Restyle je merk van stinkend hol naar trendy Hütte
08 juli 2015 
2 min. leestijd

Restyle je merk van stinkend hol naar trendy Hütte

Een houten skihut bovenaan de lift in een Oostenrijks skigebied heeft jarenlang dienstgedaan als pitstop-plaats voor hongerige skiërs en vermoeide wandelaars. Maar vol zat het etablissement in het drukbezochte skigebied niet.

Ook ik zette er slechts bij hoge uitzondering en hoge nood een skischoen over de drempel. De hut had geen fijne sfeer en de eetlust verging me als de vieze lucht van oud frituurvet en stinkende toiletten me tegemoet kwam bij het openen van de deur.

Geen goede uitstraling of uitnodigende sfeer

De missie van een restaurant zou toch moeten zijn dat zijn gasten zich op hun gemak voelen, in een sfeer die bij ze past en die tegelijk zo’n lekker in-de-watten-vakantiegevoel geeft? Maar in plaats daarvan ging het steeds slechter met het bedrijf en bleven de gasten weg. Er moest wat gebeuren als de restaurant eigenaar zijn zinkende schip wilde redden.

Restyling

Kennelijk begreep de eigenaar ook dat het zo niet langer kon. Vorig jaar ging de oude hut op de schop en er kwam een ‘brandneu’ trendy eetgelegenheid voor in de plaats. Met een totaal nieuw concept schoot de ondernemer recht in de roos.

Naast een chill-out gedeelte met open haard, heeft het een grote familiehoek voor gezinnen met kleine kinderen en een luxe zelfbediening met verse producten. Uiteraard is er wifi in een grote straal om het etablissement en zorgen zonnepanelen tegen het terras voor meer dan alleen de energie voor eigen gebruik. (MVO) Jong en oud voelt zich hier thuis: van jonge gezinnen tot skiklasjes, van stoere snowboarders tot grootouders die er even op adem komen om koffie te drinken met hun kinderen en kleinkinderen. Het is er schoon en fris en de servicegraad is hoog. De mensen zijn er bijzonder vriendelijk en behulpzaam en zo doen ze er bij Goona alles aan om de gasten dat speciale vakantie gevoel te geven.

logo huisstijl restylenNieuwe naam, nieuwe huisstijl

Niet alleen het gebouw, de inrichting en het voedselaanbod zijn totaal vernieuwd; ook de naam en het logo met huisstijl zijn volledig gerestyled.

Het logo is gemaakt met een zogenaamd handgeschreven lettertype. Het is daardoor laagdrempelig maar heeft toch allure. Het is stoer en er zit beweging in en het spreekt een brede doelgroep aan.

De huisstijl vind je terug in het totale concept, van taalgebruik tot interieur, het kleurgebruik van strak houtgebruik (bruin) met een vleug oranje in de lampen en op de banners.

De sportieve en vrolijke kleur oranje maakt je blij, warmt je op en benadrukt je vakantiegevoel. Bruin en groen op de website staan voor een natuurlijke, eerlijke en energietechnisch verantwoorde bedrijfsvoering. (bekijk de huisstijl en visie van Goona)

Enquête

goona-300

Nee, ik heb geen aandelen hoor, maar ik word als ontwerper wel heel blij van zo’n mooi en eigentijdse huisstijl. De hele sfeer ademt gastvrijheid, vakantie en gezelligheid waardoor ik ook als bezoeker graag nog een koffie bij de zelfbediening haal.

En mocht er onverhoopt toch iets niet in orde zijn, dan is het bijna een feest om je ongerieven op een mooi vormgegeven enquêteformuliertje te kunnen spuien.

Is jouw huisstijl ook aan vernieuwing toe en kan je wel wat hulp en advies gebruiken?

Neem vrijblijvend contact met me op.

Reactie plaatsen