Niet opgeschreven natuurlijk. Heel fijn om de overzicht te hebben van marketing verbeterpunten voor je gastenverblijf. Wat ik vooral voor onze locatie wil gaan oppakken is het verwerken van de geschiedenis van je B&B locatie in je gastenverblijf Die twee oude deuren in de schuur ga ik net zo pimpen als in het Carriage house! Het terras/tuin van de vakantiehuizen wil ik (net als Franca) ook meer ‘Stay Here’ aandacht geven. En de wasgoed verfrisser tip was ik ook vergeten. Ik heb het staan notabene.

Linda
Door

Linda

op 23 Jan 2019

Jij bedankt voor jouw waardevolle TIP Sandra! Deze blog is een gevolg van jouw enthousiaste aanbeveling van deze serie in de https://www.facebook.com/groups/1577775825863440/" target="_blank" rel="noopener nofollow">Bed & Breakfast community! Ja, die tijdlijn van de geschiedenis! :) TopIdee! Zeker bij een unieke locatie met rijke historie als https://schlossmoehren.com" target="_blank" rel="noopener nofollow">jullie prachtige kasteel. Die vintage deuren, ook geweldige stylingtip (en social media moment spot) en super passend bij jouw concept! Ennuh... als het klaar is kom ik kijken!

Franca
Door

Franca

op 23 Jan 2019

Dat wordt vast heel leuk Sandra a la het Carriage house!. Ik heb de wasgoed verfrisser vandaag gekocht en het maar eens op mijn bed geprobeerd....Ben benieuwd! Succes met al je plannen!

Johan
Door

Johan

op 22 Jan 2019

Heel duidelijk, klare taal,....top !! Bedankt !!

Linda
Door

Linda

op 23 Jan 2019

Dankjewel voor je compliment Johan!

Yvonne
Door

Yvonne

op 23 Jan 2019

Hallo Linda, gisterenavond naar de eerste aflevering gekeken. Wat een prachtige aantekeningen en een mooi BLOG heb jij hiervan gemaakt. Het zijn zaken die ik al wel toepas. Ons huis zit echt meer dan keurig in de verf. Bij de voordeur plaatsen wij een schoolbord met de voornamen van onze gasten met de datum van aankomst en een welkom tekst. Er branden in de winter kaarsjes op de trap naar het appartement. Er staan altijd verse bloemen en in de "bollentijd" zijn dit altijd seizoensbloemen die de gasten mee mogen nemen na afloop. Denk daarbij aan een "bollenzak" als je weet wat dat is? Er is altijd koffie/thee en een biertje plus een klein flesje witte en rode wijn, en daarbij iets lekkers. Er staat een gevulde fruitschaal en wat te snoepen. We hebben een klein cadeautje als ze weggaan, op dit moment is het een klein bakje " salties" (zout voor in een reukhouder of voor in bad of in de stofzuiger). Toch heb ik er nog wel leuke ideetjes uitgehaald, tenminste meer uit jouw beschrijving dan nog uit de uitzending. Ik vond het best ruimer worden in die boot maar het was mij nog veeeeeeel te vol. Het is natuurlijk ook een kwestie van smaak. Ik ga vanavond naar de volgende uitzending kijken. Bedankt voor de goede tip en voor het leuke blog.

Linda
Door

Linda

op 23 Jan 2019

Dankjewel voor je lieve reactie en fijne voorbeelden, Yvonne. Jij denkt echt aan alles op het gebied van gastenbeleving. Super. <3 Ik kan me er alles bij voorstellen dat jouw gasten heel graag bij je terugkomen met zo'n warm onthaal. Het is http://maxyxgenieten.nl/" target="_blank" rel="noopener nofollow">MaxYmaalGenieten, bij een gastvrouw als jij! :) Een zeer toepasselijke naam voor je B&B'iz. Fijn dat je er toch nog iets uit hebt kunnen halen. :)

Stephanie
Door

Stephanie

op 24 Jan 2019

Hey Linda Ik vond het een zeer leuke serie, en ben al heel erg benieuwd naar seizoen 2. Er staan inderdaad heel veel goeie tips en tricks bij. Sommige pasten wij al toe, andere ben ik gaan toepassen! Wij passen onze decoratie ook aan per seizoen, veel schapenvachtjes & fluffy kussentjes tijdens de winter, winterse bloemen, enz. Wat kerstdecoratie, paasdecoratie, enz... In de zomer, kleurrijke zomerse accesoires, een mandje met strandspullen (tennissetjes, strandlaken, parasol,...) Tal van loungehoekjes rondom, in en uit de zon. :-) Er ligt altijd vers seizoensfruit klaar, aperitiefje & lokale kaasjes :-) Naast een gastenboek hebben wij ook een uitlegboek over alle machines die wij staan hebben, en een toeristische info boek met zelf gemaakte fotos en tips. Wij richten ons wat meer op de motorrijders aangezien wij motorverhuur bij de vakanties aanbieden, dus wij hebben ook een hele motorkamer, met kledingrek, droogrek, en een schoonmaakplek voor de motor. Onze gasten voelen zich vaak deel van onze familie en dat leverde al heel veel gezellige avonden op. Succes aan allen! groetjes uit Faro!

Linda
Door

Linda

op 24 Jan 2019

Hey Stephanie, dankjewel voor je reactie! Goed joh, je hele concept doorgetrokken tot in noodzakelijke en handige ruimtes en gebruiksvoorwerpen. Groetjes terug :)

Cobie Harkema
Door

Cobie Harkema

op 29 Jan 2019

Hi Linda Thuijs-Koopmans Erg leuk en ik heb even gekeken ik heb geen tv maar wel netflix. Het is altijd leuk weer inspiratie op te doen ik ben swinters gesloten maar dat wil niet zeggen dat er niks te doen is meestal nog wel meer alles weer bij werken en op knappen en duurzamer maken daar zijn we erg mee bezig dat wil ik ook nog meer uitdragen. Verder met de marketing ik heb een tool die loopt op 5 kanalen die hoef je er maar 1 keer in tezetten en als je globale berichten zet die altijd passen dan herhaalt het zich weer zo heb je elke dag content. het is eerst wel heel veel werk om er veel in te zetten.socialmedia4you Verder heb ik nu nieuwe linnen broodzakjes in plaats van plastic en zijn we nu een duurzaam parkeerterrein aan het aanleggen. Voor de gasten ligt er altijd een dikke info map voor deomgeving klaar en zelf probeer ik ook altijd wandel,fiets,kanotochten uit in de omgeving en maak daan fotos en poost die dan weer. Dus eigenlijk heel veel dingen uit stay here doe ik al maar het insprireerd altijd weer naar nieuwe dingen. Bedankt dat je het ons hebt laten zien. Anders had ik er nooit naar gekeken. gr Cobie Harkema www.welgelegen-workum.nl

Linda
Door

Linda

op 29 Jan 2019

Hey Cobie, bedankt voor je reactie en fijn om te lezen dat het je heeft geïnspireerd. Wat goed dat je in je concept steeds meer op duurzaamheid stuurt!

Reactie plaatsen